|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pią 13:19, 31 Sty 2020 |
|
Zakupiłem manometr do pomiaru kompresji i teraz moje pytanie bo słyszałem o pomiarze na sucho oraz o mokrej próbie po zalaniu olejem. Ktoś cos w stanie doradzic kiedy jaki wynik o czym świadczy? Pomiar robimy przy wykręconych obydwu świecach? Pora zacząć doprowadzać to moto do stanu użytkowego i oby się udalo... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 18:40, 31 Sty 2020 |
|
Cześć!
Pomiar podstawowy wykonujemy po rozgrzaniu silnika.
Luzy zaworowe prawidłowe, akumulator naładowany, świece wykręcone, przepustnice maksymalnie otwarte i kręcimy (kilka - kilkanaście sekund, aż ciśnienie przestanie wzrastać). Najpierw pomiar dokonujemy na jednym cylindrze, potem na drugim.
Zapisujemy wyniki (maksymalne uzyskane ciśnienie) i porównujemy z książką serwisową (s. 3-1).
Standard to 13-16 kg/cm2, limit wynosi 11 kg/cm2, a maksymalna różnica między cylindrami nie powinna przekraczać 2 kg/cm2.
Jeśli na którymś z cylindrów kompresja będzie zbyt niska, przez otwór świecy wlewamy odrobinę oleju silnikowego i ponawiamy pomiar.
Jeśli ciśnienie wzrośnie, to można przypuszczać, że wina leży po stronie pierścieni. Jeżeli pomiar nie zmieni się to problem być może związany jest z zaworami lub głowicą (uszczelka itd.).
Jakoś tak to idzie.
Powodzenia i daj znać jak pomiary.
P.S. Pierwszy lepszy link z Internetu - [link widoczny dla zalogowanych]. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 18:49, 31 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Pon 18:30, 24 Lut 2020 |
|
Dzięki Griba! Dam znać jak tylko uda mi się uruchomić moto a z tym mam spory problem... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 0:47, 25 Lut 2020 |
|
góri napisał: |
Dzięki Griba! Dam znać jak tylko uda mi się uruchomić moto a z tym mam spory problem... |
Góri, ewentualnie możesz sprawdzić co się dzieje na zimnym. Będziesz miał porównanie między cylindrami.
Przed próbą uruchomienia proponuję wykręcić świece i przedmuchać silnik kręcąc rozrusznikiem. Jeżeli poszła uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostał się nad tłok w dużej ilości (podczas postoju), to prawdopodobnie może narobić sporo bałaganu przy próbie odpalenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Śro 18:53, 04 Mar 2020 |
|
Jako ,że dalej nie udało mi się odpalić moto (doszedłem do tego, że nie dochodzi paliwo z dolnego gaźnika do górnego i być może w dolnym cos sie przytkało) to zmierzyłem kompresje na zimnym silniku i zamkniętej manetce. Na obydwóch garach pokazuje 9atmosfer |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 23:05, 04 Mar 2020 |
|
No to nieźle! Jak na zimny silnik i jeszcze przy zamkniętych przepustnicach to wydaje mi się, że jest to dobry wynik. Przede wszystkim nie ma różnicy, która mogłaby wskazywać na uszkodzenie w obrębie jednego z cylindrów.
Oczywiście dobrze byłoby powtórzyć pomiar po rozgrzaniu silnika i przy całkowicie otwartych przepustnicach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|