FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 skrzynia biegów Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
arturo




Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawy i pomorze

PostWysłany: Nie 18:01, 26 Kwi 2009 Powrót do góry

mam pytanko odnośnie biegów w moim vx-sie ,biegi ciężko wchodzą dość głośno(taki stuk),i jeszcze jest również objaw w postaci:dbicie jakby w skrzyni słyszalne na samym końcu wyłączanego silnika, czy to coś niepokojącego Evil or Very Mad proszę o odpowiedz Crying or Very sad Idea Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arturo dnia Pon 18:50, 27 Kwi 2009, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 11:00, 28 Kwi 2009 Powrót do góry

Sprawdź, czy sprzęgło nie ma za dużego luzu na klamce - może nie rozłącza do końca.

Inna sprawa, że skrzynia w motocyklu nie jest synchronizowana, i przy wrzucaniu pierwszego biegu czuć, że się "moto spina" - koła zębate w skrzyni się ustawiają odpowiednio względem siebie.

Spróbuj na postoju wrzucić pierwszy bieg, nie ruszaj, potem luz, potem znów pierwszy bieg. Za drugim razem, nie powinno być stuku i szarpnięcia.

A jak wyglada włączanie wyższych biegów?

Co do odglosu przy wyłączaniu to ja też coś takiego czasami słyszę, ktoś chyba już tu pisał, że też tak ma... ale może się mylę.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
arturo




Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawy i pomorze

PostWysłany: Wto 18:21, 28 Kwi 2009 Powrót do góry

witam! Very Happy Mój VX jest z roku 93,koloru czarnego,mam go od niedawna i martwię się o niego gdyż jak to mówią lepiej zapobiegać niż leczyć Exclamation A więc po kolei stosując się do twych,jakże cennych rad których nigdy za wiele Idea1)nie ma luzu w ogóle(wykręciłem na maksa przy samej klamce)mimo to nie ślizga się 2)pierwszym razem zgrzytnie za drugim razem stuk,bez zgrzytu Confused 3)wyższe biegi tak samo (każde wbijanie stuk) Embarassed 4)końcowy stuk(może ten typ tak ma) Idea Surprised nie wiem czy nie szkodzę mu tym że często szukam szóstego biegu poza tym mam wrażenie że ta charakterystyka uwidoczniła się bardziej wraz z nowym olejem,który to zwie się motul 5100 ester 10w-40 na początku dość krótko jechałem na poprzednim oleju i 100% nie dam, że to olej gdyż może to pierwsze przeżycie na motocyklu po latach zaćmiło mi mój obiektywizm,tym bardziej gdy kiedyś moj pierwszy moto to było 6 lat wstecz MZ ETZ 250 89r również miło go wspominam Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 8:13, 29 Kwi 2009 Powrót do góry

czy dobrze kojarzę, że początkowo w opisie miałeś wpisane Chojnice? jeśli tak, to ja jestem z Człuchowa, możemy się kiedyś spotkać i dla porównania poczujesz jak skrzynia chodzi na moim moto Wink
nawet dziś.. (w zbliżające się święta nie bardzo bo jutro zabieram moto w drogę Wink)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 12:18, 29 Kwi 2009 Powrót do góry

Dziwne, że luzu wogóle nie ma...

Ja wykręcając przy klamce mam spore pole do manewru.

Może potrzebna jest regulacja po drugiej stronie - tu nie mam praktyki nie podpowiem.

Kolega Gumiś podał nieco informacji tutuaj:

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-silnik-i-naped,1/regulacja-linki-sprzegla,834.html

Olej 10W40 to zalecany przez fabrykę. Mam identyczny i jest ok.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 13:34, 29 Kwi 2009 Powrót do góry

również mam dokładnie ten sam motul do silników 4T - 5100 10W40


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
arturo




Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawy i pomorze

PostWysłany: Pią 1:13, 01 Maj 2009 Powrót do góry

witam('Cool') dzięki za link GRIBA Cool istotnie jak się poszpera skrupulatnie to i wszystko się znajdzie Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
arturo




Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawy i pomorze

PostWysłany: Sob 23:03, 02 Maj 2009 Powrót do góry

witam Exclamation mam pytanie odnośnie biegów ,a więc z kolei takowe,że jeżdżąc dużo więcej,zauważyłem że głośność mojej skrzynki jak że i cięższe zarazem wchodzenie biegów występuje wraz z nagrzaniem silnika gdy ruszam i jest zimny jest O.K. czy to olej robi zamieszanie?,chodzi mi o dopisek "ESTER" w MOTULU 5100 10w 40 nie jest jednak ten sam co bez tego dopisku(jakiś nowszy) Question czy może tarcze sprzęgłowe itd. itp.,bo regulacja nie ma z tym nic wspólnego Neutral Neutral Question proszę o poradę czy ktoś wie o co chodzi Question Embarassed


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arturo dnia Pon 22:25, 04 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pon 8:40, 04 Maj 2009 Powrót do góry

5100 to chyba właśnie seria olei bazujących na esterach. inne półsyntetyczne "nie estery" to seria bodajże 5000. mimo wszystko to nie powinno robić aż takiej różnicy.. niestety nie znam się na tyle żeby wiedzieć co robi..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JACO1110




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:52, 04 Maj 2009 Powrót do góry

Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JACO1110




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:00, 04 Maj 2009 Powrót do góry

MAM PYTANIE.CZY NIESZCZELNOŚĆ MIĘDZY KARDANEM A SKRZYNIĄ (POCI SIĘ) OZNACZA DUŻY CZY MAŁY PRBLEM.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin