FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ZMIANA BIEGÓW BEZ SPRZĘGŁA Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
zbychu




Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 21:21, 21 Kwi 2011 Powrót do góry

Na wstępie... SIEMA Smile
Mam pytanie do bardziej doświadczonych motocyklistów. Znajomy radził mi abym od 2 biegu wrzucał resztę biegów w górę bez sprzęgła. Czy wiecie coś na ten temat ? dobra ta rada? . kolega mówił że zmniejszam w ten sposób zużycie tarcz itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Czw 21:32, 21 Kwi 2011 Powrót do góry

yyyyyy.......... to po co sprzęgło by było :/ W samochodzie wolę sprzęgło wrzucać, bo nie chce skrzyni rozwalić, przypuszczam że w moto może być tak samo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pumex




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:34, 21 Kwi 2011 Powrót do góry

Witam.
Brak wysprzęglania to szybsze zużycie skrzyni biegów.W naszych moto o ile się nie mylę mamy skrzynkę kłową ,bez synchronizacji. Załączenie ,,na siłę" biegu bez sprzęgła. jest możliwe ale niestety kosztem kłów. Nie radzę stosować tej metody. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 21:37, 21 Kwi 2011 Powrót do góry

Witaj!

Było już co nieco.

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/zeskakujace-biegi,759.html

Polecam lekturę:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zmienianie za każdym razem bez sprzęgła to może nie koniecznie. Ale przy sprincie czemu nie. Lub gdy trzeba mocno kierownicę trzymać.

Z tym, że raczej z 3 na 4 i z 4 na 5. Z 2 na 3 mogą za duże siły działać, chodź jak prędkość dobrze się dobierze to też powinno gładko dać się zapiąć bieg.

W tym artykule też płynna redukcja dobrze opisana. To działa. Wink

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zbychu




Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 22:59, 21 Kwi 2011 Powrót do góry

Wielkie dzięki. Lektura ciekawa i bardzo mi się przyda. Dziś teoria a jutro ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ............ Dzięki Smile

Pozdrawiam Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 23:58, 21 Kwi 2011 Powrót do góry

Zbychu, najpierw zacznij ćwiczenia od zmiany w górę.

Najlepiej trenować gdzieś na trasie gdzie jest spokojnie, bezpiecznie i nic nie rozprasza.

Załóżmy, że będziesz jechał na 4. Na początku żadnych szaleństw. Przyspieszaj umiarkowanie. Manetka średnio odkręcona, Gdy będzie zbliżał się moment zmiany biegu zacznij naciskać lekko dźwignię w górę. W momencie gdy uznasz, że czas zmienić bieg, odpuść gaz i jednocześnie zdecydowanie ale z wyczuciem zwiększ nacisk. Dzięki wyrównaniu prędkości kół zębatych w skrzyni, bieg powinien ładnie GŁADKO wskoczyć bez żadnych zgrzytów, trzasków, oporu.

Jak się uda z 4 na 5 to poćwicz z 3 na 4. Z 2 na 3 raczej bym sobie odpuścił.

Redukcja z dodaniem gazu jest fajna, ale tu musisz wyczuć dobrze manetkę i moment dodania gazu przy wciskaniu sprzęgła.

Daj znać jak Ci poszło.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 11:27, 22 Kwi 2011 Powrót do góry

Nawet umiejętne dopasowanie obrotów do zmiany biegu i jego zmiana bez sprzęgła będzie powodowała szybsze zużywanie się zębów kół w skrzyni. Warto się zastanowić co lepsze i tańsze wymiana tarcz sprzęgłowych czy wymiana zużytej skrzyni biegów która nie działa precyzyjnie.
Aby zmieniać biegi bez sprzęgła w sportowych maszynach nawet stosuje się specjalne urządzenia tzn. quickshiftery dzięki którym nie niszczą się skrzynie.

Ja wolę by mi się zużyły tarcze niż skrzynia i dlatego zmieniam zawsze ze sprzęgłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mariusz1209




Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 21:03, 22 Kwi 2011 Powrót do góry

Ja staram się używać sprzęgła tylko do ruszania i redukcji w dół. Jazda wtedy jest bardziej płynna a przyspieszanie bardziej efektywne. NIE NALEŻY
oczywiście robić tego na siłę!! Przy odrobinie wprawy biegi ''same'' wchodzą bez żadnych zgrzytów czy szarpnięć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 22:55, 22 Kwi 2011 Powrót do góry

No właśnie - jak się troszkę poćwiczy to biegi w górę same wchodzą lepiej jak przy użyciu sprzęgła. Trudno na 100% powiedzieć, ale ja nie sądzę żeby cokolwiek się tam nadmiernie przez to zużywało.

Gdy odpuszczamy manetkę przy lekko spiętej skrzyni, prędkości kół zębatych się wyrównują i bieg niejako sam się załącza gdy kręcą się one z taką samą prędkości - tak to rozumiem.

Mariusz a z 1 na 2 też bez sprzęgła raczej zmieniasz?

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
maciej792




Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow

PostWysłany: Sob 20:45, 23 Kwi 2011 Powrót do góry

Witam,zmieniam zawsze ze sprzeglem,bo nasze moto nie wyposarzane sa w sprzety do takich zabaw(pisze o tym dis ). w moim moto(przebieg 64 tys) wszystkie biegi w gore od dwojki wchodze jak mazenie nawet bez sprzegla;wiem bo tez probowalem,ale przyznam ,ze nie chce tak robic ze wzgledu na skrzynie (szkoda mi jej)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin