FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Stuki na wolnych Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 22:45, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Może być problem ze sprawdzeniem luzu po zdjęciu cylindrów, podobno panewka (korbowodowa) potrafi nieźle stukać, a jeszcze luzu ręką nie wyczujesz. Ale przynajmniej będziesz wtedy wiedział jak wyglądają cylindry, tłoki i sworznie tłokowe oraz wałki rozrządu.

Skrzynia - jakieś łożysko, kto wie, ale jak odłączysz sprzęgłem silnik podczas jazdy to się ten "duży" stuk zmienia lub uspokaja? To możesz sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 22:54, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Podczas jazdy kiedy wciskam sprzęgło ten głośny stuk ustaje. A synchronizacja gaźników i luzy zaworowe mogą wpływać na takie stukanie? Podejrzewam że wujaszek tego nie robił.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 22:57, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Czyli w sumie bez rozpołowienia silnika i sprawdzenia stanu panewek trzymając je w dłoni się chyba nie obejdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 22:59, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Czyli obciążenie ma wpływ na to co się dzieje w silniku.

Obie sprawy - luz zaworowy i synchronizacja mogą mieć wpływ na pracę silnika. Zbyt duży luz zaworowy - z pewnością jakieś stuki. Brak synchronizacji - też może powodować egzotyczną pracę silnika - nierówna mieszanka na pewno mu nie służy!

Od tego powinieneś zacząć, tj. ogarnąć te tematy i wtedy szukać dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 23:02, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Matys0 napisał:
Czyli w sumie bez rozpołowienia silnika i sprawdzenia stanu panewek trzymając je w dłoni się chyba nie obejdzie.


No raczej nie, chyba, że jakieś ekstremum będzie - ale wtedy silnik pewnie dawno by już padł, a tak nie jest. Pomiar przyrządami lub tzw. "plastic gauge", ocena organoleptyczna. Niestety trzeba rozebrać całkowicie.

Ogarnij na początek zawory i synchro - zobaczysz czy coś się zmieni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 23:38, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

A jest jakaś podpowiedź na forum jak ustawić luzy zaworowe i jak domowym sposobem synchronizować gaźniki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 23:44, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

O synchronizacji na bank jest w dziale zrób to sam a za wakuometr może służyć u-rurka. Regulacji zaworów chyba nie ma w pełnej wersji ale jest to dość proste.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 10:49, 02 Wrz 2015 Powrót do góry

Synchronizacja to jest ten filmik co nagrywaliśmy na pierwszym zlocie.

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/synchronizacja-gaznikow-by-griba,1677.html

Zawory też są. Jest plik PDF w którym wszystko zostało w miarę dokładnie opisane.

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/regulacja-zaworow-by-griba,1720.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 11:06, 02 Wrz 2015 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy takie coś się nada na synchro?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 11:36, 02 Wrz 2015 Powrót do góry

Można powiedzieć, że każdy wakuometr się nada.
Jak chcesz tanie to możesz wziąść np takie
[link widoczny dla zalogowanych]


Ale swoją drogą polecałbym raczej glicerynowe, w których wskazówka tak nie lata a tłumiki i tak można zawsze dodatkowo założyć np takie

[link widoczny dla zalogowanych]

Miałem wskazówkowe i nawet przy tłumikach wskazówka drgała dlatego też wlewałem do nich olej by je wytłumić ale niestety rzeciekały trochę. Dlatego też można wybrać wspomniane glicerynowe, które są juższczelne i zalane lepką gliceryną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 11:38, 02 Wrz 2015 Powrót do góry

No to może pokuszę się na te glicerynowe Smile Przydadzą się na pewno nie raz w przyszłości. Co ustawić pierwsze, luzy zaworowe czy synchro?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 11:57, 02 Wrz 2015 Powrót do góry

Luzy zaworowe jako pierwsze, bo do nich musisz zdjąć przedni gaźnik aby dostać się swobodnie do zaworów. Prxy okazji możesz wyciągnąć przedni filtr i go sprawdzić czy jest ok bo to także pomoże przy regulacji zaworów wylotowych przedniego cylindra.

Mam jedną uwagę, z własnego doświadczenia mianowicie jak będziesz ściągał przedni gaźnik odepnij linki a nie ściągaj go z połączonymi przewodami. Ja raz tak zrobiłem i gwint w delikatnym aluminiowym korpusie gaźnika mi się wyrobił no i były duuuże problemy z synchro przepustnic - bieg jałowy poszedł ładnie bo tam jest mocny gwint.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 12:59, 02 Wrz 2015 Powrót do góry

Gaźniki chyba całkiem wywalę, poczyszczę je i sprawdzę od środka, moto długo stało, coś się mogło w nich osadzić. Na pewno nie zaszkodzi ich sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 21:26, 02 Wrz 2015 Powrót do góry

Matys0 napisał:
Na pewno nie zaszkodzi ich sprawdzić.


Dokładnie. Sprawdź czy dysze nie są zalepione osadem i jaki jest stan membran.

Co do wakuometrów to dodam jeszcze, że powinny być o zakresie od 0 do przynajmniej -0,6 bar. Z tego co pamiętam to typowa wartość podciśnienia (dla VX'a) dla wolnych obrotów to około -0,2 bar, a wyższe obroty (4-5k RPM) to mniej więcej coś około -0,4 bar (oczywiście nie jest ważne ile wskaźniki dokładnie pokażą u Ciebie, ważne, żeby było to samo podciśnienie na obu gaźnikach).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 21:30, 02 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pon 16:35, 14 Wrz 2015 Powrót do góry

Dziś w końcu miałem wolny dzień i zabrałem się za robotę Smile Rozebrałem i poczyściłem gaźniki, zamontowałem nowe filtry powierza i świece. Ustawiłem luzy zaworowe na 0,10mm i skręciłem wszystko do kupy z uśmiechem na twarzy i nadzieją że stuki ustaną. Lecz moja radość trwała do pierwszego odpalenia Sad odpalił dość szybko pomimo tego że nie zalewałem gaźników benzyną. Ale dzwoni teraz jak dzwony w kościele Sad Ogólnie pod żaden z zaworów nie wszedł mi listek 0.10, nawet 0,08 nie dało się wcisnąć. Były ustawione na prawdę ciasno, niestety nie mam mniejszych listków wiec nie wiem jak ciasno były. Nie wiem czy rozbierać wszystko i ustawiać mniejsza przerwę? Ustawiłem 0,10 na dość ciasno wchodzącym listku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin