FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Rozbiórka kardana Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Piekarz




Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 20:57, 12 Paź 2022 Powrót do góry

Witajcie,

Czy któryś z szanownych forumowiczów rozbierał już kardana w drobny mak?
Chciałbym to zrobić, żeby pomalować proszkowo obudowę ale mam obawy czy przypadkiem nie braknie jakiś specjalistycznych narzędzi lub elementów, które będzie trzeba wymienić na nowe (np. uszczelniacze itp.).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 22:24, 12 Paź 2022 Powrót do góry

Niektórzy rozbierali, ja jeszcze nie wiec poczekaj na wypowiedzi kolegów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:32, 12 Paź 2022 Powrót do góry

dis napisał:
Niektórzy rozbierali, ja jeszcze nie wiec poczekaj na wypowiedzi kolegów.


Czekam, czekam na wypowiedzi Kolegów a jak się nie doczekam to pruję dziada Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 23:29, 21 Paź 2022 Powrót do góry

Ponieważ nikt nie raczył pomóc w temacie, jedynie pomocny jak zawsze w trudnych tematach jest tylko DIS to poniżej opiszę w skrócie rozbiórkę kardana:
1) odkręcamy 10 śrub dekla zaślepiającego korpus.
2) w specjalne miejsca dekla (są tylko 2) wkręcamy 2 śruby m5. Dzięki temu dekiel nam wyjdzie z korpusu.

Image

3) odkręcamy 3 śruby zabezpieczenia łożyska. Ja nie byłem w stanie odkręcić żadnym zwykłym śrubokrętem ani grzechotką tylko klucz udarowy z bitem krzyżakowym uratował mi 4 litery.

Image

4) Ściągamy uszczelniacz wału i rozpinamy zegera blokującego. Wał trzeba docisnąć, żeby szczypce zegera rozpięły pierścień.

Image

Następnie trzeba wyklepać blokadę nakrętki, żeby ją odkręcić i wyjąć tuleję.

Image

5) Teraz odkręcamy dużą nakrętkę. Do tego celu użyłem skręcanego klucza. Śrubokrętem i młotkiem nie odkręci się raczej tej nakrętki.

Image

Jak to zrobimy to wyciągniemy zębatkę współpracującą z kołem talerzowym
Pamiętajcie, że między korpusem a dużą nakrętką są 2 podkładki.

Image

6) Wyciągamy poniższe łożysko. Do tego celu koniecznie musimy mieć ściągacz.

Image

7) Wybijamy poniższą tulejkę żeby wybić uszczelniacz.

Image

Image

8 ) Od zewnętrznej strony korpusu wybijamy uszczelniacz.

Image

Jak ktoś dobrnie do tego momentu to reszta jest jak bułka z masłem więc nie wymaga komentarza.

Co do zakupu uszczelniaczy to 2 sztuki dokupi się bezproblemowo w większości sklepów z takimi rzeczami. Zostawiłem je w garażu więc teraz nie napiszę ich rozmiarów.
Gorzej jest z 3 poniższymi uszczelniaczami:
- 30x48x15
- 38x54x6
- 70x96x16
Tego w zwykłych sklepach ani na alledrogo raczej się nie kupi. Trzeba szukać w autoryzowanym serwisie lub na [link widoczny dla zalogowanych]

Posprawdzam ceny gdzie taniej i Wam napiszę. Być może Wy znacie jakieś inne źródełka to się podzielcie.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 9:15, 22 Paź 2022 Powrót do góry

Dobra robota i ładny opis. Twój post przekopiuje do działu zrob to sam i tam będzie go łatwiej znaleźć dla tych którzy będą szukali informacji o naprawie przekładni. Nie mniej tu też zostanie byś mógł kontynuować ewentualny wątek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 9:16, 23 Paź 2022 Powrót do góry

Myślałem, że zdemontowałem 2 uszczelniacze, które łatwo kupić a okazało się, że na falbanku był tylko jeden Smile. Starość nie radość Smile
Do regeneracji kardana potrzebujecie jeszcze uszczelniacz 30x42x7.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin