FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Jak rozłączyć wał od silnika? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 21:12, 27 Lut 2010 Powrót do góry

Mam może proste co dla niektórych pytanie a mianowicie jak rozłączyć wał napędowy od silnika. Ni grzyba nie mam pomysłu jak to rozłączyć zdjąłem gumową osłonę i blaszkę zakrywającą "przegub" na wale i dalej nie mam pomysłów proszę o pomoc gdyż chcę wyjąć silnik i to jedna rzecz która bezwzględnie mnie powstrzymuje. Mam też pytanie czy da radę wyjąć silnik bez ściągania chłodnicy? Wiem że jej zdjęcie to nieduży problem ale na razie najważniejsze jest wyjęcie silnika. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Mam jeszcze pytanie odnośnie tej blaszki zakrywającej wał a mianowicie ona ma takie jak by 2 miejsca mocujące jedno długie drugie krótkie po przeciwnych stronach i pytanie która powinna być zahaczona o osłonę wału (wachacz)? wstawie zdjęcietego fragmentu niedługo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Seba_Gdynia




Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 10:56, 28 Lut 2010 Powrót do góry

Żeby odłączyć wał musisz zdjąć koło, spuścić olej z przekładni i ją odkręcić od wachacza. Jak to zrobisz, to wysówasz całą oś kardana do tyłu razem z przekładnią, a tam gdzie zdjąłeś blaszkę wyciągasz krzyżak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Seba_Gdynia dnia Nie 10:57, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ropa2




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janikowo

PostWysłany: Nie 13:22, 28 Lut 2010 Powrót do góry

Jak już jesteśmy przy temacie wału, jaki olej polecacie przekładniowy?
Jak często wymieniamy olej?
Na dole śruba przy tylnym kole do spuszczania, górna zaś do napełniania świeżego oleju...dobrze kombinuje?
Ewentualnie jak sprawdzamy stan( poziom) oleju w wale napędowym?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ropa2 dnia Nie 13:23, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Seba_Gdynia




Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 14:06, 28 Lut 2010 Powrót do góry

Motul ma dobry olej do kardanów. Spuszczasz stary dolną śrubą, nowy zalewasz górą pod korek i to wszystko. Wymieniać raz na 3 lata.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 14:45, 28 Lut 2010 Powrót do góry

Podobno idzie też bez ściągania koła rozłączyć.
Mam też pytanie odnośnie blaszki zakrywającej wał a wygląda ona następująco

Image

i którą stroną powinna być skierowana ku tyłowi tak jak na zdjęciu poniżej czy odwrotnie?

Image

Wiem że można rozłączyć wał bez ściągania koła zdejmując tą osłonę z z lewej strony od osłony gumowej przegubu wału tylko tam jest taka obejma i mam z nią problemy by ściągnąc jak to zrobić ?

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 14:47, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
pietrucha77




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:08, 10 Mar 2010 Powrót do góry

Osłonka idzie ząbkiem do przodu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Przegubu nie da się wyjąć bez ściągnięcia koła, amorka i cofnięcia kilka cm do tyłu przekładni.Nie trzeba wylewać oleju.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 20:17, 10 Mar 2010 Powrót do góry

Dzięki za odpowiedź. Szkoda tylko że na razie jestem zawalony robotą na uczelni po uszy i nie mam kiedy tego zrobić. Marzę by mieć weekend wolny i się za to zabrać ale pewnie do 1 kwietnia będą z tym problemy ;(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Czw 13:35, 20 Sty 2011 Powrót do góry

pietrucha77 napisał:
Osłonka idzie ząbkiem do przodu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Przegubu nie da się wyjąć bez ściągnięcia koła, amorka i cofnięcia kilka cm do tyłu przekładni.Nie trzeba wylewać oleju.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pietrucha ma racje ,nie trzeba zlewać oleju przekładnie kardana to odrębna cześć wahacza czyli uszczelniona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matys0




Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pią 19:28, 28 Sie 2015 Powrót do góry

A jak rozłączyć wał od samego dyfra? Dziś zdemontowałem wał żeby dokopać się do przekładni kontowej. Wal ma wyczuwalny luz przy połączeniu z dyfrem. Podejrzewam że jest tam jakieś łożysko tylko jak się do niego dobrać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin