FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Sprzęgło - problemy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Wto 0:00, 28 Kwi 2015 Powrót do góry

Człowiek, który potrafi zrobić wszystko czyli mój ojciec Wink pomógł mi jak zawsze idealnie. Z blachy zimnowalcowanej 3mm wyrzeźbił zaczep z nacięciem na linke, całość skręciliśmy z podkładką na dwie nakrętki i skontrowaliśmy. Szybki test wypadł elegancko, co ciekawe biegi zapinają się ciszej i dużo dokładniej niż wcześniej! Jedyne co stało się dziwnego to wypadła gumowa podkładka w kształcie grzybka, której nie ma na schemacie i ni chu chu nie mam pojęcia od czego to jest... Dłuższy test przeprowadzę jutro o ile nie będzie padać bo niestety pogoda ma się już popsuć.... Generalnie napisałeś to co zrobiliśmy zanim odczytałem Twojego posta ale dzięki za radę! Z pewnością zostanie tu dla potomnych Very Happy Pozdrawiam! P,S, jak bede mial chwilkę to cyknę fote i wrzuce jak to teraz u mnie wygląda Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:24, 28 Kwi 2015 Powrót do góry

góri napisał:
Generalnie napisałeś to co zrobiliśmy zanim odczytałem Twojego posta ale dzięki za radę!


Wink

góri napisał:
jak bede mial chwilkę to cyknę fote i wrzuce jak to teraz u mnie wygląda Wink


Zapodaj zdjęcia co by był sprawdzony wzór, a ponadto daj zdjęcie tego tajemniczego "grzybka" - zobaczymy co to jest. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Śro 16:06, 29 Kwi 2015 Powrót do góry

Tak wygląda dorobiony zaczep:
Image

Image

Tutaj zdjęcia tajemniczej osłonki, która pojawiła się znikąd:
Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Czw 19:53, 30 Kwi 2015 Powrót do góry

Nikt nie ma pojęcia co to jest? Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 670
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Czw 21:42, 30 Kwi 2015 Powrót do góry

Góri mnie to trochę przypomina tą "tulejkę" gumową które mamy w pokrywie montowanej na 3 śruby zasłaniającą m.in. czujnik biegu jałowego. Ale pewnie to nie to Sad Więcej pomysłów nie mam. Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 11:14, 01 Maj 2015 Powrót do góry

Brak pomysłów. Pomysł Skorata byłby ok gdyby to był ciut inny kształt, bo tam jest płaski element i element z tulejką gumową chyba przez całość jak pamiętam. Niedługo będę tam jeszcze robił małe poprawki to mogę sprawdzić. ale to nie w ten weekend bo mam przygotowania małego do komunii


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Czw 17:30, 04 Maj 2017 Powrót do góry

Sprzęgło porozbierałem, okładziny mają 3mm grubości więc mieszczą się w serwisówce, sprężyny praktycznie nowe... Ogółem przejechałem niecałe 3tys na nowych tarczach i sprężynach a mimo to zaczęły się ślizgać. Mam nadzieję, że to wina tego paliwa w silniku i wymiana tarcz rozwiąże problem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 10:15, 05 Maj 2017 Powrót do góry

Paliwo w oleju rozrzedzi go co może sprawić, że tarczki nie będą się tak "kleiły" do siebie. Mimo wszystko olej ma smarować ale ze względu na swoją lepkość przy docisku też dobrze skleja. Może samo wypłukanie okładzin w oleju wystarczyłoby gdyby się napiły nierozrzedzonego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pią 18:06, 05 Maj 2017 Powrót do góry

Były zalane nowym olejem w sumie pare dni, próbowałem przez 300km dotrzeć ale nic to nie dało... już zamówione nowe EBC


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 21:49, 05 Maj 2017 Powrót do góry

Góri-obstawiam że miałeś źle wyregulowane sprzęgło. I tu moje pytanie-jak u Ciebie przebiegała regulacja?

U mnie było tak że po jeździe na pół sprzęgle w kolumnie motocykli ,sprzęgło się zagrzało i prawie znikło na klamce(jednocześnie ciągło,ciągnęło?ciągło).po ostygnięciu niby w porządku ,ale się ślizgało.Ale po mozolnej regulacj wróciło do normy, tj. 7-tys. km zrobione i jest ok., a było nawet upalanie kapora i jazda po lasach i żwirowni(test opon enduro) Smile
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:50, 07 Maj 2017 Powrót do góry

Wy to jednak macie problemy, zainwestować 100zł i będzie hydraulika bez regulacji!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pon 19:27, 08 Maj 2017 Powrót do góry

delikatny luz na klamce zostawiony, wszystko grało dopóki nie zadziało się zalanie silnika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 21:51, 08 Maj 2017 Powrót do góry

Góri-i co z tego że luz na klamce?
robisz tak że popuszczasz śrubę regulacyjną pod deklem(to ta na śrubokręt płaski+kontra), a podciągasz na klamce i tak do skutku.No chyba że tak robiłeś...?
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1535
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Wto 9:49, 09 Maj 2017 Powrót do góry

Tam pod deklem trzeba to całkiem zluzować i tylko na klamce luz kasować? Robiłem coś takiego poprzednim razem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 14:57, 10 Maj 2017 Powrót do góry

To i ja coś dodam do dyskusji. Razz

Generalnie regulacja "pod deklem" ma sens wtedy, gdy przy całkowicie "odpuszczonej" lince, popychacz nadal opiera się o docisk kosza sprzęgłowego.

Dlatego w przypadku problemów z uzyskaniem prawidłowego luzu dobrze byłoby zerknąć do książki serwisowej i przeprowadzić całą procedurę krok po kroku.

Jeżeli popychacz jest ustawiony prawidłowo to da się uzyskać luz całego mechanizmu regulując samą linką - na dole lub u góry pancerza - to już bez różnicy.

Dla pewności można zdjąć dekiel. Przy uruchomionym silniku wystarczy dotknąć palcem mechanizm popychacza i naciskać klamkę. Łatwo wyczuć, kiedy popychacz łapie "kontakt" z dociskiem kosza - czuć drgania.

Interesuje mnie jedna kwestia. Jak działa Wasze sprzęgło? U mnie wyłączanie sprzęgła występuje na stosunkowo małym zakresie skoku klamki. Około 1/3 jej ruchu to "obszar roboczy". Przykładowo w DL'u jest to płynniejsze - wyłączanie sprzęgła jest rozłożone na znacznie większy zakres ruchu klamki. W XL'u podobnie, chodź zakres roboczy jest mniejszy niż w DL'u.

Zastanawiam się czy regulacja mechanizmu popychacza miała by tu jakiś wpływ. Kiedyś próbowałem, ale nic się nie zmieniało (przećwiczyłem skrajne położenia popychacza) i wydaje mi się, że jego mechanizm ma liniową charakterystykę. Co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 8:21, 11 Maj 2017, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin