Autor |
Wiadomość |
marekZ
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:06, 26 Gru 2006 |
|
witam
Mam kilka pytań do znawców VX-sa:
Jak często powinno sie regulować zawory w VX ?
Czym grozi dłuższa jazda bez regulacji ?
Jakie objawy są charakterystyczne dla rozregulowanych zaworów ?
Jaka jest uczciwa cena za ustawienie zaworów, np. w serwisie ?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Pozd. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
W
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
|
Wysłany:
Wto 18:10, 26 Gru 2006 |
|
Witam!
Zaworki reguluje się co 6 tys. km (polecam lekturę serwisówki).
Dłuższa jazda grozi oczywiście uszkodzeniem silnika (wyklepanie zaworów, wypalenie gniazd, wcześniej motor może zacząć chodzić na jednym garze).
Charakterystyczne objawy to przede wszystkim sieczkarnia w okolicy głowicy (wyraźne stukanie), chociaż niekoniecznie - zaworki trzeba często regulować i tyle, nie czekać na objawy.
Uczciwa cena - jak dla mnie - 50 zł, dlatego niestety wszystko muszę robić sam
Elegancki opis regulacji jest w temacie "POMOCY" z 20 grudnia chyba Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
G.T.
Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakiów
|
Wysłany:
Czw 22:57, 28 Gru 2006 |
|
Witam pojawia sie kolejne pytanie poniewza nikt tego nie sprecyzowal ani na forum ani instrukcji, luz podany w instrukcji w sposob VALVE CLEARANCE IN&EX 0,08-0,13 wskazuje iz jest to zakres luzu dla zaworów ssacych i wydechowych (czyli takie same wartości dla zaworów) chyba ze sie myle ,bo nigdzie nie moge znależć informacji czy jest to luz 0,08 dla ssących a 0,13 dla wydechowych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 18:32, 10 Lut 2007 |
|
ssące 0,08
wydechowe 0,13 |
|
|
|
|
Miki
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 13:00, 11 Lut 2007 |
|
Gościu.....co ty wygadujesz , nie wprowadzaj zamieszania z tymi luzami.
Wartosci podane w serwisowce odnosza sie do wszystkich zaworów.
Ustaw sobie 0,13 na wydechu to bedziesz miał niezła sieczkarnie.
Ja zawsze ustawiam 0,10 na wszystkich zaworach i jak dotad nie mam zadnych problemów.
z reszta temat był juz poruszany i ustalilismy co napisałem wyzej
houk |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 18:04, 11 Lut 2007 |
|
Sory. Już sam zwątpiłem jak ma być. Wszystkie na 0,10 i będzie OK. Dzięki. W tym sezonie będę ustawiał je sam. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 15:59, 20 Lut 2007 |
|
Czy do ustawienia zaworów mogę wykorzystać szczelinomierz samochodowy ?
Czy na listkach są odpowiedniki takich samych wartości ? |
|
|
|
|
W
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
|
Wysłany:
Czw 4:36, 22 Lut 2007 |
|
Jak najbardziej mm to zawsze 1/1000 m, więc szczelinomierz równie dobrze może być motocyklowy Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Domin
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pią 23:34, 23 Lut 2007 |
|
Witam.
Przymierzam się go regulacji zaworów w moim moto. Poczytałem trochę o tym na forum i obejrzałem na foto [link widoczny dla zalogowanych] .
mam pytanie czy mógłby mi ktoś dokładniej wyjaśnić - chodzi mi o ustalenie GMP.
"... -jeśli pojawi się któryś z tych znaków sprawdzić na odpowiednim cylindrze(FT lub RT) czy mamy GMP(górny martwy punkt) czyli czy wszystkie zawory są zamknięte=> na obu dźwigienkach zaworowych jest luz
-jeśli jest luz to mamy ustawiony GMP, jeśli luz jest tylko na jednej dźwigience to mamy dolne położenie tłoka => należy obrócić wałem o kolejne 180st!
-jeśli mamy GMP to luzujemy nakrętki kontrujące na śrubach regulacyjnych i ustawiamy zadany luz(0,08-0,13mm)..."
Drugie pytanie co oprócz baku trzeba zdemontować przystepując do regulacji.
Z góry dziękuję i proszę o odpowiedź.
Narka |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
..:maniek:..
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno
|
Wysłany:
Sob 17:00, 24 Lut 2007 |
|
GMP najpewniej sprawdzic przy pomocy np.malego srubokreta wlozonego w otwor po swiecy zapolonowej krecisz walem az tlok znajdzie sie w najwyzszym punkcie i to wlasnei jest GMP |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Sob 20:30, 24 Lut 2007 |
|
Miki napisał: |
Gościu.....co ty wygadujesz , nie wprowadzaj zamieszania z tymi luzami.
Wartosci podane w serwisowce odnosza sie do wszystkich zaworów.
Ustaw sobie 0,13 na wydechu to bedziesz miał niezła sieczkarnie.
Ja zawsze ustawiam 0,10 na wszystkich zaworach i jak dotad nie mam zadnych problemów.
z reszta temat był juz poruszany i ustalilismy co napisałem wyzej
houk |
popieram teze i jak najbardziej sie pod tym podpisuje
wiem z doswiadczenia... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marekZ
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:53, 09 Mar 2007 |
|
Witam. Chciałem dzisiaj ustawić zaworki, rozkręciłem co tam trzeba aby dojść do zaworków, ale okazało się, że "nietypowy" kluczyk który mam do ustawiania zaworów nie jest od VX, więc mogłem sprawdzić tylko luz na dzwigienkach ręką, okazało się, że jest bardzo mały, ledwo wyczuwalny, stąd moje pytanie czy podczas eksploatacji luz zaworowy w XV się zmniejsza (jak to ma miejsce np. w Kawasaki), czy powiększa?
Pozd. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dakos
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sórzewo k. Poznania
|
Wysłany:
Sob 13:04, 10 Mar 2007 |
|
z tego co wiem moze sie i zmniejszyc i zwiekszyc :
jak sie zwiekszy to zawory klekocza i to slychac,
jak sie zmniejszy to jest jeszcze gorzej bo gniazda zaworowe sie wypalaja
wiec trzeba pilnowac regulacji zaworow hrhr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Guti
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:42, 12 Mar 2007 |
|
Tak. Do tego co napisał Dakos jak luz zaworowy jest za mały to tez objawia się tym że zbliżając sie do maksymalnej prędkości silnik zaczyna czkać i szarpać a na zalecanym luzie zaworowym przy tej samej prędkości powinien pojechać więcej i bez szarpnięć . Na zimnym silniku też może czkać z deczka (przy złym ustawieniu gazników tez)
AAaale ustwienie w Vx-sie zaworów jest tak proste nawet dla mechanika amatora garazowego ze mozna sobie sprawdzac co 5 tys km . Pozdro |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|