Autor |
Wiadomość |
GrzesDeli
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzozów
|
Wysłany:
Nie 18:56, 21 Mar 2010 |
|
Witam! Wymieniłem olej w silniku i po przejechaniu 50 Kilometrów od wymiany zauważyłem że zaczęło sprzęgło ślizgać najbardziej zauważalne na 5 biegu lub gdy się manetkę gazu ostro przekręci na niższych biegach. Co robić? Proszę o odp |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Nie 19:14, 21 Mar 2010 |
|
Czy przypadkiem nie miałeś wcześniej syntetyka w silniku, a wlałeś teraz półsyntetyk? Objawy to mi sugerują, w takim wypadku lipa, Panie, trza zmienić olej na syntetyk, a być może i tarcze, ale radziłbym jeszcze poczekać na opinie chłopaków z forum i przeszukać podobne tematy, chyba już o tym było,
pozdrawiam
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
GrzesDeli
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzozów
|
Wysłany:
Nie 19:24, 21 Mar 2010 |
|
Motocykl był sprowadzony z Belgii i postanowiłem powymieniać sobie oleje nie mam pojęcia jaki był poprzedni ja wlałem Motul 5100 10W40 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 23:20, 21 Mar 2010 |
|
Niektórzy piszą że taka sytuacja może się zdarzać po wymianie oleju i przechodzi po pewnym dystansie jak tarcze "przyzwyczają się" do nowego oleju. Możesz jeszcze trochę pojeździć i jak nie jest to wina oleju to faktycznie warto było by sprawdzić tarcze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arti
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 13:31, 22 Mar 2010 |
|
Witam!!
Po wymianie oleju na taki sam, miałem podobny problem, ale zauważyłem, że w miarę kilometrów ślizganie zanika, także może warto chwile pozekiać i zobaczyć co się będzie dzało... Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Śro 21:53, 24 Mar 2010 |
|
Jeszcze jedna kwestia.
Nie powiedziałeś, czy moczyłeś przez dobę lub dwie wcześniej te tarcze w oleju docelowym. Jeśli była tylko wymiana oleju, to na pewno nie, bo przecież nie rozbierałeś silnika. Możliwe więc, że, jak chłopaki piszą, muszą się tarcze przyzwyczaić. Przyszło mi to do głowy, bo przypomniałem sobie, że mechanicy w Suzuki kiedyś mówili mi, że jak zakłada się nowe tarcze, to powinny one odstać ok. dobę w docelowym oleju przed montażem, dla takiego właśnie "przyzwyczajenia".
Pozdro
Shrequ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
GrzesDeli
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzozów
|
Wysłany:
Nie 8:31, 28 Mar 2010 |
|
To była tylko zwykła wymiana oleju jak do tej pory przejechałem 800 Km po wymianie i zauważam że troszkę ślizganie znika ale jeszcze ma to miejsce mam nadzieję że całkowicie przestanie. Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
GrzesDeli
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzozów
|
Wysłany:
Pon 12:53, 29 Mar 2010 |
|
Mam jeszcze pytanko czy nie da się tam nic wyregulować? Bo na deklu od strony sprzęgła jest taka szeroka śrubka na śrubokręt płaski do czego ona służy? a od przodu jest druga taka mała na imbus pewnie to będzie jakaś kontrolna bo nie wydaje mi się żeby coś można ją było regulować? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pon 14:38, 29 Mar 2010 |
|
oba otwory są pomocne przy regulowaniu zaworów (i w zasadzie nie przydadzą się chyba do niczego innego) - przez ten większy z boku kręci sie korbowodem, a przez ten mniejszy z przodu zerka się na oznaczenie aktualnej pozycji tłoków. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 15:54, 29 Mar 2010 |
|
GrzesDeli napisał: |
Bo na deklu od strony sprzęgła |
Mała dygresja na przyszłość sprzęgło jest po prawej stronie silnika a z lewej jest tylko element przekształcający ruch linki na ruch popychacza. Zajrzyj pod dekiel pod którym kończy się linka to zobaczysz wszystko tam można regulować linkę sprzęgła i tym samym to jak i kiedy popychacz dochodzi do pokrywy sprzęgła i ją odpycha. Jest to podobna regulacja do tej przy manetce na kierownicy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
GrzesDeli
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzozów
|
Wysłany:
Wto 22:55, 30 Mar 2010 |
|
A jeszcze jedno jak było w waszym przypadku po ilu kilometrach przejechanych przestało ślizgać? Ja zrobiłem już prawie 1 tyś od wymiany i jeszcze ślizga przy ostrej jeździe. Więc nie wiem czy się martwić czy czekać że jeszcze przestanie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 7:23, 31 Mar 2010 |
|
Mi np po wymianie oleju nie ślizgało się ani trochę ale u niektórych takie coś podobno występuje. Niestety dokładnie po ilu to mija to nie wiem. 1000km to już jest trochę by przeszło więc jak pojeździsz jeszcze trochę i nie przejdzie to trzeba się zastanowić nad zrobieniem sprzęgła. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|