FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Na którym biegu jadę by Griba Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 13:39, 21 Maj 2012 Powrót do góry

Witam!

Jak łatwo sprawdzić na którym biegu jedziemy nie mając dodatkowego wskaźnika?

To proste. Zakładam, że z pierwszym i drugim biegiem nie ma dużego kłopotu. Tu obroty rosną szybko i raczej pamiętamy, że przed chwilą ruszyliśmy. Wink Poza tym zwykle łatwo wyczuć zejście do neutrala nie patrząc na lampkę.

Przyjrzyjmy się położeniu wskazówek prędkościomierza i obrotomierza na trzecim biegu. Zauważcie, że prędkościomierz będzie miał wskazówkę wychyloną w lewo, a obrotomierz w prawo. Wskazówki będą się rozjeżdżać. Coś takiego Arrow

V obr
\ /

Zmieniamy na czwarty bieg i wskazówki idą praktycznie równo np. tak Arrow
V obr
\ \

lub tak Arrow

V obr
/ /

Zmieniamy na bieg piąty. Co się dzieje ze wskazówkami? Będą się zjeżdżać do siebie Arrow

V obr
/ \

Te zależności najlepiej widać przy połowie obu skal, a więc na początek przetestujcie je sobie przy prędkości około 100 km/h.

Pozdrowienia,
Griba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 13:54, 10 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 14:03, 21 Maj 2012 Powrót do góry

A wskaźnik i tak by się przydał Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pon 14:03, 21 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 14:14, 21 Maj 2012 Powrót do góry

Zbędny gadżet. Wink

Żartowałem. Wink

Dis, cały czas myślę o tych kołach w skrzyni biegów co by je podmienić.
A może gdyby dyfer to dać nie z intruza tylko z GSX 1100 G by lepiej podszedł?

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 16:20, 21 Maj 2012 Powrót do góry

A znajdz do gsx1100g cokolwiek prócz oleju i kierunków no może i sprzęgła! Kwestia jakiej długości jest sam wał.

Poszukam w necie jak wyglądają przełożenia w obu skrzyniach i porównam czy są inne. Jeśli tak to może warto pokombinować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 16:32, 21 Maj 2012 Powrót do góry

To fakt. Trzeba by z Niemiec ściągać graty.

Może lepiej od razu cały motor? Wink

Daj znać jak coś będziesz miał - też poszukam.

OT > Tu mam instrukcję do GSX 1100 G - może ktoś się zainteresuje starszym bratem VX tyle, że z silnikiem R4 > [link widoczny dla zalogowanych] Wink

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 20:02, 23 Maj 2012 Powrót do góry

Niestety VX i VS 800 mają dokładnie takie same przełożenia skrzyni biegów a jedynie różnią się przełożeniem końcowym w dyfrzer tzn. intruz ma dłuższe przełożenie. Nie dziwi tym samym, że prędkość max naszego to 184 a intruza 154 czy 156 km/h (według instrukcji. Z tego wynika, że nie ma co kombinować ze skrzyniami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 23:37, 11 Paź 2016 Powrót do góry

Aktualizacja - dodane ilustracje i rozszerzony komentarz Arrow [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 17:50, 12 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 8:45, 12 Paź 2016 Powrót do góry

Klikając link mi wyskakuje "Nie posiadasz uprawnienia do podglądu szkiców." i resta strony pusta. Chyba trzeba zmienić ustawienia dostępu.

A co do dyfra to gsx1100g ma jednak krótszeprzełożenie od VXa więc sięnie nadaje za to chyba z VZ1500 jest dłuższe. Ponieważ mam zapasowydyfer (z maszyny z zapasowym silnikiem) to będę kombinował, przynajmniej będę mógł zawsze oryginał wstawić i śmigać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 17:48, 12 Paź 2016 Powrót do góry

Dzięki za info. Wink

Eh, skopiowałem "zły" adres. Sad

Ten jest w porządku Arrow [link widoczny dla zalogowanych]

Wyżej też poprawiłem. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 23:05, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin