FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 zawory Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
marekZ




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:06, 26 Gru 2006 Powrót do góry

witam
Mam kilka pytań do znawców VX-sa:
Jak często powinno sie regulować zawory w VX ?
Czym grozi dłuższa jazda bez regulacji ?
Jakie objawy są charakterystyczne dla rozregulowanych zaworów ?
Jaka jest uczciwa cena za ustawienie zaworów, np. w serwisie ?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Pozd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W




Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot

PostWysłany: Wto 18:10, 26 Gru 2006 Powrót do góry

Witam!
Zaworki reguluje się co 6 tys. km (polecam lekturę serwisówki).
Dłuższa jazda grozi oczywiście uszkodzeniem silnika (wyklepanie zaworów, wypalenie gniazd, wcześniej motor może zacząć chodzić na jednym garze).
Charakterystyczne objawy to przede wszystkim sieczkarnia w okolicy głowicy (wyraźne stukanie), chociaż niekoniecznie - zaworki trzeba często regulować i tyle, nie czekać na objawy.
Uczciwa cena - jak dla mnie - 50 zł, dlatego niestety wszystko muszę robić sam Very Happy
Elegancki opis regulacji jest w temacie "POMOCY" z 20 grudnia chyba Smile Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
G.T.




Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakiów

PostWysłany: Czw 22:57, 28 Gru 2006 Powrót do góry

Witam pojawia sie kolejne pytanie poniewza nikt tego nie sprecyzowal ani na forum ani instrukcji, luz podany w instrukcji w sposob VALVE CLEARANCE IN&EX 0,08-0,13 wskazuje iz jest to zakres luzu dla zaworów ssacych i wydechowych (czyli takie same wartości dla zaworów) chyba ze sie myle ,bo nigdzie nie moge znależć informacji czy jest to luz 0,08 dla ssących a 0,13 dla wydechowych


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 18:32, 10 Lut 2007 Powrót do góry

ssące 0,08
wydechowe 0,13
Miki




Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:00, 11 Lut 2007 Powrót do góry

Gościu.....co ty wygadujesz , nie wprowadzaj zamieszania z tymi luzami.
Wartosci podane w serwisowce odnosza sie do wszystkich zaworów.
Ustaw sobie 0,13 na wydechu to bedziesz miał niezła sieczkarnie.
Ja zawsze ustawiam 0,10 na wszystkich zaworach i jak dotad nie mam zadnych problemów.

z reszta temat był juz poruszany i ustalilismy co napisałem wyzej

houk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 18:04, 11 Lut 2007 Powrót do góry

Sory. Już sam zwątpiłem jak ma być. Wszystkie na 0,10 i będzie OK. Dzięki. W tym sezonie będę ustawiał je sam.
Gość







PostWysłany: Wto 15:59, 20 Lut 2007 Powrót do góry

Czy do ustawienia zaworów mogę wykorzystać szczelinomierz samochodowy ?
Czy na listkach są odpowiedniki takich samych wartości ?
W




Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 4:36, 22 Lut 2007 Powrót do góry

Jak najbardziej mm to zawsze 1/1000 m, więc szczelinomierz równie dobrze może być motocyklowy Very Happy Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Domin




Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 23:34, 23 Lut 2007 Powrót do góry

Witam.
Przymierzam się go regulacji zaworów w moim moto. Poczytałem trochę o tym na forum i obejrzałem na foto [link widoczny dla zalogowanych] .
mam pytanie czy mógłby mi ktoś dokładniej wyjaśnić - chodzi mi o ustalenie GMP.

"... -jeśli pojawi się któryś z tych znaków sprawdzić na odpowiednim cylindrze(FT lub RT) czy mamy GMP(górny martwy punkt) czyli czy wszystkie zawory są zamknięte=> na obu dźwigienkach zaworowych jest luz
-jeśli jest luz to mamy ustawiony GMP, jeśli luz jest tylko na jednej dźwigience to mamy dolne położenie tłoka => należy obrócić wałem o kolejne 180st!
-jeśli mamy GMP to luzujemy nakrętki kontrujące na śrubach regulacyjnych i ustawiamy zadany luz(0,08-0,13mm)..."

Drugie pytanie co oprócz baku trzeba zdemontować przystepując do regulacji.
Z góry dziękuję i proszę o odpowiedź.
Narka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Sob 17:00, 24 Lut 2007 Powrót do góry

GMP najpewniej sprawdzic przy pomocy np.malego srubokreta wlozonego w otwor po swiecy zapolonowej Smile krecisz walem az tlok znajdzie sie w najwyzszym punkcie i to wlasnei jest GMP Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gumis




Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie

PostWysłany: Sob 20:30, 24 Lut 2007 Powrót do góry

Miki napisał:
Gościu.....co ty wygadujesz , nie wprowadzaj zamieszania z tymi luzami.
Wartosci podane w serwisowce odnosza sie do wszystkich zaworów.
Ustaw sobie 0,13 na wydechu to bedziesz miał niezła sieczkarnie.
Ja zawsze ustawiam 0,10 na wszystkich zaworach i jak dotad nie mam zadnych problemów.

z reszta temat był juz poruszany i ustalilismy co napisałem wyzej

houk
popieram teze i jak najbardziej sie pod tym podpisuje
wiem z doswiadczenia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marekZ




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:53, 09 Mar 2007 Powrót do góry

Witam. Chciałem dzisiaj ustawić zaworki, rozkręciłem co tam trzeba aby dojść do zaworków, ale okazało się, że "nietypowy" kluczyk który mam do ustawiania zaworów nie jest od VX, więc mogłem sprawdzić tylko luz na dzwigienkach ręką, okazało się, że jest bardzo mały, ledwo wyczuwalny, stąd moje pytanie czy podczas eksploatacji luz zaworowy w XV się zmniejsza (jak to ma miejsce np. w Kawasaki), czy powiększa?
Pozd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dakos




Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sórzewo k. Poznania

PostWysłany: Sob 13:04, 10 Mar 2007 Powrót do góry

z tego co wiem moze sie i zmniejszyc i zwiekszyc :

jak sie zwiekszy to zawory klekocza i to slychac,

jak sie zmniejszy to jest jeszcze gorzej bo gniazda zaworowe sie wypalaja

wiec trzeba pilnowac regulacji zaworow hrhr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Guti




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:42, 12 Mar 2007 Powrót do góry

Tak. Do tego co napisał Dakos jak luz zaworowy jest za mały to tez objawia się tym że zbliżając sie do maksymalnej prędkości silnik zaczyna czkać i szarpać a na zalecanym luzie zaworowym przy tej samej prędkości powinien pojechać więcej i bez szarpnięć . Na zimnym silniku też może czkać z deczka (przy złym ustawieniu gazników tez) Wink

AAaale ustwienie w Vx-sie zaworów jest tak proste nawet dla mechanika amatora garazowego ze mozna sobie sprawdzac co 5 tys km . Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin