Autor |
Wiadomość |
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Pią 0:41, 27 Mar 2015 |
|
|
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Pią 9:04, 27 Mar 2015 |
|
Jak chcesz malować a oryginalna farba się trzyma to lepiej zmatować i malować na stary. Ryzyko, że podczas piaskowania coś dostanie się do silnika jest duże. A jak koniecznie chcesz usunąć farbę to chyba lepiej użyć jakiegoś złuszczacza do farb. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Pią 13:34, 27 Mar 2015 |
|
Ale mam już nowy silnik. Chcę go pomalować, no ale trzeba go najpierw oczyścić. A może tylko dobrze odtłuszczyć? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sfenio
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Działdowo
|
Wysłany:
Nie 1:06, 29 Mar 2015 |
|
Witam
Ja swój silnik dałem do piaskowania, malowałem sam, dziś przygotowałem do montażu w ramie.
A żeby uszczelnić zrobiłem tak:
Zdemontowałem króćce gaźników, wszelkie węże itd. otwory zmierzyłem suwmiarką. wyciąłem okrągłe dekielki z pcv 6 mm, zdemontowałem też rozrusznik i otwór zatkałem takim krążkiem, dodatkowo brzegi krążków posmarowałem sylikonem, krążki z pcv zrobiłem odrobine większe i wbiłem delikatnie młoteczkiem. Ponad to wyciąłem z blachy osłonki na te otwory i przykręciłem śrobkami w miejsca po śróbkach od wydechów i krućców. Myślę że dzięki temu nic nie dostało się do silnika. Mam nadzieje że zrozumiale to opisałem
Pozdrawiam i powodzenia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Nie 15:52, 29 Mar 2015 |
|
No właśnie. Sporo zachodu i sporo pracy. Zmieniam taktykę. Wyczyszczę porządnie silnik, papier itp, może jakiś środek, odtłuszczacz i będę malował.
Farba: [link widoczny dla zalogowanych]
Wychodzi leciutko chropowaty czarny mat. Daje wrażenie struktury.
Ktoś ma pomysł jakim papierem czyścić silnik? żeby rys nie było... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 8:17, 30 Mar 2015 |
|
Grubszy papier wodny rzędu 1000-1500 wystarczy na bank przez co zmatowisz lekko powierzchnię bez rys i nowy lakier powinien się trzymać ok. VHT nie jest wymagane na silnik bo on nie osiąga aż takich temperatur co udowodniło jego malowanie proszkowe. Spokojnie starczą też spraye do 200 stopni ale zwykle te niższych temperatur są do ok 350.
Powodzenia w robocie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Pon 14:02, 30 Mar 2015 |
|
Nie kumam tego co napisałeś o VHT. To że nie jest wymagane znaczy że może byc?
Miałem nim malowany silnik i było spoko. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek_olsztyn
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Pon 17:48, 30 Mar 2015 |
|
Już wiem o co Ci chodziło, poczytałem na innym forum o malowaniu silnika i w pełni Cię rozumiem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|