Autor |
Wiadomość |
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Czw 15:23, 04 Paź 2012 |
|
Witam, panowie dziś wracając z uczelni po przejechaniu ok 20km nagle po dojechaniu i wrzuceniu luzu zauważyłem ,że wolne obroty wyniosły ok 1700-2000 a do tego przez chwilę zaświeciła się kontrolka oleju. Jadąc dalej w pewnym momencie mignęła czujka temperatury... Jakieś pomysły? ewentualnie podpowiedź samej regulacji wolnych obrotów? Do tego nieubłaganie zbliża się synchro i regulacja zaworów. Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 16:18, 04 Paź 2012 |
|
Hej!
Kontrolka temperatury jest połączona z kontrolką oleju diodą - jeżeli olej się zapali, zapali się również kontrolka temperatury.
Objaw niepokojący - obroty wyższe od normalnych na biegu jałowym nie powinny powodować zapalenia kontrolek.
1) Sprawdź poziom oleju i płynu chłodzącego.
2) Czy obroty nadal za wysokie? Spróbuj wyregulować śrubą przy tylnym gaźniku - prawa strona gaźnika.
3) Może to tylko przypadek, że obie sprawy się zbiegły. Sprawdź przewód idący do czujnika ciśnienia oleju - mniej więcej pod filtrem oleju. Może jest przetarty i zwiera do masy?
Daj znać co ustaliłeś.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Czw 19:10, 04 Paź 2012 |
|
Płyny full, nie wiem przypadkiem czy to nie byla wina zwarcia przy dojeżdżaniu jak poruszyłem kierownicą i wtedy nie mignęła jedna a za 10 km na kolejnym skrzyżowaniu druga. Odpaliłem teraz go na zimno obroty jak to na zimnym koło 1000-1100 (po nagrzaniu zawsze kolo 1250 mam). Co mnie zmartwiło, przedni gar nagrzewa się wolniej od tylnego. Jak tylko bede mial czas rozgrzeje silnik sprawdze obroty i wtedy spróbuje podkręcić śrubą. Dzięki i pozdrawiam dalej czekam na rady w razie czego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 23:01, 04 Paź 2012 |
|
Hej!
Obroty na zimnym zawsze niższe niż na nagrzanym. Nie kręć na razie śrubą, bo stracisz synchro. Zobacz czy wszystko wróciło do normy.
Nagrzewanie cylindrów zależy od sprawności ssania. Sprawdź czy linki od rozgałęźnika ssania równo chodzą. Gdyby trzeba było, podłóż kawałek koszulki grubości 3-4 mm z przewodu 3x0,75 pod końcówkę pancerza linki ssania (w tym gaźniku, którego cylinder wolniej łapie).
W razie czego pytaj.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pią 9:33, 05 Paź 2012 |
|
Dzięki wielkie, z tym że tak rozgrzewało się przy zamkniętym ssaniu (?) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 10:00, 05 Paź 2012 |
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pon 21:43, 15 Paź 2012 |
|
obroty wyregulowane ale kontroli wszystkie naraz czasem przy intensywnym hamowaniu, wrzucaniu luzu lub poprostu migną na raz... Początkowo myślałem ,że może olej idzie do przodu, smok odkryty i wtedy sonda pokazuje, podobnie płyn chlodniczy ale jednak to moim zdaniem bedzie gdzies problem z instalacją, może izolacja gdzieś się przetarła. Co myslicie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 23:03, 15 Paź 2012 |
|
Tak właśnie myślę że powinieneś sprawdzić okablowanie w obwodach kontrolek - było - punkt 3, post z 04 Paź 2012 w tym wątku.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pon 23:07, 15 Paź 2012 |
|
Wiem, wiem i jestem wdzięczny napewno sprawdzę Chodziło mi o napisanie konkretniejszych objawów włącznie z ustawieniem już obrotów do normalności |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Wto 16:41, 23 Paź 2012 |
|
Co ciekawe kontroli migają tylko na zimnym silniku, jako ,że postanowiłem dziś zakończyć sezon to przez zimę odszykuję maszyne pod każdym względem aby dała radę od wiosny;) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|