Autor |
Wiadomość |
mikeiliman
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:50, 04 Wrz 2013 |
|
Hello
VX-a posiadam jakiś chyba miesiąc. Od zakupu zrobiłem jakieś 3500km. Wczoraj na licznik przekroczył 90tyś km.
No i teraz tak.
1. Przy spokojnej jeździe w okolicach domu, krótkie trasy po 50-100km motocykl przez ponad 2000km potrzebował dolewki łącznie niecałe 200ml.
2. W weekend zrobiłem trasę około 1500km, z czego większość to autostrada i prędkości przelotowe w okolicach licznikowych 140km/h i łącznie musiałem dolać prawie 300ml, czyli 2 krotnie więcej niż wcześniej.
Czy to są poprawne wartości czy powinienem zacząć się martwić? W silniku nic nie stuka, nic nie puka, nie kopci, pali od kopa.
BTW: jaki polecacie olej na VX-a z takim przebiegiem. Jakie parametry? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 9:06, 05 Wrz 2013 |
|
Olej 10W40, może być Motul motocyklowy, formuła 5000 lub 5100.
Zużycie oleju zależy od prędkości obrotowej i obciążenia silnika.
Ja też zaobserwowałem, że powyżej 4000-5000 obr/min apetyt na olej znacznie rośnie.
Przy jeździe po mieście poziom praktycznie się nie zmienia.
Nie jest to może mało, ale według mnie podane wartości są do zaakceptowania. Z tego co piszesz na trasie około 5000 km zużyłbyś około 1l oleju - jest to do przyjęcia. Mała butelka zawsze gdzieś się wciśnie.
Ja obserwowałbym czy zużycie oleju nie rośnie i na razie nic nie robił. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 9:06, 06 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mikeiliman
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:52, 05 Wrz 2013 |
|
Dzięki. W takim razie wszystko wygląda na to że jest ok.
W przyszłym tygodniu czeka mnie trasa ~5tyś km i wolałem się upewnić czy gdzieś nie wlazł jakiś chochlik |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Sob 18:14, 07 Wrz 2013 |
|
Paaaanie mój bierze 1l na 1000km Więcej oleju jak paliwa... po sezonie biorę się za pierścienie... Swoją droga jeżdżę na samochodowym więc pewnie tego też więcej pali |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 18:28, 07 Wrz 2013 |
|
Niekoniecznie Góri musi być jakakolwiek różnica między tymi olejami - oprócz etykiety na butli. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 18:30, 08 Wrz 2013 |
|
Różnica musi być tylko w kwestii dodatków do mokrego sprzęgła. Jak w moto jest suche sprzęgło to praktycznie znaczenia nie ma. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 19:15, 08 Wrz 2013 |
|
I dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej mi się wydaję, że to mokre sprzęgło jest dostosowane do pracy w oleju, a nie olej do pracy z mokrym sprzęgłem.
Ale mogę się mylić... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ikis
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany:
Pon 13:14, 09 Wrz 2013 |
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|