FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Zakończyłem sezon Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Pią 7:25, 11 Kwi 2014 Powrót do góry

Wygląda na to, że w tym roku sezon zacząłem i już zdążyłem zakończyć.
Miałem delikatny problem rano z uruchomieniem silnika. Miał ciężko zakręcić, aż rozrusznik się zatrzymywał, ale za trzecim razem odpalił. Później miał problem z ruszeniem, bo gasł, ale odkręciłem więcej manetkę i poszedł, tylko z brakiem mocy. Myślę sobie- idzie na jednym garze. Do pracy się spieszę a mam tylko półtora kilometra to jadę. Pod pracą wciskam delikatnie tylny hamulec i... się ślizgam. Zaparkowałem, zszedłem z motocykla, patrzę.... olej silnikowy leci ciurkiem Evil or Very Mad Wyłączyłem silnik i teraz płaczę...
Nie wiem co się stało. Wstępnie wygląda to tak, jakby olej poszedł tłumikiem (dokładniej tym łącznikiem zaczął wykapywać- chyba) i tak sobie myślę, że pewnie trzasnęło coś w głowicy i na tłoku stał olej- temu miał ciężko zapalić i jeden garnek nie chodził.
W sumie silnik pracował do samego końca, kontrolka od smarowania nie świeciła się w czasie jazdy.
A może to zupełnie co innego- muszę go na razie zepchnąć i jak czas pozwoli, będę powoli rozbierał....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 7:43, 11 Kwi 2014 Powrót do góry

Jak nad cylindrem jest olej to może uszczelniacz całkiem szlak trafił i wypluwa przez wydech nadmiar. W takim przypadku ciśnienie oleju w układzie może być jeszcze nie wskazywane przez kontrolkę. Sprawdź ile oleju zeszło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nightwalker




Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska, dolnośląskie, Lubin

PostWysłany: Pią 7:48, 11 Kwi 2014 Powrót do góry

Jak by co to mogę Cie poratować częściami, bo mam kompletny silnik do VX (tylko karter ma pęknięty). Także jak zdiagnozujesz uszkodzenia to pisz - coś poradzimy. Może to rzeczywiście tylko uszczelka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 8:43, 11 Kwi 2014 Powrót do góry

Hm, wykręć świece i zobacz jak to wygląda. Spróbuj zakręcić bez świec - idealnie byłoby sprawdzić kompresję.

Zobacz, czy karter jest cały - ale z tego co piszesz to raczej wał lub korba nie wyszły bokiem.

Ciężko coś wyrokować na tym etapie.

Daj znać jak coś znajdziesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Pią 14:00, 11 Kwi 2014 Powrót do góry

Oczywiście, że będę informował. Kompresji raczej nie mam jak sprawdzić. Zacznę od świecy, a później i tak pewnie mnie czeka dalsza rozbiórka i tu pytanie: wyciągać cały silnik, czy da się wyjąć głowicę bez wytarpywania go z ramy? Gdyby przyszło zdejmować cylinder, to wychodzi do góry?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 15:12, 11 Kwi 2014 Powrót do góry

Gdyby poszły uszczelniacze zaworowe to niestety musisz wyciągać silnik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Sob 14:23, 12 Kwi 2014 Powrót do góry

Nie mam czasu dziś wyciągnąć silnika, ale przyjrzałem się dokładniej i okazuje się, że olej poszedł nie przez tłumik, a przez gaźnik. W airboxie stoi olej wymieszany z benzyną. Innej opcji nie ma jak wyciągnięcie i otworzenie serducha. Ciekaw jestem co tam się wydarzyło. Miałem wprawdzie od zakupu jakieś stuki i nawet by mi pasowało, że dochodziły z głowicy- ciekawe czy to to.
A z drugiej strony wariant optymistyczny- uszczelniacze zaworowe- czy przez nie mogło by wypchnąć do gaźnika aż tyle oleju? Była całkiem pokaźna kałuża- myślę, że z litr straciłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Sob 19:08, 12 Kwi 2014 Powrót do góry

mcteusz napisał:
Nie mam czasu dziś wyciągnąć silnika, ale przyjrzałem się dokładniej i okazuje się, że olej poszedł nie przez tłumik, a przez gaźnik. W airboxie stoi olej wymieszany z benzyną. Innej opcji nie ma jak wyciągnięcie i otworzenie serducha. Ciekaw jestem co tam się wydarzyło. Miałem wprawdzie od zakupu jakieś stuki i nawet by mi pasowało, że dochodziły z głowicy- ciekawe czy to to.
A z drugiej strony wariant optymistyczny- uszczelniacze zaworowe- czy przez nie mogło by wypchnąć do gaźnika aż tyle oleju? Była całkiem pokaźna kałuża- myślę, że z litr straciłem.



Witam.

Jeszcze powinieneś dodać , że w tylnym " airboxie " znajduje się ten olej z paliwem .

To taki typowy objaw jak nie trzyma kran lub zaworek w komorze pływakowej i leje się jak z cebra po przez gaźnik paliwo do oleju do tego stopnia , że ciężko go odpalić , gaśnie tylny cylinder i olej przez króciec odpowietrzający komorę silnika wyrzuca go do airboxa w którym go znalazłeś .

