FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ukręcony łeb śruby mocującej wydech w głowicy, wykrętak Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
zgaja




Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: poznan

PostWysłany: Pon 8:59, 27 Maj 2013 Powrót do góry

Nie wiem czy to powszechna przypadłosc, ale demontując wydech ukręciłem łby śrub mocujacych w głowicy i zostały mi takie kikuty na 5 mm.Pierwsza myśl, opilowac na kwadrat i ruszyć kluczem zaciskowym, ale klucz sie wygiął a śruby nie puściły, No to sciąć to co wystaje szlifierką i ruszyć wykrętakiem. Kupiłem solidne niemieckie wykrętaki z super utwardzonej stali, nawierciłem śruby w stozek, wkreciłem wykrętak , przyłozyłem siłe razy przymus i... wykretak ułamał się zostawiając w srodku śruby trzpień nie do ruszenia żadnym wiertłem. Koszmar. Więc albo wymiana całej glowicy albo jak nie można środkiem to trzeba dookoła. Sa takie wiertła do płytek z diamentową koncówką, średnica 8mm z otworem w środku firmy dedra Trzeba kupic dwa bo szybko sie tępią ale da rade wiertarką na wolnych obrotach polewając woda, a potem w otwor wbic mosiężny kołek rozporowy na srube 6mm. I zamiast kombinować najlepiej od razu nawiercić to co zostało w głowicy i nagwintowac na 6 mm wkrecic szpilki na opór i wydech mocować nakrętkami . bo to zawsze da się ruszyc. Ktoś miał podobne doświadczenia? Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 9:29, 27 Maj 2013 Powrót do góry

A czy np. nie dałoby rady przyspawać do tej końcówki wykrętaka pręta i na tym wykręcić całość? Odnośnie spawania to może warto byłoby podgrzać te okolice bo znając życie wtedy wychodzi znacznie łatwiej (wątpię by w tym miejscu ktoś użył kleju do połączeń gwintowanych bo i tak by nie wytrzymał temperatury).
Próbowałeś psiknąć jakim WD czy skorzystać z Coli? Wymiana całej głowicy to za dużo zabawy, lepiej powalczyć jeszcze z tą śrubą. Zawsze można nawiercić i nagwintować większy otwór i skorzystać z zestawu naprawczego do gwintów - redukcja gwintowana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Pon 10:20, 27 Maj 2013 Powrót do góry

Dis idzie dobrym tropem. Przyspawaj pręt kwadratowy albo coś o kształcie T, żeby od razu stanowiło klucz. Trzeba nałożyć mocny spaw dookoła i wykręcać na gorąco. Grzać już nie musisz, gorąco pójdzie od spawu. Radziłbym użyć TIG'a albo MIG'a, odradzam elektrodę. Powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Pon 10:29, 27 Maj 2013 Powrót do góry

Nie zwróciłem uwagi, że jesteś z Poznania. Jakbyś nie mógł dać rady ze śrubą można to zrobić u mnie ale musiałbyś podjechać. Jakby co dzwoń 792738932.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zgaja




Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: poznan

PostWysłany: Pon 13:09, 27 Maj 2013 Powrót do góry

Pół puszki WD poszło i nic, a ze spawaniem to jednak wolalem nie ryzykować, żeby czegoś w okolicy nie przysmolić, skręciłem wydech na szpilki 6mm i daje rade ale żeby za mocno nie dociągać i nie zerwac gwintu między rurę a uszczelke wydechu w głowicy zrobiłem dodatkową uszczelkę ze sznurka do uszczelniania kominków na silikon 1000 stopni C I nie ma przedmuchu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 13:33, 27 Maj 2013 Powrót do góry

W sumie to można by spróbować wykręcać na gorącym silniku jak te miejsca gdzie jest śruba są dobrze rozgrzane. Uszczelnienie może być dowolne jednak tradycyjne rozwiązanie zawsze jest najprostsze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Pon 15:28, 27 Maj 2013 Powrót do góry

Dis, nie ma co próbować. Rozgrzany silnik to za mało. Jak nie były wykręcane to mogły już ugrzęznąć jeśli aluminium się utleniło. Teraz to albo wysoka temperatura albo rozwiercanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiecho




Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow

PostWysłany: Wto 18:37, 28 Maj 2013 Powrót do góry

Kolego nie ma co kombinowac ja w pierwszym moto mialem ta sama sytulacje,kupujesz wiertla tytanowe chyba najlepsze na rynku.Pierwsze wiercisz w samym srodku zerwanej sruby,mozna napunktowac by nie ucieklo ci, wiertlem 2 nastempne to 5,5 i resztki sruby jedziesz gwintownikiem wedlug zalecen 1,2,3.trzeba tylko cierpliwosci male obroty i pewna reka.pozdawiam.Zmiez sobie glembokosc wiercenia bys nie znalazl sie w srodku glowicy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 20:03, 28 Maj 2013 Powrót do góry

Przyszło mi jeszcze do głowy, żeby naciąć łeb śruby i pod kątęm uderzać w nacięcie przecinakiem w kierunku odkręcania. Ale na tak zapieczoną śrubę może to nie wystarczyć.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin