FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Lakier silnika. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
milosz1235




Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:39, 30 Gru 2014 Powrót do góry

Witam.

Szukam pomocy w ustaleniu kodu lakieru na silniku.
Standardowo mam utlenione dekle i wraz z remontem i przeróbką motocykla chce je pomalować. Zależy mi na jak najbardziej zbliżonym odcieniu.
Czy jest ktoś na forum kto lakierował silnik i zna kod lakieru?

Pozdrawiam i proszę o pomoc. Miłosz Kolek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 22:43, 01 Sty 2015 Powrót do góry

Pokrywy zamiast lakierować wypoleruj. Kodu to chyba nikt tobie nie poda bo silnika nigdzie nie ma wymienionego. Jeśli mimo to chcesz malować to jedyny sposób podjechać do mieszalni lakierów i dorobić pod kolor.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sfenio




Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Działdowo

PostWysłany: Wto 1:09, 06 Sty 2015 Powrót do góry

No właśnie czym są fabrycznie malowane "nasze" silniki, że tak ładnie wyglądają? Sam bym chętnie pomalował swój, ale nie wiem co to za powłoka? Jakaś farba proszkowa wysokotemperaturowa i lakier bezbarwny? Też chciałbym uzyskać efekt zbliżony do fabrycznego. Sam odnnawiam silnik wizualnie. Piaskowanie, szkiełkowanie, dzis dostałem propozycję sodowania. Jednak czyszczenie to jedno, a utrzymanie ładnego efektu to inna spawa. Myślałem o polerce, ale jak utrzymać efekt na dłuższy czas?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
milosz1235




Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:55, 06 Sty 2015 Powrót do góry

Po szkiełkowaniu, piaskowaniu czy nawet sodowaniu. Efekt utrzyma ci się do pierwszej jazdy o ile nie utłuścisz już silnika przy montażu. Mam do czynienia z tym na co dzień gdyż remontuje stare motocykle. Dlatego odradzam ten zabieg. Co do malowania to ja jadę do mieszalnik kupie 50ml bazy.
Najpierw dotrę miejsca z wżerami, podkład, baza i lakier.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
milosz1235




Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:58, 06 Sty 2015 Powrót do góry

A co do polerowania to całkiem masakra. Najpierw musisz zdjąć powłoke lakiernicza <r>
bo jeżeli go wypiaskujesz do dołożysz sobie roboty i to niemało. Dodatkowo By uzyskać efekt lustra na tak wielkich powierzchniach i na żebrowanym cylindrze życzę powodzenia. Niewyjęte 100 roboczo godzin.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin