Autor |
Wiadomość |
zbychu
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Czw 21:21, 21 Kwi 2011 |
|
Na wstępie... SIEMA
Mam pytanie do bardziej doświadczonych motocyklistów. Znajomy radził mi abym od 2 biegu wrzucał resztę biegów w górę bez sprzęgła. Czy wiecie coś na ten temat ? dobra ta rada? . kolega mówił że zmniejszam w ten sposób zużycie tarcz itd. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Czw 21:32, 21 Kwi 2011 |
|
yyyyyy.......... to po co sprzęgło by było :/ W samochodzie wolę sprzęgło wrzucać, bo nie chce skrzyni rozwalić, przypuszczam że w moto może być tak samo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pumex
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:34, 21 Kwi 2011 |
|
Witam.
Brak wysprzęglania to szybsze zużycie skrzyni biegów.W naszych moto o ile się nie mylę mamy skrzynkę kłową ,bez synchronizacji. Załączenie ,,na siłę" biegu bez sprzęgła. jest możliwe ale niestety kosztem kłów. Nie radzę stosować tej metody. Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 21:37, 21 Kwi 2011 |
|
Witaj!
Było już co nieco.
http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/zeskakujace-biegi,759.html
Polecam lekturę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zmienianie za każdym razem bez sprzęgła to może nie koniecznie. Ale przy sprincie czemu nie. Lub gdy trzeba mocno kierownicę trzymać.
Z tym, że raczej z 3 na 4 i z 4 na 5. Z 2 na 3 mogą za duże siły działać, chodź jak prędkość dobrze się dobierze to też powinno gładko dać się zapiąć bieg.
W tym artykule też płynna redukcja dobrze opisana. To działa.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zbychu
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Czw 22:59, 21 Kwi 2011 |
|
Wielkie dzięki. Lektura ciekawa i bardzo mi się przyda. Dziś teoria a jutro ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ............ Dzięki
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 23:58, 21 Kwi 2011 |
|
Zbychu, najpierw zacznij ćwiczenia od zmiany w górę.
Najlepiej trenować gdzieś na trasie gdzie jest spokojnie, bezpiecznie i nic nie rozprasza.
Załóżmy, że będziesz jechał na 4. Na początku żadnych szaleństw. Przyspieszaj umiarkowanie. Manetka średnio odkręcona, Gdy będzie zbliżał się moment zmiany biegu zacznij naciskać lekko dźwignię w górę. W momencie gdy uznasz, że czas zmienić bieg, odpuść gaz i jednocześnie zdecydowanie ale z wyczuciem zwiększ nacisk. Dzięki wyrównaniu prędkości kół zębatych w skrzyni, bieg powinien ładnie GŁADKO wskoczyć bez żadnych zgrzytów, trzasków, oporu.
Jak się uda z 4 na 5 to poćwicz z 3 na 4. Z 2 na 3 raczej bym sobie odpuścił.
Redukcja z dodaniem gazu jest fajna, ale tu musisz wyczuć dobrze manetkę i moment dodania gazu przy wciskaniu sprzęgła.
Daj znać jak Ci poszło.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 11:27, 22 Kwi 2011 |
|
Nawet umiejętne dopasowanie obrotów do zmiany biegu i jego zmiana bez sprzęgła będzie powodowała szybsze zużywanie się zębów kół w skrzyni. Warto się zastanowić co lepsze i tańsze wymiana tarcz sprzęgłowych czy wymiana zużytej skrzyni biegów która nie działa precyzyjnie.
Aby zmieniać biegi bez sprzęgła w sportowych maszynach nawet stosuje się specjalne urządzenia tzn. quickshiftery dzięki którym nie niszczą się skrzynie.
Ja wolę by mi się zużyły tarcze niż skrzynia i dlatego zmieniam zawsze ze sprzęgłem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mariusz1209
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 21:03, 22 Kwi 2011 |
|
Ja staram się używać sprzęgła tylko do ruszania i redukcji w dół. Jazda wtedy jest bardziej płynna a przyspieszanie bardziej efektywne. NIE NALEŻY
oczywiście robić tego na siłę!! Przy odrobinie wprawy biegi ''same'' wchodzą bez żadnych zgrzytów czy szarpnięć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 22:55, 22 Kwi 2011 |
|
No właśnie - jak się troszkę poćwiczy to biegi w górę same wchodzą lepiej jak przy użyciu sprzęgła. Trudno na 100% powiedzieć, ale ja nie sądzę żeby cokolwiek się tam nadmiernie przez to zużywało.
Gdy odpuszczamy manetkę przy lekko spiętej skrzyni, prędkości kół zębatych się wyrównują i bieg niejako sam się załącza gdy kręcą się one z taką samą prędkości - tak to rozumiem.
Mariusz a z 1 na 2 też bez sprzęgła raczej zmieniasz?
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
maciej792
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow
|
Wysłany:
Sob 20:45, 23 Kwi 2011 |
|
Witam,zmieniam zawsze ze sprzeglem,bo nasze moto nie wyposarzane sa w sprzety do takich zabaw(pisze o tym dis ). w moim moto(przebieg 64 tys) wszystkie biegi w gore od dwojki wchodze jak mazenie nawet bez sprzegla;wiem bo tez probowalem,ale przyznam ,ze nie chce tak robic ze wzgledu na skrzynie (szkoda mi jej) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|