FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Zagadka z dolotem - prośba o sprawdzenie... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Poll :: Jakie masz kolanka?

zdławione
16%
 16%  [ 1 ]
niezdławione
83%
 83%  [ 5 ]
Wszystkich Głosów : 6


Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 17:56, 28 Lip 2009 Powrót do góry

Zakładam nowy post bo coś słabo z odpowiedziami - a muszę szybko ustalić jak jest... więc proszę o wyrozumiałość moderatora.

Oto kolanka - zdławione!? Dostrzegłem dopiero teraz przy zmianie filtra ten feler chodź rozbierałem to już z 5x.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wrodzona chęć do psucia zmusiła mnie do wycięcia zablokowanych otworów.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak u Was z kolankiem (od motoru oczywiście)?

Mój motor był niby zdławiony. Przed kupnem jakiś "majster" go "oddławił".

Gaźniki mam 45C00 więc nietypowe - w sumie nie wiem czym się różnią od tych najmocniejszych (45C50 o ile się nie mylę) - przy rozbiórce i w tabelce dysze mają takie same.

Co ciekawe na kolankach są dwa oznaczenia 45C30 i 45C00.

Po wycięciu kolanek dół jest lipny lekko, nie wiem czy bawić się w regulację gaźników czy zatkać w cholere z powrotem - wszak 170 km/h bez problemu (180 też by poszedł, ale nie próbowałem) motor robił z zatkanymi.

I jeszcze jedno - przy odkręceniu manetki ładnie ryczy z airboxów czego nie było. Wink

Dajcie ludzie znać co o tym sądzicie i jakie macie kolanka (zakane czy nie) oraz nr gaźników.

Dzięki z góry, pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 8:28, 29 Lip 2009 Powrót do góry

nie no.. połowa kolanka jak byk hehe
na pewno takich nie mam. dobrze widzę, że po wycięciu połowy masz dodatkowe "lewe" wloty teraz? Mr. Green czy to opaska tak dziwnie na ostatnim zdjęciu wyszła?

jeśli zmieniłeś ilość dostarczanego powietrza to nie ma się co dziwić, że silnik inaczej pracuje. trzebaby na nowo wyregulować skład mieszanki

gdzie odczytujesz numer gaźnika? możesz zrobić jakieś zdjęcie z numerem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 10:39, 29 Lip 2009 Powrót do góry

No kolanko jest w środku tylko wycięte, reszta to opaska.

Właśnie jestem na etapie doregulowywania, ale może moje gaźniki po prostu się do tego nie nadają i muszą byś lekko zdławione. Przedni gaźnik lekko kicha. Jakiegoś nadzwyczajnego przypływu mocy nie zauważyłem.

Gdzieś w necie znalazłem info, że była wersja VX ze zdławieniem dolotu w celu obniżenia głośności - kosztowało to ponoć tylko 1 KM. Ale to nie jest 100% informacja.

Oznaczenie gaźników, no gdzieś na korpusie znalazłem, chyba na tej pokrywce od tłoczka, takie jakby lekko wygrawerowane. Napewno nie tam gdzie manual.

OT: Co za masakra z tym forum - a już jakoś wygladało. Wink

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 12:06, 29 Lip 2009 Powrót do góry

jakaś racja w tym jest. przeczytaj ten temat

opisane są tam po niemiecku wersje z różną mocą i jakies tłumczenie arbooza. wg opisu modele 60 konne miały połowę wlotu powietrza aby właśnie tak jak mówisz zmniejszyć moc o 1KM z uwagi na zaostrzone normy głośności..

jeszcze coś takiego znalazłem:
E-01 General standart export model Carb no.: 45C40
E-02 England Carb no.: 45C00
E-03 USA (Not California) Carb no.: 45C10
E-04 France Carb no.: 45C00
E-15 Finland Carb no.: 45C00
E-16 Norway Carb no.: 45C40
E-17 Sweden Carb no.: 45C70
E-18 Schweitz Carb no.: 45C30
E-21 Belgium Carb no.: 45C00
E-22 Germany Carb no.: 45C50
E-22 Germany (U-Type 34 HP?) Carb no.: 45C60
E-24 Australia Carb no.: 45C50
E-25 Holland Carb no.: 45C00
E-28 Canada Carb no.: 45C00
E-33 California (USA) Carb no.: 45C20
E-34 Italy Carb no.: 45C00
E-39 Austria Carb no.: 45C50
E-53 Spain Carb no.: 45C40

tak więc po oddławieniu wlotów powinieneś być już w pełni zadowolony Wink

OT: tu masz temat dotyczący wyglądu forum


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 10:38, 05 Sie 2009 Powrót do góry

No i zakończyłem testy.

Ogólnie po oddławieniu dół był dziwny - niby ok, ale jakoś tak słabo wchodził na obroty. To subiektywne oczywiście wrażenie.

Do tego przedni gaźnik jak bym mu mieszanki nie ustawił słabo reagował na dół - kichał itp. Jak go zalałem to chodził, ale bez sensu taka regulacja.

Zalepiłem ponownie kolanka i chodzi ładnie. No i nie ryczy tak jak po oddławieniu, co mi się średnio podobało.

Wnioski - gaźniki 45C00 muszą mieć zdławione kolanka. Wink

Jak to wpływa na moc - nie wiem. W każdym razie moto smiga ładnie, więc nieważne, na trasie nie odczuwam żadnego zdławienia.

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 19:10, 05 Sie 2009 Powrót do góry

Ja nie ściągam boczku by sprawdzić lecz z tego co wymieniałem filtr to pamiętam iż dolot był cały z przelotem nie był zdławiony(zatkany)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:54, 05 Sie 2009 Powrót do góry

No najlepsze jest to, że rozkładałem kilka razy air-boxy i dopiero teraz przy zmianie filtrów to zauważyłem... Wink

Może dlatego, że wcześniej nie zdejmowałem kolanek z filtrów.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin