Autor |
Wiadomość |
wluczykij85
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany:
Sob 19:36, 09 Mar 2013 |
|
Witam, dziś postanowiłem wymienić płyn chłodniczy w vx, odkręciłem śrubę spustową płynu, odkręciłem korek wlewu. Wszystko fajnie szło a nawet sie wylewało. postanowiłem odkręcić śrubkę odpowietrzającą i tu jest problem. Owa śrubka mi się urwała. Został gwint w ramie a główka w rękach. Nie chciałbym tego rozwiercać i gwintować bo nie mam takich przyrządów. Czy po wlaniu nowego płynu mogę odpowietrzyć układ korkiem wlewu?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 20:34, 09 Mar 2013 |
|
Da radę, musisz po wstępnym zalaniu uruchomić i niech trochę pochodzi. Sprawdzić poziom płynu i uzupełnić. Powtórzyć to ze 3-4 razy. Na koniec po pełnym nagrzaniu. Oczywiście na ciepłym silniku ostrożnie z odkręcaniem korka - ciśnienie!
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 13:02, 10 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
wluczykij85
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany:
Sob 21:41, 09 Mar 2013 |
|
dzięki za info, w przyszłości to na pewno przewiercę i nagwintuje ale puki co zrobię tak jak piszesz. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wluczykij85
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany:
Sob 22:07, 09 Mar 2013 |
|
mam jeszcze pytanie. Juz po tych kilkukrotnym zaglądaniu do wlewu, ostateczne płynu musi być full?? ile średnio wchodzi płynu do układu?? podczas płukania wodą destylowana wlać na maksa i spuścić?? czy raczej litra wystarczy?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 13:06, 10 Mar 2013 |
|
Odpuść sobie płukanie. Szkoda czasu i wody.
Do pustego układu wchodzi około 1,7l (Periodic maintenance, s. 2-10). Powinno być zalane pod korek.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jawamania
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk/Grajewo
|
Wysłany:
Pon 19:10, 11 Mar 2013 |
|
Panowie, a co ile powinno sie ten plyn wymieniac |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pon 21:20, 11 Mar 2013 |
|
Podpinam się pod pytanie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 22:03, 11 Mar 2013 |
|
Zależy od płynu.
Z czasem może wzrosnąć temperatura krzepnięcia, a po drugie w płynie tracą własności dodatki przeciwdziałające korozji (aluminium też koroduje). Tyle teoria.
Niektóre płyny tzw. "longlife" wg producenta mogą zachowywać właściwości i 5 lat.
Ja np. testowałem w samochodzie zwykłe Petrygo Orlenu i spokojnie po kilku latach nic się nie działo - po 3-4 latach od wlania mrozy około -15 nie stanowiły żadnego problemów, a po zdjęciu głowicy śladów korozji nie zauważyłem.
Ja jestem zdania - zmienić raz po kupnie pojazdu, a potem to już tylko dolewać .
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 0:46, 12 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 22:30, 11 Mar 2013 |
|
podzielam zdanie Griby. ja zmieniam dopiero jak płyn robi się mętny,brudny,ogółem oceniam jego stan wizualnie. |
|
|
|
|
wiktor
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie
|
Wysłany:
Pon 23:34, 11 Mar 2013 |
|
Zgadzam się z tym co napisał Griba i potwierdził dariusz, tylko jest jedno ale. Jeśli płynu ubywa to trzeba poszukać przyczyny takiej sytuacji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 0:42, 12 Mar 2013 |
|
Normalna eksploatacja też wiąże się z niewielkimi ubytkami płynu - stąd wspomniana kwestia kontroli jego poziomu i uzupełniania.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|