|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Szmool
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B-stok
|
Wysłany:
Wto 21:43, 03 Maj 2016 |
|
Krótka relacja ze zmagań z uszczelnieniem dyfra
Po 1 odkręciłem koło i ukazał mi sie widok:
[link widoczny dla zalogowanych]
Widać że faktycznie wycieka w dolenj części "talerza".
Po spuszczeniu oleju, wykręcamy wszystkie śruby i ściągamy talerz. Do ściągnięcia go, wkręcamy 2 śruby w otwory - jak na zdjęciu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Reszta wychodzi bez jakichkolwiek oporów. Na zdjęciu rozłożony wszystko po kolei, tak jak było złożone
[link widoczny dla zalogowanych]
od lewej: Simering, "Talerz", pierścien z kołnierzem, łożysko, koło zębate. Łożysko i simering należy wybić z talerza - nie wymaga to dużo siły. Łożysko chciałem wymienić, stąd wybiłem. Jak ktoś będzie wymieniał tylko uszczelnienie, nie trzeba tego robić.
Teraz historia co się działo dalej.
Po obejrzeniu simering stwierdziłem, że wszystko z nim OK. Guma nie była pęknięta czy coś takiego. Za namową starego mechanika (Ojca ), zdemontowałem pierścień (sprężnynę) z simeringu, rozpiołem ją (ma taki zamek stożkowy na wcisk) i skróciłem o około 1cm. Na zdjęciu simering ze skróconą sprężyną (pierścieniem).
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji wymiary simeringu to: 70x96x16, z tymże część wchodząca w talerz 8mm i 8mm kołnierza od strony koła, zachodzącego na zazębienie. Moim zdaniem pełni on - Ten kołnierz, tylko funkcję ochronną, zakrywa tryby, żeby się brud nie dostawał. Jest on luźno spasowany z kołem.
Wszystko poskładałem do kupy i odpukać na razie nie cieknie (przejechałem z 60km). Nie wiem jak długo taki stan się utrzyma, ale jak coś zacznie się dziać wiem że rozebranie tego to nic strasznego i zajmuje max 1h.
Co do zastosowania innego simeringu to sprawa wygląda tak jak pisał dariusz.
Stosując ten firmy Corteco 70x96x11, należy się liczyć z tym, że pierścień z kołnierzem, który jest pomiędzy łożyskiem i simeringiem należy "pocienić" o 3 mm, gdyż jest spasowany na styk między powyższe elementy. Na zdjęciu uwieczniłem ten pierścień z kołnierzem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak coś będzie się działo, myślę że w ten sposób będę to naprawiał. Minusem tego jest to, że ten simering Corteco nie ma tego kołnierza ochronnego, zakrywającego zazębienie koła z przekładnią. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szmool dnia Wto 21:52, 03 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 22:37, 03 Maj 2016 |
|
Fajny i konkretny opis! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|