FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 wyciek spod dźwigni zmiany biegów Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jaroo_oo




Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:34, 14 Kwi 2012 Powrót do góry

Witam. Kupiłem Vx w stanie trochę zaniedbanym i planuje się za niego wziąć ale że jest to mój pierwszy motocykl to z mechaniki jestem noga. Wiem że do wymiany filtry, olej, płyny. (a co później?). Na razie zauważyłem wyciek oleju z pod lewego dekla. nie jestem pewien ale chyba przepuszcza uszczelnienie dźwigni zmiany biegów. Nie wiem jak się do tego zabrać, nie znalazłem żadnych zdjęć, rysunków itp. Znalazłem na necie katlaog części(chudzik) ale jest zabezpieczony hasłem, i nie wiem co będzie potrzebne. Kolejny problem to troche dymi, ale jak powymieniam filtry to może regulacja coś pomoże. Proszę o pomoc w temacie wycieku. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Sob 15:45, 14 Kwi 2012 Powrót do góry

jaroo_oo napisał:
Witam. Kupiłem Vx w stanie trochę zaniedbanym i planuje się za niego wziąć ale że jest to mój pierwszy motocykl to z mechaniki jestem noga. Wiem że do wymiany filtry, olej, płyny. (a co później?). Na razie zauważyłem wyciek oleju z pod lewego dekla. nie jestem pewien ale chyba przepuszcza uszczelnienie dźwigni zmiany biegów. Nie wiem jak się do tego zabrać, nie znalazłem żadnych zdjęć, rysunków itp. Znalazłem na necie katlaog części(chudzik) ale jest zabezpieczony hasłem, i nie wiem co będzie potrzebne. Kolejny problem to troche dymi, ale jak powymieniam filtry to może regulacja coś pomoże. Proszę o pomoc w temacie wycieku. Pozdrawiam.



Wymiana uszczelnienia dźwigni zmiany biegów.

Skręcamy kierownicę maksymalnie w lewo.

Przechylamy moto na prawą stronę i koniec kierownicy opieramy na krześle lub jakimś taborecie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wykręcamy śrubę nr. 42.

Zsuwamy z wałka zmiany biegów nr.27 zacisk nr.38.

[link widoczny dla zalogowanych]

Odkręcamy wszystkie śruby mocujące pokrywę nr.10.

Delikatnie ściągamy odkręcona pokrywę i od strony wewnętrznej tej pokrywy wybijamy uszczelniacz pokazany na pierwszym rysunku oznaczony nr.31.

Można wymienić również uszczelkę papierową pod pokrywą oznaczoną nr. 11 i pokazaną na drugim rysunku.

Całość składamy w odwrotnej kolejności .



Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Sob 16:12, 14 Kwi 2012 Powrót do góry

Maiłem podobny problem: miałem wyciek i też wydawało mi się, że leje spod dźwigni. Okazało się jednak, że jest to wyciek z czujnika biegu jałowego (luzu). Jeżeli jednak okaże się, że problem jest w dźwigni to kolega (posiadacz intruza) polecił mi fajną stronę. Rozpiska częśći i wszystko można zamówić. On sam zamawiał i jest bardzo zadowolony. Oto ta strona:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam i wszystkiego dobrego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ikis




Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Sob 20:54, 14 Kwi 2012 Powrót do góry

Uszczelniacz 12x22x9mm (wg katalogu) cena ok 4 zł


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 22:09, 14 Kwi 2012 Powrót do góry

Ja kupiłem simering właśnie o średnicy wewnętrzne 12mm i już po roku musiałem go zmieniać bo kolejny raz był przeciek obecnie założyłem o 1mm mniejszy (lepiej dociska wałek) czyli 11mm i zobaczymy jak będzie teraz sprawa wyglądać. Reszta wymiarów taka sama. Zresztą na simmeringu jest napisany wymiar.
Stefan podał opis bez spuszczania oleju jednak jeśli masz do wymiany olej i filtry możesz postępować tak jak Stefan pisze lecz bez kładzenia moto zamiast czego spuszczasz olej korkiem pod silnikiem. Przy wymianie oleju wyczyść też smok czyli filtr siateczkowy znajdujący sie również od spodu silnika z tym że pod pokrywką przykręcaną na 4 śruby. Na siateczce osadzają się opiłki i większe fragmenty wytartego metalu z silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jaroo_oo




Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:42, 15 Kwi 2012 Powrót do góry

Witam ponownie. Po bliższych oględzinach okazuje się, że olej wycieka spod lewego dekla (przednia część na ok 2/3 wysokości). Cieknie dość mocno (po wytarciu i odpaleniu silnika po chwili jest wyciek). Dekla jeszcze nie ściągałem więc nie wiem co jest pod spodem i skąd to leci. Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jaroo_oo




Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:47, 15 Kwi 2012 Powrót do góry

proszę o podpowiedzi jak to ugryźć.
Jeżeli nie spod dźwigni to skąd?
Proszę o podpowiedź czym zakonserwować polerowane aluminium (uchwyt pasażera), bo lakier wyblakł i są wżery a chciałbym go wypolerować na błysk. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 15:24, 15 Kwi 2012 Powrót do góry

Ja u siebie polerowałem pastą do polerowania alu/chromu specjalna odmiana "tempa". Możesz spróbować drobną pastą do docierana zaworów ale wtedy zostaną drobne rysy. Zabezpieczyć wszystko można bezbarwnym lakierem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 19:41, 15 Kwi 2012 Powrót do góry

Jaroo ja rozumiem że cieknie na łączeniu karterów i pokrywy w twoich opisów. Jeśli tak jest wystarczy nowa uszczelka (drobnica jeśli chodzi o koszta) bądź zrobić uszczelkę z silikonu wysokotemperaturowego ale należy w takim wypadku pamiętać by była cieniutka warstwa silikonu bo przy dokręceniu grubszej warstwy może mocno wyłazić i o ile na zewnątrz to nie problem bo się przytnie to wewnątrz może być ogromny problem po oderwaniu się wystającego kawałka który zatka przewód olejowy. Jeśli nie jesteś pewien co do ilości nakładanego silikonu weź kup uszczelkę jak pisałem nie są to duże koszta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin