FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 odpowietrzanie układu chłodniczego Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
wluczykij85




Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Sob 19:36, 09 Mar 2013 Powrót do góry

Witam, dziś postanowiłem wymienić płyn chłodniczy w vx, odkręciłem śrubę spustową płynu, odkręciłem korek wlewu. Wszystko fajnie szło a nawet sie wylewało. postanowiłem odkręcić śrubkę odpowietrzającą i tu jest problem. Owa śrubka mi się urwała. Został gwint w ramie a główka w rękach. Nie chciałbym tego rozwiercać i gwintować bo nie mam takich przyrządów. Czy po wlaniu nowego płynu mogę odpowietrzyć układ korkiem wlewu??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:34, 09 Mar 2013 Powrót do góry

Da radę, musisz po wstępnym zalaniu uruchomić i niech trochę pochodzi. Sprawdzić poziom płynu i uzupełnić. Powtórzyć to ze 3-4 razy. Na koniec po pełnym nagrzaniu. Oczywiście na ciepłym silniku ostrożnie z odkręcaniem korka - ciśnienie!

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 13:02, 10 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
wluczykij85




Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Sob 21:41, 09 Mar 2013 Powrót do góry

dzięki za info, w przyszłości to na pewno przewiercę i nagwintuje ale puki co zrobię tak jak piszesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wluczykij85




Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Sob 22:07, 09 Mar 2013 Powrót do góry

mam jeszcze pytanie. Juz po tych kilkukrotnym zaglądaniu do wlewu, ostateczne płynu musi być full?? ile średnio wchodzi płynu do układu?? podczas płukania wodą destylowana wlać na maksa i spuścić?? czy raczej litra wystarczy??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 13:06, 10 Mar 2013 Powrót do góry

Odpuść sobie płukanie. Szkoda czasu i wody.

Do pustego układu wchodzi około 1,7l (Periodic maintenance, s. 2-10). Powinno być zalane pod korek.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jawamania




Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk/Grajewo

PostWysłany: Pon 19:10, 11 Mar 2013 Powrót do góry

Panowie, a co ile powinno sie ten plyn wymieniac Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pon 21:20, 11 Mar 2013 Powrót do góry

Podpinam się pod pytanie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 22:03, 11 Mar 2013 Powrót do góry

Zależy od płynu.

Z czasem może wzrosnąć temperatura krzepnięcia, a po drugie w płynie tracą własności dodatki przeciwdziałające korozji (aluminium też koroduje). Tyle teoria.

Niektóre płyny tzw. "longlife" wg producenta mogą zachowywać właściwości i 5 lat.

Ja np. testowałem w samochodzie zwykłe Petrygo Orlenu i spokojnie po kilku latach nic się nie działo - po 3-4 latach od wlania mrozy około -15 nie stanowiły żadnego problemów, a po zdjęciu głowicy śladów korozji nie zauważyłem.

Ja jestem zdania - zmienić raz po kupnie pojazdu, a potem to już tylko dolewać Wink.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 0:46, 12 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 22:30, 11 Mar 2013 Powrót do góry

podzielam zdanie Griby. ja zmieniam dopiero jak płyn robi się mętny,brudny,ogółem oceniam jego stan wizualnie.
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Pon 23:34, 11 Mar 2013 Powrót do góry

Zgadzam się z tym co napisał Griba i potwierdził dariusz, tylko jest jedno ale. Jeśli płynu ubywa to trzeba poszukać przyczyny takiej sytuacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:42, 12 Mar 2013 Powrót do góry

Normalna eksploatacja też wiąże się z niewielkimi ubytkami płynu - stąd wspomniana kwestia kontroli jego poziomu i uzupełniania.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin