FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 dziwny głos z dołu silnika i mały wyciek Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
matuch82




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:55, 09 Cze 2014 Powrót do góry

Witam
Krótko: Suzi kupiłem w marcu, od Niemca, niby ok ale musiałem władować ok 1800 na naprawy m.in
Zawieszenie przód geometria, sprzęgło i olej wymiana, cały przedni hamulce (ponad 300) czyszczenie tylnego zacisku, łożyska koła przód i tył no i łożysko główki ramy. To było jakiś miesiąc temu. Od paru dni słyszę z dołu silnika jak się rozgrzeje coś jak by metaliczny stukot i do tego dziś,zauważyłem drobny wyciek oleju zaraz nad boczna stopka. Czy ktoś wie co to może być i w razie czego do.jakiego dobrego mechanika w poznaniu i okolicach można się udać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 22:25, 09 Cze 2014 Powrót do góry

Wyciek może być np. z walniętego uszczelniacza popychacza jeśli to olej na pewno. W tamtym miejscu są jeszcze 2 łączenia ale to bardziej od układu chłodzenia - termostat i łącznik gumowy z ramą. Inaczej jeśli to faktycznie olej to chyba tylko kapa w tym miejscu pozostaje.
Sprawdź poziom oleju w okienku ile masz na centralce. Jak jest nisko VX czasem chodzi odrobinkę inaczej a jak dolejesz wraca do normy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pon 22:28, 09 Cze 2014 Powrót do góry

Najlepiej będzie jak dokładnie wytrzesz spód silnika do sucho i przyjrzysz się dokładnie gdzie się poci. Dis a gdyby oringi przy kardanie były walnięte to nie mogłoby być w tamtej okolicy wycieku?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 22:34, 09 Cze 2014 Powrót do góry

Owszem mogłoby (zapomniałem o tym)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:17, 10 Cze 2014 Powrót do góry

Wyciek może nie być powiązany ze stukami.

Jednak sprawdź na początek czy poziom oleju w normie.

Czy stuki nasilają się jak dodasz / odpuścisz gaz?

Zimny silnik, czyli gdy olej lepki, nie stuka?

Przyjżyj się czy lampka ciśnienia oleju się lekko nie pali na wolnych obrotach?

Nie chcę Cię straszyć, ale ten opis pasuje mi do uszkodzonej panewki. Trudno jednak na odległość wyrokować. To pierwsze co mi przyszło do głowy.

Można by sprawdzić ciśnienie na magistrali olejowej - w manualu chyba są wartości kontrolne. To by dało obraz kondycji dołu silnika. Druga sprawa - jak panewka się zżera to na filtrze siatkowym (na dole silnika) będą ponoć opiłki. Można by to sprawdzić po spuszczeniu oleju.

Tyle pomysłów na razie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 7:33, 10 Cze 2014 Powrót do góry

Jak co to mam zamiar zakupić sobie miernik ciśnienia oleju i komprechy w najbliższym czasie, może jeszcze przed zlotem jak się uda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 8:09, 10 Cze 2014 Powrót do góry

Sprawdziłem poziom oleju i jest tak jak przed miesiącem, wytarlem miejsce gdzie się poci info.przejechaniu ok 50 km sprawdziłem i znowu się poci w miejscu łączenia silnika z wałem kardana (chyba jestem laikiem w temacie) tam jest taki gumowy łącznik z zaciśnięte opaska i to z tamtą się poci. Co do stuków to raczej jest taki metaliczny podzwiek, kontrolka się nie pali na,wolnych obrotach.czy w poznaniu jest ktoś kto może fachowo spojrzeć na mój problem?Smile nie chciał bym znowu być naciagniety na sporą sumę Sad
matuch82




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:25, 10 Cze 2014 Powrót do góry

powyższy post jest ode mnie, ale jakoś sie nie moglem zalogować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 9:03, 10 Cze 2014 Powrót do góry

Z opisu wynika, że wyciek na łączeniu silnika z wałem może być spowodowany walniętym uszczelnieniem a z tego co ostatnio były rozmowy na ten temat wychodzi, iż są tam oringi - łatwo dostać i też podmienić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 10:38, 10 Cze 2014 Powrót do góry

Co do kardana - tu jest informacja co robić.

Natomiast jeżeli chodzi o stuki warto, żeby ktoś kto ma pojęcie to osłuchał. Jeżeli to panewka (oby nie) to proces będzie się szybko nasilał, aż do całkowitego jej rozbicia/wytarcia i w efekcie zniszczenia wału korbowego.

A jesteś pewny, że tylko na ciepłym stuka? Może to rozregulowany zawór (za duży luz)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
matuch82




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:45, 10 Cze 2014 Powrót do góry

dzięki griba, jednak ze mnie żaden mechanik i bede musiał komuś to dac do zrobienia. nie wiem tyko gdzie kupic te oringi.
co do stuków to tylko na ciepłym silniku i to przy dużych upałach, dziś rano jak jechałem do pracy to wszystko chodziło normalnie. Jednak fajnie by było jak by ktoś kto ma pojecie go osłuchał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 12:39, 10 Cze 2014 Powrót do góry

Ok, w razie czego wiesz już o co chodzi i mechanik Cię nie zaskoczy.

Oringi kupisz na miarę - najlepiej jednak byłoby wyjąć stare i podjechać do jakiejś hurtowni uszczelnień technicznych.

W okolicy Poznania znalazłem takie coś - [link widoczny dla zalogowanych].

Może Dis coś podpowie gdzie to w Poznaniu mogą mieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 13:07, 10 Cze 2014 Powrót do góry

Dokładnie tam gdzie podał Griba mają najwięcej uszczelnień i największy wybór w naszej okolicy. Oringów mają na pęczki w każdym rozmiarze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
matuch82




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:29, 10 Cze 2014 Powrót do góry

ok, dzięki chłopaki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:08, 10 Cze 2014 Powrót do góry

Nema problema!

A jak coś ustalisz to napisz, żebyśmy wiedzieli co to było.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin