FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Stuki na wolnych Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 11:02, 16 Wrz 2014 Powrót do góry

Panewki główne to tuleje, które są osadzone (wciskane) za pomocą prasy mechanicznej w bloku silnika, a następnie obrobione na wymiar pod konkretny wał.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pytanie czy to faktycznie panewki. Trzeba by rozłożyć silnik, obejrzeć, pomierzyć, porównać z książką napraw itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Pon 18:54, 20 Kwi 2015 Powrót do góry

Witam proszę o sugestie co to może tak napierniczac podczas jazdy. chodzi mi o ter niepokojące dzwieki przy wolnej jeździe. Bardzie je słychac z prawej strony. Moze to by np koosz sprzegłowy ???

https://www.youtube.com/watch?t=76&v=-9__K9CjEWE


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:01, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

A na postoju nie stuka nic a nic?

A jak klamkę wciśniesz to coś się zmienia w dźwiękach z silnika?

A wrzuć bieg na postoju, wciśnij tylny hamulec i powoli odpuszczaj sprzęgło - tak, żeby nie zdusić silnika, ale żeby był obciążony - czy wtedy stuka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 7:48, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

Dość dziwny dźwięk jak dla mnie jak by któryś element był luźny i nie koniecznie sprzęgło choć przy schodzeniu z obrotów lub puszczeniu gazu najlepiej słychać. Faktycznie może warto zajrzeć do sprzęgła czy coś się aby nie zluzowało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Wto 8:53, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

Tak się zastanawiam czy oby to szyba nie uderza o lampę. W tamtym tygodniu montowałem i ostawiłem ją centralnie nad lampą. I jak moto na widelcach drży to może krawędź szyba uderza o gorę lampy. Poprawie szybę na stelażach i zrobię ten myk co griba napisał i dam znać co i jak będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 8:57, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

Po części mi to stukało jakby coś było luźne np. stopka czasem ma luzy i wpadnei w wibracje przy odpowiednich obrotach. Podobnie możę być z innymi elementami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tyger




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polkowice dol.śl 100 km od Wrocławia

PostWysłany: Wto 9:06, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

No zobacze co i jak. Tylko muszę trochę odpocząć po Częstochowie bo trochę stargany jestem. Ale sezon godnie i z małymi przygodami ale rozpoczęty. Pierwsze 700 kilometrów w tym sezonie przejechane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 11:53, 21 Kwi 2015 Powrót do góry

Może przepalił sie kolektor wydechowy(kolanko). mam na myśli wewnętrzną powłokę(dla nie wtajemniczonych-kolanko w VX to jest rura w rurze). miałem podobny przypadek i waliło, stukało i brzęczało ale po odkręceniu wydechu dało radę strzelić kilka punktów spawarką i jest ok. .

swoją drogą miałem wtedy niezłego pietra jak zaczęło mi coś napierdzielać w silniku-w kilka sekund życie mojego VX-a stanęło mi przed oczami Very Happy
Hosse
Gość






PostWysłany: Nie 17:20, 31 Maj 2015 Powrót do góry

Moj ma 40 tys mil i nic nie stuka chyba trafilem na ten model 1/10 co nic nie puka. Pozdro
piotrekwielki




Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź, Przysucha

PostWysłany: Pią 11:20, 28 Sie 2015 Powrót do góry

Czytam czytam... Mój vx po zakupie przy 64k nie stukal nic a nic. Po pierwszym tys pojawiło się na zimnym, teraz stuka już cały czas - zmiana oleju na odpowiednio gesciejszy nic nie zmieniła... Teraz łącząc fakty zastanawiam się czy nie jest to związane właśnie z obluzowaniem bebechow tłumika które miarowo od dnia zakupu luzowaly się coraz bardziej.... Very Happy jadę do spawacza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 21:03, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy to panewka? Najbardziej słychać kiedy hamuje silnikiem i dźwięk nasila się wtedy dwukrotnie.
Na początku myślałem że to wał obija się o wahacz bo taki był łomot. Ale po zdemontowaniu wały stwierdziłem tylko mały luz na łożysko przy dyfrze. Może przy okazji ktoś wie jak się dobrać do tego łożyska?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:29, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Brzmi jakby znajomo. Coś jakby maszyna krawiecka.

Rozumiem, że nie stukało i zaczęło? Stuka na biegu jałowym? Czy tylko podczas jazdy? Filmik chyba przy skrzyni ustawionej na neutral?

Zobacz tu - http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/wymiana-panewek-w-vx-800-by-griba,1763.html.

Czy to panewka - na 100% ciężko odpowiedzieć na to pytanie.

