Autor |
Wiadomość |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 23:34, 09 Mar 2009 |
|
Witam!
Jaka jest procedura regulacji linki sprzęgła?
Jaki jest prawidłowy luz dźwigni sprzęgła i jak go się mierzy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Wto 13:38, 10 Mar 2009 |
|
jezeli nadal nie masz odpowiedzi to odpowiadam
luz na klamce 1.5-3mm (jest to ugiecie klamki bez wyczuwalnego oporu sprzegła)
jezeli chcesz wyregolowac sama linke to podkrec / zluzuj ja na klamce
jesli chodziło Ci o regulacje sprzegła za pomoca linki to ciezko jest to opisac. Trzeba zrzucic dekiel ,wkrecic do konca regulacje na klamce, wtedy zaczynasz podkrecac srube regulacyjna (ta ktora pcha popychacz kosza sprzegłowego)trzeba miec wyczucie zeby nie przesadzic bo bedzie sie slizgac sprzegło ,jak za mało podkrecisz moze nie wysprzeglac. Podjedz najlepiej do kogos kto ma o tym pojecie. Pozdrawiam
p.s. mowiłem ze ciezko to opisac |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gumis dnia Wto 13:38, 10 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 18:15, 11 Mar 2009 |
|
Dzięki.
Mam trochę za duży luz na klamce - spróbuję wybrać linką - może się rozciągnęła.
Śruby po drugiej stronie, od popychacza nie będe na razie ruszał.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Seba_Gdynia
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 40 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 20:56, 11 Mar 2009 |
|
No właśnie, a jak sprzęgło delikatnie się ślizga, to śrubę od popychacza powinno się wykręcić, czy wkręcić? Na chłobski rozum wydaję mi się, że wykręcić, ale wolę się upewnić. Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Czw 10:12, 12 Mar 2009 |
|
jak sie slizga wtedy wykrecasz. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wojtasek201
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Margonin/ Poznań
|
Wysłany:
Czw 10:24, 12 Mar 2009 |
|
A u mnie sprzęgło bardzo ciężko chodzi... Nie wiem z czego wynika problem, czy z zardzewiałej linki sprzęgłowej, czy może coś w silniku jest uszkodzone...
Miał może ktoś podobny przypadek?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Seba_Gdynia
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 40 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 21:55, 12 Mar 2009 |
|
dzięki gumis |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Pią 0:37, 13 Mar 2009 |
|
jezeli ciezko Ci wciskac sprzegło to popakuj na siłowni a tak na powaznie to albo masz zle poprowadzona linke sprzegła lub nie orginalna (za długa, za krotka, patrz punkt 1). Takze moze byc przytarta linka lub zagiety pencerz. Przejrzyj tor ktorym przemyka linka i jak co to poprowadz lub przesmaruj tak jak to ma byc. Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gumis dnia Pią 0:39, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Seba_Gdynia
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 40 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 10:02, 13 Mar 2009 |
|
Popuściłem śrubę w popychaczu i jak narazie jest lepiej, ale sprawdzałem tylko na zimnym silniku. Zobaczymy, czy jak się rozgrzeje, to będzie wysprzęglał. Ale mam inny problem a mianowicie w momencie wciskania sprzęgła ślimak (popychacz) ma wyraźny luz, jakby tulejka była wyrobiona. Czy można go wymienić bez większej rozbiórki silnika? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Pią 12:13, 13 Mar 2009 |
|
jezeli nie bedzie Ci wysprzeglac wtedy zrob korekte linka (pamietaj jednak aby pozostawic luz na klance) a jak to nie pomoze to znowu lekko wkrec srube az uzyskasz zadowalajacy efekt! Co do wymiany ,niestety nie pomoge (nie mam juz VXa) ale jak kojaze z innych moto nie powinno by problemów.Slimaka spokojnie zdemontujesz ,a w miejscu gdzie popychacz wchodzi w karter jest wuszczelniacz, wymien go bo pewnie ten luz masz na mysli. Pozdrawiam
p.s. moze byc rowniez fakt ze tarcze zblizaja sie ku koncowi i regulacja wiele tu nie pomoze... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gumis dnia Pią 12:16, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Seba_Gdynia
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 40 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 16:17, 13 Mar 2009 |
|
Tarcze są w miare nowe (5000 km) wymieniłem razem z sprężynami, zostały tylko przekładki, ale były ok.
Zabiorę się za ślimak tak, jak opisałeś. Pozdrawiam i dziękuję. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wojtasek201
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Margonin/ Poznań
|
Wysłany:
Nie 20:33, 15 Mar 2009 |
|
Dzięki za poradę gumis co do siłowni, to wszyscy mi mówią, że już pakować nie muszę, a co do linki, to sprawdzę Twoje porady na pewno Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|