Trzeba rozebrać nie silnik tylko gaźnik tylnego cylindra , sprawdzić zaworek i jego osadzenie ( orig ) , ustawić poziom paliwa.

Wyregulować gaźniki.

Zrobić synchro.

Wymienić filtry powietrza (wkłady)

Wyrzucić olej z silnika , zalać świeży.

I najprawdopodobniej to będzie Twój cały remont.



Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Sob 19:25, 12 Kwi 2014 Powrót do góry

Stefan...mimo, że to nie dotyczy mojego motocykla, to śledzę temat z zainteresowanie, bo nigdy nie wiadomo co się może człowiekowi przytrafić. Jeżeli to rzeczywiście okazała by się taka w sumie "drobnostka" to powiem Ci, że Twoje doświadczenie jest bezcenne i jeżeli udało by mi się przyjechać na spotkanie w czerwcu to...zdejmę przed Tobą kask Wink Pozdrawiam serdecznie i życzę, mcmateusz'owi żeby Twoja diagnoza okazała się trafiona. Tadek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Sob 23:04, 12 Kwi 2014 Powrót do góry

Stefan, mam brata mechanika (mimo, że nieczynnego zawodowo) i zaczął mi właśnie przedtem podobne rzeczy opowiadać.... Jeśli to faktycznie to i nie będę musiał rozbierać silnika to będę wniebowzięty...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 12:36, 13 Kwi 2014 Powrót do góry

Mogę potwierdzić, że jeżeli tylny cylinder nie zaskoczy a silnik pracuje tylko na przednim to gaźnik pluje do airbox'a paliwem - oleju nie zauważyłem.

Sprawdź zapach oleju i jego poziom w okienku inspekcyjnym. Jeżeli puszcza kranik to poczujesz benzynę i poziom oleju będzie wyższy. Kranik może puszczać losowo i tylko wtedy gdy masz pełny bak.

Pisz co ustaliłeś.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 13:24, 13 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Nie 19:35, 13 Kwi 2014 Powrót do góry

Olej w silniku wąchałem już wczoraj i czuć od niego było benzyną. Trudno w tej chwili żeby był wyższy poziom oleju w okienku, bo wyleciało go tyle, że wcale go nie widać.
Muszę upolować któreś popołudnie i będę rozbierał tylny gaźnik- oczywiście dam znać na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:01, 13 Kwi 2014 Powrót do góry

Zacznij może od kranika - zdejmij rurkę paliwa i zobacz czy paliwo nie leci mimo braku podciśnienia.

Gdy kranik puszcza na postoju nawet dobra iglica nie utrzyma naporu paliwa na dłuższą metę.

Na temat awarii kranika - gdyby to było to - tutaj znajdziesz trochę informacji > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-uklad-paliwowy,11/poziom-oleju-w-okienku-wariuje,833.html.

A ewentualna naprawa - informacje znajdziesz w tym miejscu > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-uklad-paliwowy,11/klopoty-z-kranikem-w-vx-800,2126.html.

Trzeba zacząć od najprostszych przyczyn i być dobrej myśli. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 22:32, 13 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mcteusz




Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie

PostWysłany: Śro 21:40, 16 Kwi 2014 Powrót do góry

Powoli i na raty się za to biorę z braku czasu, ale mam kolejną porcję wiedzy i pytań.
1. Kranik na pewno przepuszcza
2. Spuściłem benzynolej z silnika- wyleciało tak ze 4 litry (a wcześniej na kostce brukowej też zostawiłem z półtora litra)- dobrze, że nie zatarłem silnika na takiej mieszance. W oleju było tyle benzyny, że nawet ręka się nie pobrudziła.
I tak właśnie sobie myślę, żeby iść po najmniejszej linii oporu i nie wyciągać nawet gaźnika. Dobrze kombinuję, że jak kranik będzie szczelny to nie ma szans puszczać mi paliwa na tłok?
Teraz pytania:
1. Do baku idą 3 przewody: jeden podciśnieniowy do otwarcia kranika, drugi zasilanie, a trzeci bezpośrednio w bak- co to? Jakieś odpowietrzenie?
2. Griba gdzie kupowałeś elektrozawór, w którym miejscu go usadowiłeś i gdzie wpiąłeś do prądu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:07, 16 Kwi 2014 Powrót do góry

Gaźnik zostaw.

Trzy przewody?

Kranik ma podciśnienie z gaźnika nr 1 oraz wyjście paliwa. Po prawej ze zbiornika masz odpowietrzenie co idzie rurką pod moto.

Zawór kupisz tam gdzie sprzedają alarmy. Może w necie coś być. Najlepiej byłoby umieścić go przed pompą, ale za pompą, jest łatwiej. Zaraz znajdę foto to podlinkuje.

Prąd weź z cewki, zrobisz rozgałęzienie z konektora to nawet nie trzeba będzie ciąć przewodów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 11:42, 17 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin