Autor |
Wiadomość |
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Czw 16:00, 26 Kwi 2012 |
|
no tak.. w serwisówce faktycznie tak piszą.. a w manualu co innego (str. 33) - co 6 kkm lub 12 miesięcy
przypomniało mi się, że kiedyś jak zobaczyłem tą rozbieżność, skojarzyłem to jako wymianę oleju co 6 kkm, a filter co drugi raz.
a to dlatego, że pod tym tekstem (12 kkm lub 24 m) jest napisane: "Oil filter replacement at the above intervals should be done together with engine oil change".
trochę to bez sensu, ale wolałem dotychczas stosować zasadę z wymianą co roku.. oleju i filtra razem oczywiście. osobiście nie słyszałem, żeby gdzieś olej wymieniać co 2 lata..
_______________________________________________
wracając jednak do stukania. moje stuki są identyczne jak na nagraniu, ale nie bardziej metaliczne.
pożyczyłem sobie stetoskop, ale jeszcze raz będę musiał podejść z nim, jak maszyna ostygnie bo najgłośniejsze stuki sa na zimno, później już to aż tak bardzo nie drażni ucha. zauważyłem, że te stuki są z prawej strony na dole silnika i z lewej u góry przedniego cylindra - stetoskop wskazywał miejsce dokładnie za rurą biegnącą z lewej strony przedniego cylindra.
na Twoim filmiku wydaje mi się, że masz też te stuki u góry tylnego cylindra. ale cylindrów nie rozbierałeś, tak?
stetoskop wskazywał mi też dokładniejsze miejsce stuków na dole silnika, ale to muszę jeszcze raz potwierdzić i wtedy dam znać gdzie najbardziej to słychać. coś też nagrałem na komórce, zaraz zobaczę czy wyszło z tego coś sensownego..
samo ściągnięcie bocznej prawej pokrywy nic nie da? nic się tamtędy nie dojrzy? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ivf dnia Czw 16:01, 26 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Czw 19:00, 26 Kwi 2012 |
|
dobra, udało mi się coś nagrać i wrzucić w net - http://youtu.be/2EDPYPsYsNk
możecie ocenić czy brzmi podobnie jak u griby. wydaje mi się, że sieczkarnia jest podobna, a winny u mnie jest przedni gar, a u griby tylny. dobrze myślę?
sprawdziłem jeszcze raz stetoskopem i potwierdzam to co pisałem poprzednio (na filmie bez stetoskopu słychać to ciut przesunięte) - stuki najbardziej słychać w dwóch miejscach - zaznaczyłem je na zdjęciach.
lewa strona (najbardziej tuż za rurą):
[link widoczny dla zalogowanych]
prawa strona (generalnie od spodu słychać najmocniej - w zaznaczonym miejscu, tzn. przy wizjerze już nie słychać, na samym przodzie też raczej nie, czyli dokładnie tam gdzie zaznaczone):
[link widoczny dla zalogowanych]
wydaje mi się, że na zimno stuki są mocniejsze, ale może to być subiektywne, tak naprawdę to chyba raczej po chwili przyzwyczajam się do tego dźwięku, ale wcale raczej nie zmniejsza się po nagrzaniu.. obroty nie wpływają na ten stukot.
CZYLI CO MAM DO ROBOTY?
p.s.
wczoraj regulowałem zawory, jutro mam nadzieję zrobić synchro bo tylny gar rytmicznie pracuje, a przedni gar łazi jakby melodyjkę jakąś wygrywał.... chyba, że synchro nie wystarczy, będę wtedy szukał innych przyczyn jego nierównej pracy.. świece zamieniłem miejscami i nic to nie zmieniło.. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ivf dnia Czw 19:02, 26 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Czw 23:30, 26 Kwi 2012 |
|
Kolego obawiam się ze panewka.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 8:59, 27 Kwi 2012 |
|
no to czarna dupa.. na zlocik raczej się nie wyrobię
a czemu w takim razie słychać ten sam stukot również na górze? to tak się niesie, czy wg Ciebie tam też może być coś do roboty? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 11:37, 27 Kwi 2012 |
|
Witam!
Wczoraj rozebrałem do końca.
Panewka główna od strony alternatora - jeden pierścień (każda panewka główna składa się z dwóch pierścieni z brązu) pęknięty w około 2/3.
Panewki korbowodowe lekko przytarte po stronie stopy korbowodu.
