Autor |
Wiadomość |
Czoper
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław
|
Wysłany:
Sob 15:21, 15 Sie 2015 |
 |
Hej!
Wycieka mi olej z kardana, prawdopodobnie po wjechaniu w dziury i dobiciu rozszczelnił się. Prośba o wskazanie jaka uszczelki Ełku kupić zanim zabiorę się za zdejmowanie kola- jestem 100km od siebie wiec za jednym zamachem chce zrobić.
Dzięki! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 21:00, 17 Sie 2015 |
 |
Hej, a jesteś pewny, że to kardan? Jak cieknie po wjechaniu w dziurę to może uszkodzony amortyzator?
Co do kardana - o ile się niemyle - nie mam teraz dostępu do książki serwisowej - masz tam dwa simmeringi na osi koła i jeszcze jeden na wałku. Te z osi - jeden chyba można dobrać z typoszeregu, drugi ma niestandardowe wymiary. Było na forum, że ktoś toczył pierścień i dawał go razem ze standardowym simmeringiem. W innym wypadku pozostaje ten niestandardowy kupić w serwisie. Nie mogę znaleźć tego postu. Wymiary tych uszczelniaczy możesz znaleźć w książce serwisowej.
Elementy 6, 12, 26 (zrzut od david.1606).
Przykładowa firma z dużym asortymentem, która sprzedaje uszczelnienia techniczne to [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 21:37, 17 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Czoper
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław
|
Wysłany:
Czw 23:41, 20 Sie 2015 |
 |
No jednak na pewno to jest kardan...
CIekawe jest, że nie zawsze cieknie. Jechałem do pracy - nie ciekło. wracałem z pracy - trochę pociekło (znacznie mniej niż na zdjęciu).
Zdjęcie jest po 100km na autostradzie v=120km/h większość czasu.
Czy to pomaga określić która to jest uszczelka? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 9:55, 21 Sie 2015 |
 |
Czoper z takim czymś to ty uważaj bo poleci mocniej na gumę i bedzie gleba po uślizgu! A druga kwestia to brak oleju w kardanie co też może generować koszta - jego zniszczenie.
W nawiązaniu do zdjęcia Griby przedstawię pełne z numeracją
27 to jest oring więc robi za uszczelnienie, lecz uszczelnieniem jest także 18 (oil seal) oraz 23 (oil seal). Wymiary mam dla 23 mianowicie 30x42x7 oraz informacja o 27 (.O RING (D:3.5,ID:131.6) - czyli pewnie średnica 131,6 a grubość 3,5) ostatniego elementu niestety nie mam wymiarów. Patrząc po cenach z USA i przeliczniku na Polskie (są pewne różnice z tego co kupowałem pewne detale w ASO do siebie) to oryginały za numer 18 około 200zł a za 27 i 23 podobnie czyli około 50zł za sztukę, tak na moje oko i doświadczenie.
Wynika zatem, że trzeba szukać zamiennika lecz nie obejdzie się bez rozebrania i sprawdzenia wymiarów ostatniego elementu czyli 18.
Inne uszczelnienia w kardanie to np. 5, 10 30 i 37 ale one nie są od tej strony od której widać że cieknie czyli od strony koła. Wymiary tych 4 elementów są ogólnie też dostępne a są to oringi i simmeringi.
Tak jak Griba wspomniał uszczelnienia oferuje passeroti nawet przez neta jednaj jest też masa innych sklepów, gdzie oferują uszczelnienia różnego rodzaju i coś powinno się znaleźć.
Jak rozbierzesz to daj znać jakie są wymiary tych elementów to poszukam tez u siebie czy takie coś gdzieś mają.
A tak p.s. jeśli ktoś potrzebuje wymiary uszczelnień bywają czasem na fiszkach na stronie alpha-sports.com gdzie wybiera się maszynę i rocznik przez co mozna porównać także detale w różnych maszynach czy są takie same jeśli poszukujemy zamiennika z innej maszyny. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pią 10:16, 21 Sie 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
 |
 |
Czoper
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław
|
Wysłany:
Sob 10:23, 22 Sie 2015 |
 |
Sam mogę ściągnąć koło i zobaczyć 18stke. Dalej to już raczej jakiś mechanik, bo sam raczej nie ogarnę...
Dzięki chłopaki za pomoc!
