Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 23:36, 03 Lis 2009 |
|
Może trochę głupie pytanie być co dla niektórych lecz dotychczas bawiłem się tylko sprzętami 2T i tam gdy pierścienie były wykończone to robiło się szlif kupowało tłok i pierścienie nadwymiar, składało się całość do kupy i wszystko było ok. W moim VX mam do zrobienia pierścienie gdyż puszczają olej i tu pojawia się moje pytanie czy trzeba zmieniać również tłok jak w 2T czy wystarczą nowe pierścienie. Nie wiem jeszcze jaki jest stan cylindra lecz jeśli będzie w miarę dobry to dam jedynie na hamowanie(czy jak się to nazywa) by wyrównać powierzchnię bez szlifu.
Dodatkowe pytanie dotyczy sklepu, miejsca gdzie można kupić takie detale do VX gdyż szukałem po wielu stronach i nie mogę znaleźć by ktokolwiek oferował chociażby pierścionki do VX lub VS (czy podejdą pierścienie od VS800?) nie mówiąc już o tłoku czy zestawie.
Za zakupy zabiorę się jak rozbiorę silnik czyli gdzieś w połowie miesiąca (wtedy też wpłynie trochę dodatkowej kaski) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Śro 16:13, 04 Lis 2009 |
|
Jak słusznie zauważył ivf, poudzielam się trochę
Otóż tłoki do VX są dostępne tylko w jednym wymiarze, nie ma nadwymiarów, pierścienie natomiast były w trzech wymiarach, ale też dostępne są już tylko nominalne - cały czas mówię o oryginalnych Suzuki - mogę je mieć dla kupującego za 215zł, w suzuki 225 kosztują,
pozdro
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 0:00, 05 Lis 2009 |
|
Dzięki za informację czyli jak by co to szukam tylko pierścieni. A możesz mi tylko jeszcze powiedzieć jak określić zużycie pierścieni i tłoka (wymiar nominalny) bo ja znajduje tylko numer katalogowy i żadnych informacji odnośnie dopuszczalnych luzów czy odchyłek od normy.
Z góry dziękuję. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Czw 0:49, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Czw 22:29, 05 Lis 2009 |
|
Co do stopnia zużycia, to może ocenić mechanik, albo zobaczysz po niejednorodnej grubości pierścieni, wierz mi, będzie to widoczne, a średnica nominalna... Hmm, spróbuję się dowiedzieć,
pozdro
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Pią 19:22, 06 Lis 2009 |
|
Wymiary i tolerancje cylindra:
83,000mm-83,015mm
limit:
0,120mm
tolerancja tłok - cylinder
0,045mm-0,055mm
szczelina na pierscieniu włożonym w cylinder:
0,20mm-0,35mm
limit:
0,70mm |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 12:33, 08 Lis 2009 |
|
Bardzo dziękuję za wszystkie informacje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Nie 17:20, 08 Lis 2009 |
|
Z wymiarami - jak wyżej, w Suzuki nic się więcej nie dowiedziałem,
pozdro
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 20:56, 18 Kwi 2010 |
|
Cytat: |
Wymiary i tolerancje cylindra:
83,000mm-83,015mm
limit:
0,120mm
tolerancja tłok - cylinder
0,045mm-0,055mm
szczelina na pierscieniu włożonym w cylinder:
0,20mm-0,35mm
limit:
0,70mm |
U mnie wychodzi
Wymiar cylindra - przód i tył prawidłowy:
tolerancja tłok - cylinder
0,045mm-0,055mm
tu mnie trochę zdziwiło gdyż mi wychodzi różnica ok 0,5mm i jest dziesięciokrotnie większa niż podana przez was. (ja rozumiem tą wartość jako luz pomiędzy tłokiem a ścianką cylindra- poprawcie jak się mylę) i czy podane wartości przez was są na pewno prawidłowe bo to trochę dziwne by aż tak tłoki się zużyły.
