Autor |
Wiadomość |
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Nie 17:51, 28 Lut 2016 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Nie 17:53, 28 Lut 2016 |
|
no i moje pytanie czemu kosz sprzęgłowy ocierał o dekiel i czemu te sprężyny są tej samej długości ?
a jaka jest minimalna grubość tarcz sprzęgłowych ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 22:20, 28 Lut 2016 |
|
Sprężyny fabryczne są różnych długości, natomiast w kompletach naprawczych dają czasami takie same.
A czy docisk (ten dekiel) kosza sprzęgłowego był prawidłowo założony i dokręcony? Jeżeli tarcze i/lub przekładki nie wskoczą w swoje "miejsca" to coś takiego mogłoby mieć miejsce. Dziwne tylko, że sprzęgło działało. Bo sam kosz ze zdjęcia wygląda RACZEJ na prawidłowo osadzony.
Co do grubości tarcz - pierwsza (od strony silnika) różni się grubością od pozostałych.
Wszelki dane znajdziesz w książce serwisowej. Jest dostępna w dziale "Zrób to sam".
Warto uważnie przeglądnąć rozdział Engine książki serwisowej przed rozbiórką, a na pewno składaniem silnika. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 22:27, 28 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Nie 22:54, 28 Lut 2016 |
|
no właśnie zmienić te sprężynki na orginały czy nie ? i co z tym ocieraniem o dekiel ? czemu to ocierało ? a co do tarcz i ich grubość chodziło mi o to że tarcza ma swój wymiar co do grubości moje mają 3 mm i czy nadają sie czy mam zmienić na nowe |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 11:02, 29 Lut 2016 |
|
A coś tam się działo z tym sprzęgłem - nie pamiętam, czy było na ten temat już pisane? Jeżeli sprzęgło się nie ślizgało to sprężyny możesz zostawić. One są już zmienione na inne niż seryjne. Jednak jeśli były jakieś problemy to sprężyny mogą być już za miękkie.
Co do ocierania - sprawdziłbym, czy wszystko było dobrze złożone.
Grubość tarcz - ja nie pamiętam "z głowy" jaka powinna być. Musiałbym zajrzeć do książki serwisowej. Może będzie prościej jak sam to zrobisz? Jest tam tabelka z limitami. Tarcze muszą mieć odpowiednią grubość, okładziny nie mogą być zeszklone itd. Zwróć uwagę również na przekładki - nie powinny być zwichrowane czy przytarte. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 14:26, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Pon 17:32, 29 Lut 2016 |
|
sprzęgło sie uślizgiwało czasami a przekładki z tego co pamiętam jedna zmieniła kolor na lekki fiolet , nie sprawdzałem czy przekładki są proste ale na pewno to zrobie. Dzięki Griba za podpowiedzi no i będe wrzucał fotki z postępu prac . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 23:21, 29 Lut 2016 |
|
Ta przekładka to zapewne "złapała" kolor od uślizgów, ale może być dobra, jeśli za bardzo się nie przytarła i nie zwichrowała.
Jeśli były uślizgi to chyba lepiej dla spokoju wymienić sprężyny i być może tarcze sprzęgłowe.
Powodzenia w robocie i czekamy na foty. Jak coś pytaj. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 23:22, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Maniek
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żary FZA
|
Wysłany:
Wto 0:35, 01 Mar 2016 |
|
Hejka.
Przed zamontowaniem nowych tarcz sprzęgła, kilku godzinne namaczanie w oleju silnikowym bardzo wskazane.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 1:04, 01 Mar 2016 |
|
Maniek napisał: |
kilku godzinne namaczanie w oleju silnikowym bardzo wskazane |
Dokładnie tak - przykładowo na pudełku od kompletu tarcz sprzęgłowych firmy EBC jest wyraźnie napisane, że okładziny są na bazie materiału podobnego do korka i trzeba je dobrze namoczyć olejem (kąpiel przez kilka godzin) przed założeniem. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 1:05, 01 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Wto 8:33, 01 Mar 2016 |
|
wiadoma sprawa chłopaki, na razie rozbieram i spisuje co będe musiał kupić więc do montażu tarcz daleka droga hehe |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Nie 16:13, 06 Mar 2016 |
|
dziś rozebrałem przedni cylinder no i jak widać tłok złapał chyba jakiegoś opiłka i troszke go porysowało z jednej strony do tego głowica sprawdziłem luz na prowadnicach i jest zajebiście wielki aż sie przeraziłem no i teraz wiadomo dla czego miał apetyt na olej, łańcuszek wyciągnięty na maksa napinacz nie miał co napinać więc na pewno zostanie wymieniony
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 23:12, 06 Mar 2016 |
|
No to trochę tematów do ogarnięcia masz.
plak1989 napisał: |
jak widać tłok złapał chyba jakiegoś opiłka i troszke go porysowało z jednej strony |
A gładź cylindra też ma rysy? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Pon 19:15, 07 Mar 2016 |
|
griba na szczęście cylinder nie ruszony i zastanawiam sie co zrobić bo coraz większe koszta sie robią a żona już krzywo patrzy, myśle żeby zmienić pierścionki a tłoki zostawić te co są tylko je zmierze czy trzymają norme bo te ryski co są nie są aż tak tragiczne |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 21:36, 07 Mar 2016 |
|
Oby cylindry nie miały za dużego owalu.
A co z głowicami - będziesz regenerował prowadnice? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 21:37, 07 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Pon 21:40, 07 Mar 2016 |
|
głowice pełna regeneracja prowadnice uszczelniacze gniazda zaworowe i zawory, zamówiłem uszczelniacze i czekam aż kurier przywiezie jak tylko będe je miał wioze je do fachowca od głowic |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|