|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 11:20, 21 Mar 2018 |
|
Beck, jeżeli w układzie ktoś stosował zwykłą wodę, to mógł pojawić się kamień i będzie on pogarszał wymianę ciepła. rozcieńczony kwasek cytrynowy powinien rozpuścić kamień jeżeli takowy jest, przy czym po takim płukaniu z kwaskiem, przepłukałbym wodą demineralizowaną a dopiero następnie zalał płyn chłodniczy.
Jeżeli bardzo szybko nagdzewa się układ sprawdziłbym też czy pompa wody prawidłowo działa, gdyż po zamontowaniu czujnika temperatury widzę, że nasze moto przy ok 20 stopniach i jeździe w trasie praktycznie nie ma szans doprowadzić do załączenia wentylatora. Jak się jedzie wolniej jest taka możliwość, przy czym załączenia te są dość żadkie.
U siebie zauważyłem częstsze załączanie wentylatora, gdy zrobiła mi się w układzie chłodzenia maź (emulsja olej-płyn chłodzący) i wtedy faktycznie często się załączał wentylator.
Co do samego płynu chłodzącego to nie ma znaczenia czy weźmiesz takie o temperaturze wrzenia 180 stopni czy zwykły bo jeżeli układ pracuje prawidłowo temperatura płynu nie powinna być wyższa niż ok 110 stopni (zwykle wyraźnie niższa). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 12:35, 21 Mar 2018 |
|
To ja dodam jeszcze, że stan zewnętrzny chłodnicy może mieć wpływ na skuteczność układu chłodzenia. Mam na myśli pogięte lamele, zapchane, brudne otwory w chłodnicy przez które przepływa powietrze. Coś takiego przerabialiśmy na jednym z wyjazdów, kiedy zaklejona piachem chłodnica wyraźnie gorzej zaczęła spełniać swoje zadanie.
Kolejna sprawa - działanie termostatu. Jeżeli termostat byłby uszkodzony i nie otwierałby się całkowicie to wtedy ciecz będzie się zapewne mocniej nagrzewać. Ponieważ w VX jest jeden obieg (ciecz cały czas przepływa przez otwory w termostacie) bardziej gorący płyn trafi do chłodnicy i uruchomi (wyzwalając czujnik) wentylator.
I ostatnia rzecz, która przyszła mi do głowy - sam czujnik. Być może za szybko "łapie".
Ogólnie jeżeli nie następuje zapalenie lampki TEMP (tej w obrotomierzu) to nie jest jeszcze tak źle.
Włącznik wentylatora załącza się (wg książki serwisowej) przy około 105 stopniach, a wyłącza przy około 100. Analogicznie, temperatury dla czujnika lampki kontrolnej wynoszą 117 i 110 stopni.
Zerknij do książki serwisowej (część nr 5). Ale zanim zaczniesz rozbierać moto oceń stan chłodnicy. Płukanie również można zrobić - to nie wymaga dużo nakładu pracy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|