szczelina na pierscieniu włożonym w cylinder:
0,20mm-0,35mm
limit:
0,70mm
U mnie wychodzi 0,45 i 0.55mm dla przedniego i tylnego cylindra. Rozumiem że te części warto w takim wypadku wymienić i że to właśnie one mogły być przyczyną dymienia. Jak sądzicie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
WilQW
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany:
Pon 9:00, 19 Kwi 2010 |
|
ta tolerancja pierścieni dotyczy uszczelniających czy zgarniających ??
jeśli serwisówka przewiduje taką i taką tolerancję dla pierścieni to się jej trzeba trzymać, chyba że jesteś nadgorliwy i masz zamiar długo ale to długo tym moto śmigać to możesz wymienić, w VX wiadomo nie jest tak kolorowo bo trzeba silnik z ramy wyrzucić żeby cokolwiek zrobić z górą silnika
pzdr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 10:51, 19 Kwi 2010 |
|
W większości nawet rzędówek by dobrać się do góry silnika należy wyciągnąć go z ramy. Nawet małe pierdziki ciężko zrobić bez wyciągnięcia silnika więc to norma w jednośladach że silnik wyciąga się z ramy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hooger
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno/Kraków
|
Wysłany:
Śro 8:59, 21 Kwi 2010 |
|
Witam, dokładnie parametry zużycia cylindra, tłoka i pierścieni są w manualu serisowym opisane i zilustrowane w rozdziale Engine. Dla pierścieni to przede wszystkim się mierzy odległość przerwy (pomijając to, jak ja wymieniałem to od razu na sprężystości różnica była widoczna). Ja wymieniałem profilaktycznie pierścienie, jak robiłem vx'a i po wymianie przez 2 sezony Suzi nie wzięła mi ani ml oleju - więc mitem jest twierdzenie, iż Vx'y biorą olej -bo nie biorą Co do tych elementów to tylko oryginalne Suzuki. Dodatkowo dochodzą koszty podkładek i uszczelek na silniku. Co do ściągania silnika, to jest to w miarę szybka i bezproblemowa robota-demontaż max-2h, a na stole robi się wygodniej i lepiej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ropa2
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 83 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janikowo
|
Wysłany:
Pon 9:37, 26 Kwi 2010 |
|
Dymi mi z lewego komina na niebiesko( olej?) , czyli co radzicie? wymiana pierścieni?
czy coś jeszcze trzeba zrobić? ogólnie jakie to koszty z robocizną..no orientacyjnie... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hooger
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno/Kraków
|
Wysłany:
Pon 9:46, 26 Kwi 2010 |
|
Witam, mogą być jeszcze uszczelniacze zaworowe lub prowadnice trzonków zaworów. Jak rozbierzesz, to pomierzyć trzeba wszystko i Ci ewentualnie wyjdzie wszystko. Ogólnie to nie idź z tym do byle jakiego mechanika, bo jeszcze bardziej popsuje. Wstępnie sprawdź sobie po demontażu pierścienie-najłatwiejszy pomiar. Wcześniej, tak kontrolnie możesz zmierzyć ciśnienie sprężania. Powodzenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ropa2
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 83 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janikowo
|
Wysłany:
Pon 10:09, 26 Kwi 2010 |
|
Wybacz za lamerskie pytanie, odnośnie uszczelniaczy zaworów :wymiana odbywa sie bez wyciągania silnika? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hooger
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno/Kraków
|
Wysłany:
Pon 10:31, 26 Kwi 2010 |
|
No przy takiej robocie, to musisz silnik wybebeszyć z ramy-inaczej nie ma szans (pocieszę-operacja nie tak ciężka, jak się wydaje ). Do zaworów trzeba ściągnąć czapkę głowicy, głowicę, uwolnić ją z wałka rozrządu i łańcucha, później ustawianie rozrządu, wiec pokrótce praktycznie wszystkie pokrywy silnika, i prawie wszystko nie licząc skrzyni i rozpoławiania bloku. W serwisie jakimś przyzwoitym za całość pewnie kilka ładnych stówek . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|