FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Jaką kompresje min.powinien mnieć vx? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 13:19, 31 Sty 2020 Powrót do góry

Zakupiłem manometr do pomiaru kompresji i teraz moje pytanie bo słyszałem o pomiarze na sucho oraz o mokrej próbie po zalaniu olejem. Ktoś cos w stanie doradzic kiedy jaki wynik o czym świadczy? Pomiar robimy przy wykręconych obydwu świecach? Pora zacząć doprowadzać to moto do stanu użytkowego i oby się udalo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 18:40, 31 Sty 2020 Powrót do góry

Cześć!

Pomiar podstawowy wykonujemy po rozgrzaniu silnika.

Luzy zaworowe prawidłowe, akumulator naładowany, świece wykręcone, przepustnice maksymalnie otwarte i kręcimy (kilka - kilkanaście sekund, aż ciśnienie przestanie wzrastać). Najpierw pomiar dokonujemy na jednym cylindrze, potem na drugim.

Zapisujemy wyniki (maksymalne uzyskane ciśnienie) i porównujemy z książką serwisową (s. 3-1).

Standard to 13-16 kg/cm2, limit wynosi 11 kg/cm2, a maksymalna różnica między cylindrami nie powinna przekraczać 2 kg/cm2.

Jeśli na którymś z cylindrów kompresja będzie zbyt niska, przez otwór świecy wlewamy odrobinę oleju silnikowego i ponawiamy pomiar.

Jeśli ciśnienie wzrośnie, to można przypuszczać, że wina leży po stronie pierścieni. Jeżeli pomiar nie zmieni się to problem być może związany jest z zaworami lub głowicą (uszczelka itd.).

Jakoś tak to idzie. Wink

Powodzenia i daj znać jak pomiary.

P.S. Pierwszy lepszy link z Internetu - [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 18:49, 31 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pon 18:30, 24 Lut 2020 Powrót do góry

Dzięki Griba! Dam znać jak tylko uda mi się uruchomić moto a z tym mam spory problem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:47, 25 Lut 2020 Powrót do góry

góri napisał:
Dzięki Griba! Dam znać jak tylko uda mi się uruchomić moto a z tym mam spory problem...

Góri, ewentualnie możesz sprawdzić co się dzieje na zimnym. Będziesz miał porównanie między cylindrami.

Przed próbą uruchomienia proponuję wykręcić świece i przedmuchać silnik kręcąc rozrusznikiem. Jeżeli poszła uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostał się nad tłok w dużej ilości (podczas postoju), to prawdopodobnie może narobić sporo bałaganu przy próbie odpalenia. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Śro 18:53, 04 Mar 2020 Powrót do góry

Jako ,że dalej nie udało mi się odpalić moto (doszedłem do tego, że nie dochodzi paliwo z dolnego gaźnika do górnego i być może w dolnym cos sie przytkało) to zmierzyłem kompresje na zimnym silniku i zamkniętej manetce. Na obydwóch garach pokazuje 9atmosfer


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 23:05, 04 Mar 2020 Powrót do góry

No to nieźle! Jak na zimny silnik i jeszcze przy zamkniętych przepustnicach to wydaje mi się, że jest to dobry wynik. Przede wszystkim nie ma różnicy, która mogłaby wskazywać na uszkodzenie w obrębie jednego z cylindrów.

Oczywiście dobrze byłoby powtórzyć pomiar po rozgrzaniu silnika i przy całkowicie otwartych przepustnicach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin