Autor |
Wiadomość |
olokolo
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:59, 04 Mar 2010 |
|
Witam,
Moje pytania brzmią... Czy do wymiany uszczelniaczy niezbędne jest ściągnięcie głowicy?
Czy jeżeli ktoś wymieniał uszczelniacze bez zdejmowania głowicy to czy musiał wyjmować silnik z ramy? Czy moze da się jakoś to zrobić z silnikim siedzącym w ramie ?
Obecnie moj vx pije bardzo duzo oleju ok 1L na 1000km. Znalazlem kilka postów na forum, które krążą wokół tego tematu ale konkretów tam nie było ;)
pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Czw 13:39, 20 Sty 2011 |
|
Archeolog ze mnie ale komuś się może kiedyś przydać ,nie będziesz miał możliwości zamknięcia zapadek sworznia bo będzie ci on opadał i trzeba wyciągać silnik . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Czw 17:18, 20 Sty 2011 |
|
david.1606 napisał: |
Archeolog ze mnie ale komuś się może kiedyś przydać ,nie będziesz miał możliwości zamknięcia zapadek sworznia bo będzie ci on opadał i trzeba wyciągać silnik . |
Czyli nie obędzie się bez wyjęcia?
Czeka mnie chyba ta operacja, bo jeden gar mi kopci i bierze olej motór, więc uszczelniacze wydają mi się prawdopodobne,
pozdrawiam
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Czw 19:19, 20 Sty 2011 |
|
Nie chce cie martwic ale jeśli tyle pije to prawdopodobnie pierścień zgarniający , sprawdź jak masz czym kompresje jeśli będzie za wysoka to nie zbiera oleju, jeśli dymi ci z odmy z silnika "tylko" uszczelniacze a jeśli gaźnikami to zawory do szlifu,zabieg który opisałem |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez david.1606 dnia Pią 0:58, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 20:26, 20 Sty 2011 |
|
Popieram sprawdzić jak z komresją też a później dopiero myśleć bo mi kopcił rozebrałem silnik i nie sprawdzałem komprechy ale i tak wymieniałem tłoki bo odstępstwa były w nich spore od limitu i nowe warto było założyć jak była taka możliwość. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Pią 13:31, 21 Sty 2011 |
|
Kopci mi z wydechu, a jak może kopcić z gaźników lub odmy?
Właśnie obawiam się albo pierścieni albo uszczelniaczy,
a pije mi tak dwie, trzy setki na 1000, no i olej nawet jak nowy wleje, to szybko czernieje,
pozdrawiam
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Pią 14:58, 21 Sty 2011 |
|
Jak kopci gaźnikiem to zawory ssące przepuszczają jak odmą z głowicy to uszczelniacze ,jak wydechem to albo skład mieszanki albo uszczelka albo duże zużycie pierścieni |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Pią 18:48, 21 Sty 2011 |
|
shrequ napisał: |
Kopci mi z wydechu, a jak może kopcić z gaźników lub odmy?
Właśnie obawiam się albo pierścieni albo uszczelniaczy,
a pije mi tak dwie, trzy setki na 1000, no i olej nawet jak nowy wleje, to szybko czernieje,
pozdrawiam
Shrequ |
"no i olej nawet jak nowy wleje, to szybko czernieje," i tu jest odpowiedz przedmuchuje ci do silnika czyli pierścienie (może tłok,gładź cylindra )
jak sprawdzisz kompresje będzie wiadomo ,jak za dużo to nie zgarnia oleju jak za mało to nie trzyma ciśnienia w tedy padło by na zawory , ale chla ci jak głupi to obstawiam układ tłok cylinder pierścienie . mogę polecić kolesia z allegro u którego kupuje części do swojego , zostawiałem u niego ponad 1500zł i jestem naprawdę zadowolony. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez david.1606 dnia Pią 18:49, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
SuMo
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
|
Wysłany:
Pią 21:57, 21 Sty 2011 |
|
david.1606 napisał: |
chla ci jak głupi |
Shrequ napisał, że bierze mu 2, 3 setki na 1000 km, a przecież 300 ml/ 1000 km to norma dopuszczalna przez producenta w nowym motocyklu, więc moim zdaniem to określenie jest tutaj nietrafne.
Poza tym zużycie oleju zależy od tego jak się jeździ. U mnie przy spokojnej jeździe pali w granicy 0,1-0,2l / 1000 km a jak go mocniej przeciągnę, to weźmie dużo więcej, a nie wydaje mi się, abym miał problemy z kompresją o czym świadczą osiągi motocykla.
Nie odbierzcie tego jako zgryźliwośc - pisze to tylko dla potomnych, zeby w przyszłości odwiedzając ten temat nie przestraszyli się, że mają silnik do remontu, bo im trochę oleju bierze |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Pią 22:40, 21 Sty 2011 |
|
Ale mamy jeszcze problem dymienia może kwestia ustawienia gaźnika czytałem na forum ze ktoś tak miał po wyregulowaniu przestał kopcić
i zostaje problem ze stanem oleju czarny zaraz po zalaniu ,
SuMo dobrze ze piszesz niech temat się rozwija |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Sob 14:49, 22 Sty 2011 |
|
Dzięki Panowie, sprawdzę kompresję i zobaczymy. Jaka jest norma ciśnienia? Robiliście, więc proszę o opinię.
Dawid.1606 - kopsnij namiar, przyda się
pozdrawiam
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BOhu dnia Sob 14:50, 22 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Sob 20:32, 22 Sty 2011 |
|
kompresja 10.0:1
adres [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez david.1606 dnia Sob 20:43, 22 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 23:43, 22 Sty 2011 |
|
Kompresja kompresją ale mierzy się ciśnienie sprężania (potocznie nazywane kompresją). Nie wiem jak tobie shrequ ale mi jak kopcił to także osiągi miał słabe i dawał max 150. Mi kopcił po nagrzaniu się o wiele mocniej.
Układ tłok cylinder pierścienie można sprawdzić poprzez zmierzenie ciśnienia w cylindrach w normalnych warunkach a następnie zalać minimalną ilość oleju od góry cylindra i ponownie dokonać pomiaru. Jeśli pierwsza wartość jest dużo mniejsza od drugiej to układ pierścieniowo tłokowy trzeba pomierzyć (i sprawdzić który element dokładnie jest odpowiedzialny za brak komprechy). Olej wlany od góry spowoduje uszczelnienie miejsc pomiędzy cylindrem a tłokiem i kompresja powinna wzrosnąć. Jeśli kompresja będzie na takim samym poziomie w obu przypadkach to wina leży po stronie górnej części silnika czyli zawory bądź uszczelniacze.
Tu macie część manuala jak to się robi i jakie są wartości
Wynika stąd iż normalne ciśnienie powinno wynosić od 13-16 atmosfer a graniczna wartość wynosi 11 atmosfer. Ważne jest też by różnica na obu cylindrach nie przekraczała 2 atmosfer
A co do ubytku oleju to jeśli silnik jest sprawny teoretycznie nie powinien brać oleju, a jeśli nawet ubywa go bardzo mało to nie objawia się to widocznym dymieniem. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Sob 23:59, 22 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Arti
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:41, 03 Sty 2013 |
|
Witam
Korzystając z okazji, ze mam ściągnięte głowice, chciałem wymienić uszczelniecze zaworowe.
Znalazłem kilka ofert i chciałbym abyście mi doradzili które kupić:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 21:51, 03 Sty 2013 |
|
Moim zdaniem nie ma różnicy jest to tak popularna i tania część, że niektórzy dają na tym sporą marżę dlatego takie różnice w cenach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|