FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Sprawdzenie łańcuchów rozrządu Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Hook13




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:06, 29 Paź 2018 Powrót do góry

Witam wszystkich

Sytuacja przedstawia się następująco: na obrotach wolnych i tak do 2500-3000obr/min słychać stuki w silniku, na wyższych przestaje stukać. Przy schodzeniu z obrotów słychać takie charakterystyczne szumienie-terkotanie (jak za starych czasów gdy w maluchu rozrząd się kończył). Więc korzystając z zimowego przestoju chce sprawdzić luz łańcuchów rozrządu i ewentualnie po zdiagnozowaniu konieczności ich wymiany je wymienić - mam nadzieje, że to tylko one hałasują się w silniku.

Niestety nie za bardzo wiem jak się za to zabrać, stąd moje pytania:
- czy da się to zrobić bez wyciągania silnika z ramy,
- jak sprawdzić czy napinacze są już na maksa wyciągnięte?

Jak przyjdzie mi więcej pytań to będę pisał, na razie chce się przygotować teoretycznie zanim cokolwiek rozkręcę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 23:53, 29 Paź 2018 Powrót do góry

Aby sprawdzić naciąg łańcuszków można zdjąć boczne klapy i przy zębatkach na wale sprawdzić czy łańcuszki nie mają zbyt dużo luzu. Jeśli chcesz sprawdzić napinacze to chyba tylko jakimś endoskopem od dołu lub rozbieranie góry. Ogólnie to nie za łatwo jest calosc zweryfikować w ramie ale część da radę. Reszta to już raczej z wyjeciem silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hook13




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 8:41, 30 Paź 2018 Powrót do góry

Dzięki za odpowiedź, trochę słabo to rozwiązali Smile
Jest jak jest, jak zabiorę się za pracę to napiszę. Może w trakcie pacy wpadnę na jakieś "nieznane" rozwiązania Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 9:57, 30 Paź 2018 Powrót do góry

Co do łańcuszka to wydaje mi się, że możesz jeszcze sprawdzić w jakim stopniu da się go odciągnąć od zębatki napędzającej wałek rozrządu.

Prawdopodobnie rozciągnięty łańcuch, mimo napięcia przez napinacz, będzie odchodził od zębatki.

Tylko, ze do tego trzeba by zdjąć górne pokrywy głowic, a to wymaga ruszenia silnika z ramy. Sad

Jest taka opcja, żeby nie wyciągać całkowicie silnika z ramy, tylko pochylać go raz na na jedną, a raz na drugą stronę. Ale i tak trzeba go do tej operacji "uwolnić" z mocowań.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 10:00, 30 Paź 2018, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 10:00, 30 Paź 2018 Powrót do góry

Griba ale na małej zębatce od dołu silnika można zrobić to samo bez wyciągania silnika z ramy. Co prawda by zdjąć prawą pokrywę trzeba zdjąć wydech ale to i tak mniej roboty niż wyjęcie silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 13:34, 30 Paź 2018 Powrót do góry

dis napisał:
Griba ale na małej zębatce od dołu silnika można zrobić to samo bez wyciągania silnika z ramy. Co prawda by zdjąć prawą pokrywę trzeba zdjąć wydech ale to i tak mniej roboty niż wyjęcie silnika.

Masz rację, ale gdyby jakimś cudem udało się dostać do kół zębatych wałków, to można by wtedy w "mój" sposób sprawdzić łańcuszki.

Na dole, jak mi się wydaje - musiałbym na zdjęcia spojrzeć, to tylko można palcem naciskać łańcuszki na odcinku, który nie jest zasłonięty przez inne podzespoły silnika. Z kolei te "małe" zębatki będą (raczej) zasłonięte przez magneto i zdawcze koło zębate wału korbowego. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 15:00, 30 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
sokrates




Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 18:10, 30 Paź 2018 Powrót do góry

Witam...z tego co do tej pory zauważyłem...przy rozbieraniu silnika to, żeby ocenić prawidłowo stan łańcuszków rozrządu należy zdjąć pokrywy głowic cylindra, co daje możliwość oceny napinaczy (w jakim stopniu są wyciągnięte), a także czy odchodzi on od kółek zębatych wałka rozrządu. Ostateczną ocenę należy zweryfikować poprzez jego wyjęcie i pomiar długości wg sposobu podanego w serwisówce. Niestety, żeby to zrobić trzeba wyjąć silnik z ramy.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 23:05, 31 Paź 2018 Powrót do góry

sokrates napisał:
a także czy odchodzi on od kółek zębatych wałka rozrządu.

Cieszę się, że potwierdzasz moje domysły. Wink

Fakt - książka serwisowa podaje maksymalną długość łańcuszka mierzoną dla iluś tam ogniw. I to byłby najlepszy test.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 0:03, 01 Lis 2018 Powrót do góry

10 ogniw bodajże 140 czy 141mm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sokrates




Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 12:55, 02 Lis 2018 Powrót do góry

Trochę za dużo...dokładnie serwisówka podaje: Service Limit : 128,9 mm (5.07 in) na odcinku 1-20 pinów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hook13




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 14:29, 02 Lis 2018 Powrót do góry

Czyli najlepiej zdemontować silnik, wtedy więcej i dokładniej można sprawdzić. Jednak jeszcze to przemyśle, bo może się okazać że i tak jego demontaż mnie nie ominie:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 18:17, 02 Lis 2018 Powrót do góry

sokrates napisał:
Trochę za dużo...dokładnie serwisówka podaje: Service Limit : 128,9 mm (5.07 in) na odcinku 1-20 pinów.


A widzisz tak to jest jak za dużo cyferek mam w głowie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin