Autor |
Wiadomość |
misiek
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Czw 0:11, 02 Maj 2013 |
|
Witam jeżdże moim vxem od wczoraj chodził pięknie a w zasadzie nadal chodzi ale gdy próbuje jechać to już inna sprawa niby biegi wchodzą puszczam sprzęgło a tu jakby był na luzie. Dałem sie nim przejechać wujkowi i już nim nie wrócił nie wiem jaka była przyczyna i co sie stało.
Jestem załamany.. Niemalże płacze
Jak by ktoś wiedział co sie stało byłbym bardzo wdzięczny.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
mcteusz
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany:
Czw 7:10, 02 Maj 2013 |
|
Poczekaj aż nasi forumowi lekarze wrócą ze zlotu, to może coś poradzą... Bo teraz chwilowo na forum jest martwy sezon... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
misiek
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Czw 7:20, 02 Maj 2013 |
|
czekam z niepokojem.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ikis
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 186 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany:
Czw 18:25, 02 Maj 2013 |
|
Luz na sprzęgle prawidłowy? na klamce i w silniku przy śrubie regulacyjnej? również tej pod pokrywą.
Pisz na gg 44570749, nie wierzę jakos że udało Ci się coś urwać chyba że podkusiło Cię palić gumę |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ikis dnia Czw 18:30, 02 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 11:56, 04 Maj 2013 |
|
wydaje mi sie że sprzęgło jest ok może to jakiś wodzik w skrzyni czy coś? |
|
|
|
|
misiek
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Sob 11:58, 04 Maj 2013 |
|
bo nieraz niby wejdzie jakiś bieg ale nie przenosi napędu na koło
dzisiaj odpaliłem go na centralnej stopce i wchodzi tylko pierwszy i drugi bieg nieraz tylko pierwszy i jak wchodzą to ze zgrzytem poza tym po puszczeniu sprzęgła koło zaczyna się kręcić ale można je swobodnie zatrzymać a obroty silnika nie spadają. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiek dnia Sob 15:16, 04 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
wiktor
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie
|
Wysłany:
Nie 13:34, 05 Maj 2013 |
|
Wyreguluj wstępnie sprzęgło |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
misiek
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Nie 14:25, 05 Maj 2013 |
|
sprzęgło było wyregulowane ale zwiększałem i zmniejszałem naciąg linki i ciągle to samo... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wiktor
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie
|
Wysłany:
Nie 15:05, 05 Maj 2013 |
|
na śrubie regulacyjnej przy silniku również ?
czynność ta opisane jest przez Stefana w dziale Zrób to sam na temat sprzęgła |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
misiek
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Nie 15:12, 05 Maj 2013 |
|
tak czytałem to i regulowałem zgodnie z tymi zaleceniami |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 18:49, 05 Maj 2013 |
|
Hej!
A czy sama dźwignia zmiany biegów ma zakres ruchu taki jak przed awarią?
Tzn. czy tyle samo można ją wcisnąć w dół i podnieść do góry oraz czy wyczuwasz luz?
Może sam mechanizm zmiany biegów poszedł. Sprawdź dźwigienkę od wajchy zmiany biegów, następnie jak nic nie znajdziesz to pozostaje spuścić olej i zdjąć prawą kapę silnika. Wtedy można by coś więcej powiedzieć.
Inna możliwość. Czy biegi wchodzą normalnie, a koło się nie obraca? Wtedy możliwa przyczyna to zmielone elementy przekładni głównej lub kardana, pęknięty wał kardana lub tylnej przekładni, ale nie wiem czy to możliwe, żeby coś takiego się stało. Być może coś z przekładnią główną.
Sprawdzaj i pisz co ustaliłeś.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
misiek
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Nie 19:43, 05 Maj 2013 |
|
wydaje mi sie że normalnie ale jeździłem nim tylko dwa dni więc moge sie mylić
nieraz biegi są a nieraz niema jak przestają wchodzić wystarczy pokręcić kołem do tyłu z tym tez jest problem nagrałem filmik https://www.youtube.com/watch?v=fKMbnXtV2_M
jak bieg wejdzie to koło sie kręci ale wystarczy je przytrzymać i przestaje |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiek dnia Nie 19:55, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 20:17, 05 Maj 2013 |
|
A zdejmij klapkę osłaniającą początek wału kardana wychodzący z silnika (przy tej gumie w harmonijkę) i zobacz czy tam się obraca wał jak kołem kręcisz.
Ogólnie odgłosy to lipa straszna. Z którego miejsca dobiegają?
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
misiek
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Nie 20:30, 05 Maj 2013 |
|
a olej nie wyleci? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 20:47, 05 Maj 2013 |
|
Ta klapka osłania tylko krzyżak i kardan przy silniku. Zobaczysz czy się kręci, gdy ruszasz kołem - będzie wiadomo, czy dyfer z tyłu się nie zmielił. Ale skoro kręcenie kołem wpływa na możliwość zmiany biegów to raczej nie to. Normalne jest, że biegów nie zmienisz, jak silnik się nie kręci - właśnie jak piszesz, czasem o jeden bieg w górę lub w dół od N da się wrzucić, żeby kolejne biegi wchodziły silnik musi się kręcić, a motocykl toczyć.
Pozdr,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|