Autor |
Wiadomość |
Elyaneck
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany:
Nie 0:50, 01 Mar 2020 |
|
Witam,
W końcu zabrałem się za wymianę simeringa na wyjściu Kardana z silnika, ale niestety nie mam klucza. Czy ktoś miałby pożyczyć albo zna patent jak to odkręcić? Niestety nie mogę wklejać zdjęć, chodzi mi o tą dużą nakrętkę z pofalowaną powierzchnią wewnętrzną. Jutro mogę wrzucić numer klucza z serwisuwki.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Elyaneck
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany:
Nie 0:53, 01 Mar 2020 |
|
... może tutaj zdjęcie się wklei
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 1:21, 01 Mar 2020 |
|
Po pierwsze musisz podważyć zabezpieczenie by nie blokował nakrętki. Ja w drugim elemencie przekładni czyli w tej części od strony silnika ściągnąłem taką nakrętkę wkładając w nią odpowiedniego rozmiaru zwykłą nakrętkę i obracając ja kluczem w tym wypadku jak do hydrauliki. Zwykłą nakrętka wchodzi w tą w przekładni mniej więcej do połowy więc jest za co chwycić. Jutro mogę zrobić zdjęcia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Elyaneck
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany:
Nie 9:55, 01 Mar 2020 |
|
Ok, dzięki za informacje. Zabezpieczenie już podważyłem. Zobaczę w książce serwisowej jak to wygląda z drugiej strony. Oczywiście zdjęcia byłyby bardzo pomocne.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 13:20, 01 Mar 2020 |
|
Najłatwiej te śruby ściąga się jak cały element jest jeszcze zamontowany. Zdjęcia będą po poludniu. W serwisowce chyba nie ma jak ten element rozebrać. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 13:21, 01 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Elyaneck
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany:
Nie 23:44, 01 Mar 2020 |
|
... dokładnie, też tak mi się wydaje że lepiej to rozbierać jak jest jeszcze zamontowane w silniku. Dodatkowo, jak nie muszę, to wolałbym tego znowu nie rozkręcać, szczególnie że nie jest to potrzebne. W serwisuwce jest dość przystępnie pokazane (strona 4-2 i 4-3), że można się do tego simeringa i o-ring'a dostać tylko od zewnątrz... i tak zamierzam to zrobić. Będę próbował dorobić jakiś klucz, chyba że ktoś wymyśli coś lepszego. Dam znać jak rozwiązałem problem... przyda się innym na przyszłość. Na razie dzięki za wsparcie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Elyaneck
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany:
Pon 0:03, 02 Mar 2020 |
|
Znalazłem w necie zdjęcie tego klucza... wygląda jak kawałek rury z dospawaną nakrętką sześciokątną. Z opisu wynika że to rozmiar 44mm... pójdę tym tropem. Poniżej zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Elyaneck dnia Pon 0:04, 02 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Elyaneck
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany:
Pon 21:44, 02 Mar 2020 |
|
Mała aktualizacja z frontu robót: po pomierzeniu okazuje się, że faktycznie ten klucz miałby rozmiar łba sześciokątnego o wymiarze 44mm:
[link widoczny dla zalogowanych]
... niestety, zgodnie z większością ludzkich standardów, łeb ma szerokość 41mm dla nakrętki M27 oraz 46mm dla M30. W związku z tym, trzeba będzie z nakrętki M30 (o łbie 46mm) zeszlifować po 1mm z każdej strony. Udało mi się znaleźć taką u mnie w domu... w wiadrze z armaturą
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wystarczy zebrać nadmiar materiału, przyspawać uchwyt i powinno działać. Dam znać jak klucz będzie gotowy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 1:01, 03 Mar 2020 |
|
U mnie śruba była kupiona jako gotowiec a klucz wziąłem taki który ją chwycił. U mnie śruba była dość gruba. Tu są zdjęcia. [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Elyaneck
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany:
Wto 9:42, 03 Mar 2020 |
|
...hmmm, dzięki. W takim razie poszukam bardziej dokładnie nakrętki z łbem 44mm. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 17:19, 03 Mar 2020 |
|
Tylko ja to zabezpieczenie ściągnąłem w tym drugim elemencie od wnętrza silnika, może tam jest inny wymiar bo nie mierzylem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Elyaneck
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany:
Śro 22:48, 04 Mar 2020 |
|
Troszkę popracowałem szlifierką kątową nad tą nakrętką i jest sukces:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz muszę poszukać simeringa i o-ringa. Jakieś sugestie gdzie i jaki kupić? Ja miałem KOYO... i wygląda na nie ruszany od 28 lat , ale serwisuwka zaleca wymianę przy każdym otwarciu... no i po to to rozebrałem . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|