Dam potem znać jak to się skończyło. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Wto 20:49, 25 Sie 2015 |
 |
Czoper Ty się nic nie przejmuj z rozbieraniem tego, tylko na rysunku tak skomplikowanie wygląda! Da się to ogarnąć spokojnie  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 13:17, 27 Sie 2015 |
 |
Heh Czoper, teraz widzę, że to kardan jak nic. Dziwne, że od wjechania w dziurę takie coś. Sprawdź czy koło nie bije, czy oś prosta itd.
A samo koło ściągnąć to nie problem. Może coś będzie widać. I okaże się, że starczy ten duży uszczelniacz wymienić. Zobacz też czy cały olej Ci nie wyrzygało z kardana. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Szmool
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B-stok
|
Wysłany:
Czw 23:55, 14 Kwi 2016 |
 |
Witam. Temat stary ... ale jary
Po ostatnim wypadzie w dłuższą trasę, mam identycznie jak miał Czoper - olej na feldze, promieniście rozłożony od uszczelnienia przekładni.
Czytając watek wiem że potrzebuję na bank uszczelnień, tj:
1. 136,1 x 3,5 - oring (Nr katalog. 09280-00015) - oznaczenie na rys. 27
2. simering 70x96x16 (Nr katalog. 09289-70001) - oznaczenie na rys. 18
3. simering 30x42x7 (Nr katalog. 09283-30028) - oznaczenie na rys. 23
1 i 3 do zdobycia bez problemu, natomiast pozycji nr 2 nie potrafię znaleźć :/, przynajmniej w Polsce.
Może ktoś przerabiał temat i podpowie na temat rozwiązań zamiennych tego elementu ? Może pasuje coś innego. dzięki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Pią 21:22, 15 Kwi 2016 |
 |
Szmool- i nie kupisz ,chyba że w serwisie za 180pln.
jedyna alternatywa to udać się do zwyczajnego sklepu z częściami samoch. i poprosić o simering 70x96x11 (powinien być 70x96x8).ja kupiłem takowy firmy CORTECO za ok.40 zeta. |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Pią 21:35, 15 Kwi 2016 |
 |
zapomniałbym-przy zastosowaniu simeringu o którym pisałem trzeba ztoczyć kołnierz (którego nie widac na rysunku)z elementu 17. a i chyba też na simeringu był kołnierz zewnętrzny który też musiałem potraktować szlifierką. |
|
|
|
 |
Szmool
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B-stok
|
Wysłany:
Sob 10:50, 16 Kwi 2016 |
 |
Dzieki za info. Dziś rozkręce i będę kombinować. Dam znak jak poszło. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 12:21, 17 Kwi 2016 |
 |
Szmool napisał: |
Dzieki za info. Dziś rozkręce i będę kombinować. Dam znak jak poszło. |
Hej, prośba o foty jak będziesz działał z tym nietypowym uszczelniaczem. Fajnie jak byśmy mieli na forum zdjęcia poglądowe jak to przerobić.
BTW - była na ten simmering również opcja wzięcia czegoś o mniejszej średnicy zewnętrznej i osadzenie przez dodatkowy dotoczony pierścień, ale nie pamiętam niestety kto i jak to robił oraz gdzie jest ten post.  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 12:31, 17 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Szmool
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B-stok
|
Wysłany:
Pon 20:57, 18 Kwi 2016 |
 |
Mimo chęci inne zajęcia odciągnęły mnie od walki z tym uszczelnieniem.
Miałem za to czas przejechać się parę kilometrów w celu zdiagnozowania czy dalej cieknie. No i cieknie :/ Także co się odwlecze, to nie uciecze.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, że motor wpada w jakby wibracje przy odpuszczaniu gazu. Zapewne tylne koło dostało jakiegoś bicia i przez to te uszczelnienie puszcza. Czyżby łożyska ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Czoper
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław
|
Wysłany:
Wto 23:12, 19 Kwi 2016 |
 |
Tak tylko dodam od siebie, że u mnie problem ustąpił krótko po ostatnim poście.
Nic z tym nie robiłem, w żadne dziury dodatkowe nie wjeżdżałem
Jeździłem już sporo od tego czasu i ani kropelki. No ale u mnie koło nie biło i nie bije, więc podejrzewam, że się u mnie coś przesunęło, a potem wróciło na swoje miejsce.
Wszystkim życzę, by się im tak samo moto naprawiało jak mi
Pozdro! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Śro 21:36, 20 Kwi 2016 |
 |
Zastanawia mnie czy przypadkiem te drgania to nie jest delikatne dławienie się moto. Do tego dochodzi nam wyważenie kół czy tarcie tarcz |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|