|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Piekarz
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 20:57, 12 Paź 2022 |
|
Witajcie,
Czy któryś z szanownych forumowiczów rozbierał już kardana w drobny mak?
Chciałbym to zrobić, żeby pomalować proszkowo obudowę ale mam obawy czy przypadkiem nie braknie jakiś specjalistycznych narzędzi lub elementów, które będzie trzeba wymienić na nowe (np. uszczelniacze itp.). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 22:24, 12 Paź 2022 |
|
Niektórzy rozbierali, ja jeszcze nie wiec poczekaj na wypowiedzi kolegów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piekarz
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 22:32, 12 Paź 2022 |
|
dis napisał: |
Niektórzy rozbierali, ja jeszcze nie wiec poczekaj na wypowiedzi kolegów. |
Czekam, czekam na wypowiedzi Kolegów a jak się nie doczekam to pruję dziada |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piekarz
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 23:29, 21 Paź 2022 |
|
Ponieważ nikt nie raczył pomóc w temacie, jedynie pomocny jak zawsze w trudnych tematach jest tylko DIS to poniżej opiszę w skrócie rozbiórkę kardana:
1) odkręcamy 10 śrub dekla zaślepiającego korpus.
2) w specjalne miejsca dekla (są tylko 2) wkręcamy 2 śruby m5. Dzięki temu dekiel nam wyjdzie z korpusu.
3) odkręcamy 3 śruby zabezpieczenia łożyska. Ja nie byłem w stanie odkręcić żadnym zwykłym śrubokrętem ani grzechotką tylko klucz udarowy z bitem krzyżakowym uratował mi 4 litery.
4) Ściągamy uszczelniacz wału i rozpinamy zegera blokującego. Wał trzeba docisnąć, żeby szczypce zegera rozpięły pierścień.
Następnie trzeba wyklepać blokadę nakrętki, żeby ją odkręcić i wyjąć tuleję.
5) Teraz odkręcamy dużą nakrętkę. Do tego celu użyłem skręcanego klucza. Śrubokrętem i młotkiem nie odkręci się raczej tej nakrętki.
Jak to zrobimy to wyciągniemy zębatkę współpracującą z kołem talerzowym
Pamiętajcie, że między korpusem a dużą nakrętką są 2 podkładki.
6) Wyciągamy poniższe łożysko. Do tego celu koniecznie musimy mieć ściągacz.
7) Wybijamy poniższą tulejkę żeby wybić uszczelniacz.
8 ) Od zewnętrznej strony korpusu wybijamy uszczelniacz.
Jak ktoś dobrnie do tego momentu to reszta jest jak bułka z masłem więc nie wymaga komentarza.
Co do zakupu uszczelniaczy to 2 sztuki dokupi się bezproblemowo w większości sklepów z takimi rzeczami. Zostawiłem je w garażu więc teraz nie napiszę ich rozmiarów.
Gorzej jest z 3 poniższymi uszczelniaczami:
- 30x48x15
- 38x54x6
- 70x96x16
Tego w zwykłych sklepach ani na alledrogo raczej się nie kupi. Trzeba szukać w autoryzowanym serwisie lub na [link widoczny dla zalogowanych]
Posprawdzam ceny gdzie taniej i Wam napiszę. Być może Wy znacie jakieś inne źródełka to się podzielcie. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 9:15, 22 Paź 2022 |
|
Dobra robota i ładny opis. Twój post przekopiuje do działu zrob to sam i tam będzie go łatwiej znaleźć dla tych którzy będą szukali informacji o naprawie przekładni. Nie mniej tu też zostanie byś mógł kontynuować ewentualny wątek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piekarz
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Nie 9:16, 23 Paź 2022 |
|
Myślałem, że zdemontowałem 2 uszczelniacze, które łatwo kupić a okazało się, że na falbanku był tylko jeden . Starość nie radość
Do regeneracji kardana potrzebujecie jeszcze uszczelniacz 30x42x7. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|