W ocenie mechanika serwisu Suzuki - to mogło powodować stuki. Wał ponoć zdrowy. Czekam na części (panewki i uszczelki).
W długi weekend gówno zrobię - nie da rady nic zamówić.
Foty wkrótce w wolnej chwili.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Pią 11:51, 27 Kwi 2012 |
|
ivf napisał: |
no to czarna dupa.. na zlocik raczej się nie wyrobię
a czemu w takim razie słychać ten sam stukot również na górze? to tak się niesie, czy wg Ciebie tam też może być coś do roboty? |
ivf
Zgadzam się w pełni z naszym kolegą "dawidem"
Po Twoim opisie i obejrzeniu tego filmiku faktycznie słychać panewki.
Prawdopodobnie najgorzej będą wyglądały panewki cylindra od strony tylnego koła.
No cóż zostało trochę czasu spróbuj się sprężyć może jednak zdążysz na te nasze spotkanie.
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 14:17, 27 Kwi 2012 |
|
IVF - orientacyjnie to samo co u mnie - maszyna do szycia.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 14:26, 27 Kwi 2012 |
|
no to jadę dziś umawiać się z jednym gościem, może się dogadam i u niego rozkręcę silnik.. samemu nie chcę się za to brać, brak doświadczenia..
czyli cylindrów nie ma po co rozkręcać? czy rozkręciłeś jednak swoje griba? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 19:45, 27 Kwi 2012 |
|
Ivf, niestety bez zdejmowania cylindrów nie rozbierzesz silnika.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 20:43, 27 Kwi 2012 |
|
no tak, chodziło mi o rozpoławanie cylindrów - nie ma potrzeby? i co to jest ta panewka główna?
umówiłem się ze znajomym na poniedziałkowy wieczór. później są dni wolne więc może i we wtorek temat ogarniemy.. mam taką wielką nadzieję.. tylko jak my cały wtorek w garażu spędzimy to w środę będzie wielki kac w pracy.. ale będę poganiał temat, jak nie będzie okropnych strat i wielkich poszukiwań części to będę starał sie zdążyć do zlotu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 16:33, 28 Kwi 2012 |
|
Panewka główna to ta w bloku silnika.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 13:32, 12 Wrz 2013 |
|
witam..piszecie o wymianie panewek na wale..ale odpiszczie czy to bylo przyczyna stukania w silniku? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 13:51, 12 Wrz 2013 |
|
WIDZE GRIGA ZE JESTES Z GDYNI..ja jestem z rumi ..moze udalo by nam sie w jakis dzien spotkac i moze bys mi doradzil w kwesti mojej maszyny...obecnie mam suzuki vx800 ale zaluje zakupu owej maszyny..poprzednio mialem honde super magne 700 ale z nia nie bylo tylko problemow.. |
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 14:07, 12 Wrz 2013 |
|
Drogi Gościu,
a może byś się zalogował na forum i skontaktował za pomocą PW?
Jakiej porady potrzebujesz? Jakie problemy masz z VX?
Pisz na PW lub pytaj na forum - pomożemy!
Co do poprawy po wymianie panewek to i owszem - u mnie (nieco) mniej stuka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
haver6
Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:21, 26 Lis 2013 |
|
Witam, mam podobny problem. Od jakiegoś czasu słyszę pukanie w silniku. Słychać to szczególnie mocno na zimnym silniku ale na ciepłym z tego co pamiętam to też. Dodam tylko że wymieniałem olej, filtr, niedawno sprzęgło i miałem problem z spadkiem mocy ( ledwo ledwo się rozpędzał do 100 km/h ) ale po przepaleniu prawdopodobnie kiepskiego paliwa unormowało się i już jest ok. z sprzęgłem też było trochę zabawy ale nie o tym mowa. Generalnie to mam problem że puka w dolnej raczej części silnika a druga sprawa to dymi mi trochę bardziej z prawego komina( gaźniki?? ). Sprawa jest trochę upierdliwa, nie wiem czy te silniki tak mają czy trzeba będzie go rozłożyć. W załączeniu filmik z nagraniem, bardzo proszę o pomoc. Nie ukrywam, że jestem laikiem w tym temacie jeszcze mimo że dużo tu ciekawych rzeczy wyczytałem. Licze na pomoc bardziej doświadczonych ode mnie motoforumowiczów |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|