|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
G.T.
Gość
|
Wysłany:
Śro 19:44, 20 Gru 2006 |
|
MAM WIELKA PROSBE ZEBY MI KTOS OPISAL JAK USTAWIC ZAWORKI W VX BO SERWIS CHCE 280 !! A TO JAK DLA MNIE TROCHE DUZO |
|
|
|
|
|
|
W
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 84 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
|
Wysłany:
Czw 5:07, 21 Gru 2006 |
|
No cóż, jeśli to tak wielka prośba, to nie ma problemu, pozwolę sobie na zacytowanie szanownego forumowicza Mańka, który elegancko opiasał wszystkie czynności. W sumie wystarczyłoby trochę poszukać
Maniek (09.10.2006)
"witam...niestety neipomyslalem nad tym aby robic fotki przy serwisie wiec musi wystarczyc tylko opis slowny....
zaczne od regulacji zaworow!
-zapodac na skrzyni biegow "luz"
-z lewej strony silnika odkrecic za pomoca duzej monety lub specialnego klucza zakretke walu oraz za pomaca klucza imbusowego 10 srube zaslepiajaca(lewy dekiel silnika,sruba na boku/z przodu-zalezy jak patrzec Smile
-odkrecic dekielki w pokrywach zaworow(klucz 8 oraz 10)
-przez otwor zaslepki walu wsadzic nasadowy klucz 17
-obracac walem w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara do momentu az w okienku po srubie(tej odkrecanej imbusem) pojawi sie znak FT(przedni cylinder) lub RT(tylny cylinder)
-jesli pojawi sie ktorys z tych znakow sprawdzic na odpowiednim cylindrze(FT lub RT) czy mamy GMP(gorny martwy punkt) czyli czy wszyskie zawory sa zamkniete=> na obu dzwigienkach zaworowych jest luz
-jelsi jest luz to mamy ustwaiony GMP, jesli luz jest tylko na jednej dzwigience to mamy dolne polozenie tloka=>nalezy obrocic walem o kolejne 180st!
-jesli mamy GMP to luzujemy nakretki kontrujace na srubach regulacyjnych i ustawiamy zadany luz(0,08-0,13mm)
-czynnosc powtarzamy dla drugiego cylindra pamietajac o ponownym przekreceniu walu na zadany cylinder(czyli RT lub FT) i ustawieniu GMP...
aha i luz zaworowy ustawimy zawsze na zimnym silniku!! "
Mechanicy w 90% to złodzieje, o serwisach nie wspomnę.. :/ Także powodzenia i pozdrawiam ;D |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
G.T.
Gość
|
Wysłany:
Czw 13:14, 21 Gru 2006 |
|
WIELKIE DZIEKI i SORRY ZE ZAWRACALEM GLOWE A SAM NIE POSZUKALEM |
|
|
|
|
G.T.
Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakiów
|
Wysłany:
Śro 0:06, 27 Gru 2006 |
|
Witam jeszcze jedno czy moze byc luz wiekszy niz te 0,08 i,13 bo mam szczelino mierz z listakmi 0,10 i 0,15 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dakos
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sórzewo k. Poznania
|
Wysłany:
Śro 0:17, 27 Gru 2006 |
|
jesli luz ma byc z zakresu 0,08 do 0,13 to jak ustawisz 0,10 to bedzie super
ktos juz sie wypowiadal ze wlasnie 0,10 jest najlepsza wartoscia, jak ustawisz 0,13 lub wie3cej to zawory beda klepac |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
G.T.
Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakiów
|
Wysłany:
Czw 22:56, 28 Gru 2006 |
|
Witam pojawia sie kolejne pytanie poniewza nikt tego nie sprecyzowal ani na forum ani instrukcji, luz podany w instrukcji w sposob VALVE CLEARANCE IN&EX 0,08-0,13 wskazuje iz jest to zakres luzu dla zaworów ssacych i wydechowych (czyli takie same wartości dla zaworów) chyba ze sie myle ,bo nigdzie nie moge znależć informacji czy jest to luz 0,08 dla ssących a 0,13 dla wydechowych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
masacre
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 23:01, 28 Gru 2006 |
|
no to nieźle ktoś chce Cie oskubac.... ja zapłaciłem 50 zł za regulację .....może nie wie że masz śrubki i wali Ci cene za regulację na płytkach !
pozdro... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dakos
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sórzewo k. Poznania
|
Wysłany:
Sob 22:52, 30 Gru 2006 |
|
G.T. napisał: |
Witam pojawia sie kolejne pytanie poniewza nikt tego nie sprecyzowal ani na forum ani instrukcji, luz podany w instrukcji w sposob VALVE CLEARANCE IN&EX 0,08-0,13 wskazuje iz jest to zakres luzu dla zaworów ssacych i wydechowych (czyli takie same wartości dla zaworów) chyba ze sie myle ,bo nigdzie nie moge znależć informacji czy jest to luz 0,08 dla ssących a 0,13 dla wydechowych |
byla juz odpowiedz na takie pytanie na tym forum, jest to luz dla ssacych i dla wydechowych -- luz dla tych i dla tych ma byc z zakresu 0,08 - 0,13 -- dla potwierdzenia -- sa takie same wartosci dla zaworow ssacych i wydechowych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|