Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 0:26, 16 Mar 2016 |
|
Mogło tak być, że wałek nie był dokładnie na N i koła o siebie ocierały.
Najlepiej, żeby to był N, ale nie ma jakiegoś szczególnego ustawienia do składania połówek silnika.
Ważne, żeby grzebienie były w prowadnicach wałka zmiany biegów. Ich zakres ruchu w tych rowkach ogranicza jednocześnie możliwość jego obrotu. Prowadnice wyznaczają zatem obrót od jednego skrajnego położenia (bieg 1) do drugiego (bieg 5).
Stąd wydaje mi się, że nie można tego źle złożyć. No chyba, że coś jest całkiem namieszane w skrzyni.
Dokładne położenie wałka zmiany biegów dla N czy innego biegu wyznacza mechanizm zapadkowy. Dlatego jak spasujesz sobie wstępnie połówki bez wału, karterów i silikonu to skręć też mechanizm zapadkowy. Wtedy dopiero zobaczysz czy złapiesz luz. Żeby zmieniać biegi trzeba oczywiście (oprócz wałka zmiany biegów) obracać wałek kosza sprzęgłowego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Pią 22:39, 18 Mar 2016 |
|
no i mój fachowiec od głowic odmówił bo widział głowice od vx 800 1 raz na oczy i nie chciał ich popsuć, musze szukać dalej, może jakieś propozycje ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 23:09, 18 Mar 2016 |
|
Plaki- zawieź głowice do radomia tj. róg ulicy wierzbickiej z wjazdową(jak znajdę wizytówke to podam nr. tel.). robią tam bardzo solidnie i tanio. jest to jedyna firma z radomia do której mam zaufanie i mogę polecić.
robili mi kilkanaście głowic . |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 9:46, 19 Mar 2016 |
|
AUTO-SZLIF
Radom ul.Wierzbicka 67
tel(0-48)366-75-24
jest jeszcze warsztat na ul.Koziej ,ale nie wiem co tam potrafią. |
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Sob 10:02, 19 Mar 2016 |
|
Dariusz GŁOWICE BYLY JUŻ U TEGO GOŚCIA i nie chce miec z nim nic doczynienia, koleś nie poważny za wykręcenie 2 szpilek chciał 100zł i powiedział że głowice może zza miesiąc a jak wioze mu od samochodu to na 2 dzień są tak więc u mnie nie zarobi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 20:44, 19 Mar 2016 |
|
Pamiętam że jak robili mi głowice od dniepra , to musieli specjalnie dorabiać jakis przyrząd,niestety nie pamiętam co dokładnie.a za robotę wzieli jakieś grosze.Może w tym przypadku było podobnie i zwyczajnie naprawa Twoich głowic była dla nich nieopłacalna.Wiem że jak był ten starszy facet to szło sie zawsze dogadać,nie wiem jak jest teraz bo ze dwa lata u nich nie byłem. |
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Nie 11:36, 20 Mar 2016 |
|
teraz to nie chcą sie bawić bo woli na to konto zrobić 3 głowice od samochodu i ma czystą kase |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Nie 20:37, 20 Mar 2016 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
żona skarb czyści kartery szczoteczką i pastą do zębów |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 22:46, 20 Mar 2016 |
|
Powiem szczerze że takie czyszczenie i tak g.. daje bo pierwszy wypad w deszczu i wszystko uświnione. Podobnie mały przejazd na rajdzie polną drogą (sprawdzone na własnej osobie). Gra nie warta świeczki, lepiej na stację samoobsługową podjechać i pod ciśnieniem obmyć. Jak ktoś jeździ cały czas to sprzęt nigdy nie będzie idealny bo po prostu na to nie ma czasu no chyba że emeryci i nie mają co robić.
A tak swoją drogą pozdrowienia dla żony wspierającej pasję męża. Moja karterów by chyba raczej nie czyściła choć czasem jak potrzebuję pomocy to na chwilkę wpadnie i pomoże. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 23:38, 20 Mar 2016 |
|
Oj tam, raz na parę lat można wyczyścić. Jak silnik na stole to aż się prosi o polerkę. Chodź przez chwilę będzie się pięknie błyszczał.
Ja też czyściłem ALU-CHROMEM, ale pomocy to żadnej nie miałem.
A co z głowicami - znalazłeś jakiś sensowny zakład obok siebie? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 23:40, 20 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Pon 9:22, 21 Mar 2016 |
|
zawiozłem głowiczki do gościa i w środe da mi znać jak to wygląda |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Sob 20:43, 26 Mar 2016 |
|
siemka Griba gdzie kupiłeś opaske do ściskania pierścieni ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 23:52, 26 Mar 2016 |
|
Hej,
sam zrobiłem.
Długi pasek cienkiej blachy (BTW - blachę dostałem od Flinstera ) smarujesz od środka olejem i owijasz wokół pierścieni, a na około ściskasz (z wyczuciem) opaską metalową.
Potem powoli opuszczałem cylinder równomiernie zsuwając nim blachę. Robiliśmy to w dwie osoby - jeden pilnował tej blachy i pierścieni, drugi nakładał cylinder. Potem opaskę rozkręcałem i blachę się rozginało, żeby ją zdjąć z tłoka.
Jakoś tak to szło. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Nie 9:02, 27 Mar 2016 |
|
dzięki coś wykombinuje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
plak1989
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie/ Warka
|
Wysłany:
Sob 11:56, 09 Kwi 2016 |
|
głowice odebrane zrobione na cacy cena bardzo niska bo tylko 200zł |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|