Ogólne objawy związane z uszkodzeniem panewek:

  1. na zimnym silniku brak stuków, pojawiają się po rozgrzaniu silnika - stąd, że po nagrzaniu olej zmniejsza swoją lepkość,
  2. stuki nasilają się przy schodzeniu z obrotów i pod obciążeniem,
  3. w sitku smoka mogą pojawić się opiłki metalu (ale to chyba już w ostatniej fazie zużycia),
  4. niższe niż nominalne ciśnienie oleju w układzie smarowania - w skrajnym przypadku objawiające się zapalaniem się lampki kontrolnej ciśnienia oleju na wolnych obrotach.

Sprawdź może silnik w następujący sposób. Odpal go i rozgrzej.

Zwróć uwagę czy po rozgrzaniu stuki zanikają? Czy na zimnym też stuka?

Wsiądź na motocykl. Zahamuj przednie koło, zapnij 1 bieg. Dodawaj trochę gazu i odpuszczaj sprzęgło tzn. podduszaj silnik. Dasz mu w ten sposób trochę obciążenia. Czy wtedy stuki się nasilają czy są bez zmiany?

Sprawdź też luzy zaworowe, żeby wyeliminować ewentualne źródło stuków ze strony rozrządu. Takie pogłosy mogą się nieść po silniku - nawet ze stetoskopem ciężko czasem ustalić ich źródło.

Można też ewentualnie sprawdzić (potrzebny manometr) ciśnienie w układzie smarowana i porównać z wartością z książki serwisowej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 21:38, 01 Wrz 2015, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 21:51, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

A więc tak, moto mam od 3 miesięcy, moto stało 3lata pod plandeką u wuja. Oczywiście korozja i te sprawy dały o sobie znać. Ale wujaszek co jakiś czas odpalał go i zrobił krótki dystans po podwórku Smile przynajmniej tak twierdzi Razz On jeździł nim 4 lata i tylko wymieniał olej i płyny i nigdy nie narzekał i nic nie naprawiał. Oczywiście wymieniłem wszystkie płyny, filtry, w sitku nie znalazłem nawet małego kawałeczka metali, tylko trochę brudu z oleju.

A wiec stuki te są od początku kiedy posiadam moto.
Dzwoniłem do wuja, powiedział że przez cały czas jak on jeździł było jakieś tam lekkie stukanie.

Stuki są zarówna na zimnym jak i ciepłym silniku i rozgrzanie nie zmienia intensywności tego stuku.
Stuki są wyraźniejsze kiedy hamuję silnikiem, kiedy obroty zbliżają się do 2 tyś wtedy zaczyna walić zdrowo i zawsze redukuję wtedy bieg.
Ciśnienia oleju nie mierzyłem.

Przeglądając forum wpadłem na łożysko przekładni kontowej, ale po jej rozebraniu nie wyczułem luzu, jedynie między zębami tej przekładni a zębami wału jest 1mm luz ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

Czytałem jeszcze o koszu sprzęgłowym, powiem szczerze że sprzęgło ślizga się aż miło, przy mocniejszym odkręceniu manetki obroty lecą jak szalone a moto ledwo się zbiera. Ale już mam tarcze i sprężynki czekam tylko za tymi metalowymi przekładkami. Zastanawiam się tylko czy nie odpuścić i zrobić to zimą a do końca sezonu jeszcze pośmigać. Zalałem świeży olej i po 2tyś kilometrów wstyd go wymieniać a bez spuszczenia oleju chyba sprzęgła nie wymienie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 22:24, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Hm, większość naszych silników stuka na zimnym, a po rozgrzaniu te stuki cichną. Dziwne, że u Ciebie przy schodzeniu z obrotów pod obciążenie objaw się nasila. To jest niby właśnie m. in. charakterystyczne dla uszkodzenia panewek.

Gdyby to była przekładnia to chyba nie stukałby na biegu jałowym. Kosz sprzęgłowy - czy jak wciskasz klamkę to coś się zmienia?

Co do wymiany sprzęgła - kładziesz motocykl na boku np. na starych oponach i wtedy nie musisz spuszczać oleju - [link widoczny dla zalogowanych]. Nic szczególnie skomplikowanego tam nie ma, ale cały opis wymiany dałem jakiś czas temu w "Zrób to sam". Skoro sprzęgło już bardzo mocno się ślizga, to dobrze robisz, że zmieniasz od razu cały komplet.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 22:38, 01 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 22:35, 01 Wrz 2015 Powrót do góry

Dzięki za podpowiedź odnośnie wymiany sprzęgła Smile po wciśnięciu klamki nic się nie zmienia. Czasem te stuki są tak głośne że boję się ze coś zaraz z niego wypadnie i mnie wyprzedzi. W najgorszym wypadku rozbiorę cylindry i sprawdzę czy nie ma luzów na panewkach wtedy coś już będzie można wykluczyć. Gorzej będzie jak to jakieś łożysko skrzyni i będę musiał wszystko rozbebeszyć Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin