Autor |
Wiadomość |
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Śro 21:54, 10 Maj 2017 |
|
Witam,
Góri jeżeli jeszcze nie znalazłeś miejsca skąd wypadł Ci ten grzybek to przymierz go do jednej z trzech śrub mocujących dekiel. Mnie się wydaje, że w mojej maszynie jest coą podobnego pod główką dolnej lewej śruby. To tak jakby druga część tulejki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Śro 22:06, 10 Maj 2017 |
|
Proszę was o pomoc!
Jak już napisałem na tym forum wymieniałem niedawno sprzęgło i ciągle mam problemy z jego regulacją. Czy ktoś z Was mógłby mi wyłożyć, jak jakiemu debilowi, w jaki sposób mam to zrobić? Ale tak od A do Z, krok po kroku bo za cholerę nie umiem sobie z tym poradzić |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 23:15, 11 Maj 2017 |
|
Slawko,
a zaglądałeś do książki serwisowej?
Część 2 - Periodic maintenance, s. 2-10 i 2-11.
- Klamka. Wkręcasz regulacje maksymalnie w korpus klamki.
- Druga strona linki przy deklu. Wkręcasz regulację, żeby zapewnić klamce nieco luzu.
- Mechanizm popychacza pod deklem. Luzujesz kontrę i wykręcasz śrubę regulacyjną kilka obrotów. Następnie wkręcasz ją powoli, aż poczujesz, że popychacz zaczyna opierać się o docisk. Cofasz śrubę regulacyjną o około pół obrotu.
- Klamka. Doregulowujesz luz linki, żeby szpara między klamką, a jej obsadą miała około 4 mm.
Jak nie jesteś pewny regulacji popychacza to zrób jak napisałem w poprzednim poście. Sprawdzaj na rozgrzanym silniku.
griba napisał: |
Dla pewności można zdjąć dekiel. Przy uruchomionym silniku wystarczy dotknąć palcem mechanizm popychacza i naciskać klamkę. Łatwo wyczuć, kiedy popychacz łapie "kontakt" z dociskiem kosza - czuć drgania.
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Pią 9:57, 12 Maj 2017 |
|
Dzięki Griba za odpowiedź. Po południu coś potrenuję. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 10:51, 13 Maj 2017 |
|
Slawko napisał: |
Dzięki Griba za odpowiedź. Po południu coś potrenuję. |
Ok, daj znać co ustaliłeś. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Sob 15:30, 13 Maj 2017 |
|
Witam,
walczyłem wczoraj z regulacją i lipa
Zrobiłem wszystko jak w książce i na forum napisane. Radość mnie wielka ogarnęła przy próbie ruszenia bo sprzęgło płynnie chwytało i można było elegancko ruszyć. Niestety, radość trwała tylko przez chwilę do momentu odkręcenia manetki- qrwa, znowu uślizg! Poluzowałem trochę linkę, uślizg się zmniejszył ale nie zniknął. Tyle tylko, że sprzęgło wyraźnie ślizgało się na 4 i 5 biegu po dodaniu gazu. Ponadto nie ciężko było ruszyć bo sprzęgło załapywało pod koniec odpuszczania klamki.
Nie wiem co jest i w poniedziałek chcę rozebrać jeszcze raz sprzęgło, wywalić nowe przekładki (gładkie) i wsadzić stare (perforowane)- może to pomoże. Czytałem, że ktoś z forumowiczów już miał taki przypadek i pomogło.
I jeszcze jedno pytanie: na środku kosza sprzęgłowego jest taki trzpień, który opiera się o łożysko oporowe- czy ma on być tylko włożony, czy trzeba go jakoś wypozycjonować w osi obrotu? Pytam, bo pamiętam, że miał on jakieś nacięcia na końcu- po co one są? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Sob 19:11, 13 Maj 2017 |
|
A sprężyny masz nowe ? Ja już swoje sprzęgło ogarnąłem i śmiga elegancko |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez góri dnia Sob 19:11, 13 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 19:25, 13 Maj 2017 |
|
Czy chodzi o ten wysunięty element na zdjęciu poniżej?
Ten trzpień steruje dociskiem kosza sprzęgłowego. Po jego drugiej stronie jest popychacz, który jest wciskany - poprzez śrubę regulacyjną - mechanizmem, do którego jest podłączona linka sprzęgła.
O jakie nacięcia chodzi? Możesz zrobić zdjęcie?
Pomysł z podmianą przekładek wydaje się dobry. Sprawdź może jeszcze, czy te dwa pierścienie, które są w głębi kosza na pewno dobrze osadziłeś i czy docisk "wskoczył" przy składaniu na swoje miejsce.
Ewentualnie, jeżeli wszystko zawiedzie, możesz podłożyć podkładki pod śruby mocujące docisk kosza. Wtedy tarcze będą mocniej dociskane. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 19:38, 13 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Sob 23:10, 13 Maj 2017 |
|
Góri, całe sprzęgło nówka. Tarcze, przekładki i z trudem zdobyte sprężyny (cztery dłuższe i cztery krótsze). Występuje tylko ta różnica od oryginału, że nowe przekładki są gładkie a stare perforowane. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Sob 23:17, 13 Maj 2017 |
|
Griba, dokładnie o tym elemencie pisałem. U mnie, jak rozbierałem sprzęgło, wyjąłem go bez żadnych oporów i tak samo łatwo dał się wsunąć. zdjęcia nacięć/frezów, o których mówiłem prześlę w tygodniu jak rozbebeszę Landrynę (Landryna= mój VX. Kumple tak nazwali bo fioletowy ) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 0:02, 14 Maj 2017 |
|
Slawko napisał: |
Griba, dokładnie o tym elemencie pisałem. U mnie, jak rozbierałem sprzęgło, wyjąłem go bez żadnych oporów i tak samo łatwo dał się wsunąć. |
Tak ma być.
Zerknij jeszcze do 3 części książki serwisowej, czyli Engine, s. 3-53 i 3-54. Tam masz pokazane jak wszystko ma być złożone.
Co do sprężyn to w oryginale jest tak jak w Twoim zestawie, czyli sprężyny są różnej długości. Dłuższe z długimi śrubami trafiają bezpośrednio w kosz, a krótsze z krótkimi śrubami w tył "torque limiter", czyli w ten szary element.
Co ciekawe, jeśli dobrze pamiętam, w zestawie EBC wszystkie sprężyny były równej długości. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 8:46, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Nie 10:17, 14 Maj 2017 |
|
Nie wiem jaki zestaw widziałeś ale ja szukając sprężyn do sprzęgła przejrzałem allegro i ebaya i wyszło na to, że do naszych maszyn przychodzą sprężyny EBC csk 162-8 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Nie 15:56, 14 Maj 2017 |
|
Griba ma rację, do naszych maszyn wszystkie sprężyny mają jednakową długość. Różnią się tylko kolorami |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 21:07, 14 Maj 2017 |
|
Slawko napisał: |
Nie wiem jaki zestaw widziałeś ale ja szukając sprężyn do sprzęgła przejrzałem allegro i ebaya i wyszło na to, że do naszych maszyn przychodzą sprężyny EBC csk 162-8 |
Sławko - sprawdziłem i wychodzi na to, że miałem zestaw taki sam jak Ty i faktycznie sprężyny są różnej długości (czyli tak samo jak fabryka dała).
Ale gdzieś czytałem o takich zestawach, gdzie sprężyny są równej długości. Góri - może Ty miałeś taki zestaw? Jaka to była firma?
Wydaje mi się, że to może zależeć od producenta sprężyn, albo po prostu coś mi się przewidziało. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 21:07, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Slawko
Dołączył: 09 Kwi 2017
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Długoszyn, Lubuskie
|
Wysłany:
Nie 22:05, 14 Maj 2017 |
|
Ja też czytałem wypowiedzi o równych sprężynach ale może to wynika z tego, że ktoś może kupował po dwa zestawy czterosztukowe.
A np. na tej aukcji:( [link widoczny dla zalogowanych]) sprężyny wyglądają na równe ale to zdjęcie poglądowe. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|