FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Coś zazgrzytało i wyciekł olej, sprzęgło czy skrzynia? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 18:11, 11 Gru 2014 Powrót do góry

Rozebrany:
Image
Image
Image
Image
Image

Naprawa chyba bezsensu:
- urwany korbowod
- cylindry maja pekniecia tulei
- tlok ma pekniety plaszcz
- kilka trybow w skrzyni jest na zlom
- przesuwka biegow jest polamana
- kartery mocno zmielone
- wal mocno obtluczony

szkoda że nie wykupiłem AC Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szuwar




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania

PostWysłany: Pią 18:38, 02 Sty 2015 Powrót do góry

Potrzebujący silnika sprawdźcie to: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 23:53, 02 Sty 2015 Powrót do góry

Wydech mi się podoba (trzeba by zgiąć tylko trochę w dół) i amorki tylne. Jak co możemy kupić forumowo wspólnie na rozbiórkę na części Smile ja się piszę na te dwie które wymieniłem.
Na kranik pewnie też ktoś się znajdzie, na gaźniki też. Coś jeszcze pewnie by dało z tego uratować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 9:30, 03 Sty 2015 Powrót do góry

no ja bym chciał silnik, zaraz będę dzwonił. Ale odczekam tak do 10 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 9:45, 03 Sty 2015 Powrót do góry

Ale mam pytanko, bo szczerze mówiąc mam obawy. Silnik którego zdjęcia są powyżej miał spory przebieg, ciutkę wyższy od tego z aukcji za 1300zł.
Obawiam się że kupie silnik i za rok znowu będzie masakra, jak sądzicie? Duży przebieg miał duży wpływ na to co się stało? Czy bardziej zaniedbania poprzedniego właściciela?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 12:30, 03 Sty 2015 Powrót do góry

Głównym czynnikiem takich zniszczeń najczęściej jest:
-za niski poziom oleju - niedbalstwo
- puszczanie kranika i tym samym rozrzedzenie oleju i zwiększenie tarcia - niedopilnowanie bo to widać i czuć że jest coś nie tak - chociażby woń.

Mój ma już według licznika ponad 90tys km. i nie mam powodów by podejrzewać jakoś wielce że coś jest nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 13:23, 03 Sty 2015 Powrót do góry

Puszczanie kranika? rozwiń


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 13:40, 03 Sty 2015 Powrót do góry

To jak się upewnić, że silnik który kupię będzie dobry? można to jakoś sprawdzić?
rozebrać i zobaczyć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 13:48, 03 Sty 2015 Powrót do góry

dzwoniłem do faceta, niestety, silnik nie odpala. kręci ale nie odpala. Pan mówi że to pewnie jakaś pierdoła... Można podjechać z kluczami i pogrzebać żeby odpalił. Warunek po grzebaniu motocykl ma wrócić do stanu pierwotnego, jeśli się nie kupuje oczywiście Smile

Jest jakiś mechanik z wawy który może podjechać i zobaczyć? Oczywiście nie za darmo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 16:06, 03 Sty 2015 Powrót do góry

dis napisał:

- puszczanie kranika i tym samym rozrzedzenie oleju i zwiększenie tarcia - niedopilnowanie bo to widać i czuć że jest coś nie tak - chociażby woń.


Pozwolę sobie rozwinąć za Dis'a bo przerabiałem ten temat. Kranik podciśnieniowy zepsuty nie zamyka się po wyłączeniu silnika (lub raz się zamyka a raz nie). Przy dużej ilości paliwa w baku, na postoju, przez tylny gaźnik benzyna sączy się do silnika (sama iglica nie powstrzymuje naporu paliwa). W rezultacie olej zostaje rozcieńczony paliwem co powoduje znaczne pogorszenie smarowania silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 16:08, 03 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 16:14, 03 Sty 2015 Powrót do góry

tak było!!
Z 3-4 tyg wcześniej kapało mi z filtra powietrza benzyną, aż kałuża się zrobiła. Odpaliłem, przejechałem się i było ok. Po kilku dniach znowu. Potem problem zniknął.

Od tego mi rozj..ało silnik?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 17:20, 03 Sty 2015 Powrót do góry

Tomku, według mnie niestety jest to możliwe.

Po pierwsze to co miałeś w silniku nie smarowało go prawidłowo. Mogło dojść do zniszczenia panewek i zatarcia czopów wału korbowego. Korba się zatrzymała, wygięła i złamała. To tylko domysły, ale rozkręć stopy korbowodów i zobacz jak to wygląda - od razu będziesz wiedział.

Po drugie na pewno - jeśli ciekło przez kranik - mieszanki oleju i paliwa było w silniku za dużo. Stąd wewnątrz, po uruchomieniu i wejściu na obroty, mogły się dziać fantastyczne rzeczy. Shocked

To domysły, ale wydaje mi się możliwe odbijanie od dołu tłoka, prowadzące do przeciążenia i w rezultacie pęknięcia korby powodującego zniszczenie silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 17:28, 03 Sty 2015, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 20:22, 03 Sty 2015 Powrót do góry

Olej był czarny, a miał przejechane 1000km. To możliwe?

kranik był nie oryginalny, czyli przez to że przepuszczał benzynę do gaźnika, lało mi się przez filtr na podłogę oraz do silnika?
I od tego cały ambaras?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:40, 03 Sty 2015 Powrót do góry

W VX olej po zalaniu praktycznie od razu robi się ciemny, a to ze względu na to, że u góry nad głowicami zostaje go dość sporo, ogólnie w całym silniku około 0,5l (różnica między nominalnym 2,8l a ilością do zalania po remoncie - sprawdzałem, zgadza się). W całkiem wyczyszczonym silniku po około 500 km też już miałem czarny olej. Może zależy to również od okładzin tarczy sprzęgłowych. Trudno powiedzieć.

Co do awarii to wszystko domysły - musiałbyś wiedzieć czy olej był zmieszany z paliwem (silny zapach benzyny) i czy faktycznie jego poziom był mocno ponad stan (zalane całe okienko kontrolne).

Kranik czy jest seryjny czy nie seryjny jeśli dobry to nie ma to znaczenia. Dobry kranik podciśnieniowy ma się zamykać jak silnik nie pracuje. Chyba, że miałeś zwykły, do zamykania ręcznego.

Skoro z tylnego airbox'a przez przewód odprowadzający skropliny ciekło paliwo, to leciało przez gaźnik prawdopodobnie również do silnika. Inna przyczyna wycieku paliwa przez gaźnik to praca na jednym cylindrze, ale jeśli jeździłeś to byś wiedział, że odpalił na jednym garze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 21:22, 03 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 21:19, 03 Sty 2015 Powrót do góry

Nie czułem benzyny szczerze mówiąc, chociaż w sumie nie śmierdziało jak olej, może coś w tym być...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin