Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 21:12, 27 Lut 2010 |
|
Mam może proste co dla niektórych pytanie a mianowicie jak rozłączyć wał napędowy od silnika. Ni grzyba nie mam pomysłu jak to rozłączyć zdjąłem gumową osłonę i blaszkę zakrywającą "przegub" na wale i dalej nie mam pomysłów proszę o pomoc gdyż chcę wyjąć silnik i to jedna rzecz która bezwzględnie mnie powstrzymuje. Mam też pytanie czy da radę wyjąć silnik bez ściągania chłodnicy? Wiem że jej zdjęcie to nieduży problem ale na razie najważniejsze jest wyjęcie silnika. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mam jeszcze pytanie odnośnie tej blaszki zakrywającej wał a mianowicie ona ma takie jak by 2 miejsca mocujące jedno długie drugie krótkie po przeciwnych stronach i pytanie która powinna być zahaczona o osłonę wału (wachacz)? wstawie zdjęcietego fragmentu niedługo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Seba_Gdynia
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 40 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 10:56, 28 Lut 2010 |
|
Żeby odłączyć wał musisz zdjąć koło, spuścić olej z przekładni i ją odkręcić od wachacza. Jak to zrobisz, to wysówasz całą oś kardana do tyłu razem z przekładnią, a tam gdzie zdjąłeś blaszkę wyciągasz krzyżak. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Seba_Gdynia dnia Nie 10:57, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ropa2
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 83 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janikowo
|
Wysłany:
Nie 13:22, 28 Lut 2010 |
|
Jak już jesteśmy przy temacie wału, jaki olej polecacie przekładniowy?
Jak często wymieniamy olej?
Na dole śruba przy tylnym kole do spuszczania, górna zaś do napełniania świeżego oleju...dobrze kombinuje?
Ewentualnie jak sprawdzamy stan( poziom) oleju w wale napędowym? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ropa2 dnia Nie 13:23, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Seba_Gdynia
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 40 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 14:06, 28 Lut 2010 |
|
Motul ma dobry olej do kardanów. Spuszczasz stary dolną śrubą, nowy zalewasz górą pod korek i to wszystko. Wymieniać raz na 3 lata. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 14:45, 28 Lut 2010 |
|
Podobno idzie też bez ściągania koła rozłączyć.
Mam też pytanie odnośnie blaszki zakrywającej wał a wygląda ona następująco
i którą stroną powinna być skierowana ku tyłowi tak jak na zdjęciu poniżej czy odwrotnie?
Wiem że można rozłączyć wał bez ściągania koła zdejmując tą osłonę z z lewej strony od osłony gumowej przegubu wału tylko tam jest taka obejma i mam z nią problemy by ściągnąc jak to zrobić ?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 14:47, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
pietrucha77
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:08, 10 Mar 2010 |
|
Osłonka idzie ząbkiem do przodu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przegubu nie da się wyjąć bez ściągnięcia koła, amorka i cofnięcia kilka cm do tyłu przekładni.Nie trzeba wylewać oleju.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 20:17, 10 Mar 2010 |
|
Dzięki za odpowiedź. Szkoda tylko że na razie jestem zawalony robotą na uczelni po uszy i nie mam kiedy tego zrobić. Marzę by mieć weekend wolny i się za to zabrać ale pewnie do 1 kwietnia będą z tym problemy ;( |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
david.1606
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica
|
Wysłany:
Czw 13:35, 20 Sty 2011 |
|
pietrucha77 napisał: |
Osłonka idzie ząbkiem do przodu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przegubu nie da się wyjąć bez ściągnięcia koła, amorka i cofnięcia kilka cm do tyłu przekładni.Nie trzeba wylewać oleju.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Pietrucha ma racje ,nie trzeba zlewać oleju przekładnie kardana to odrębna cześć wahacza czyli uszczelniona. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Matys0
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin
|
Wysłany:
Pią 19:28, 28 Sie 2015 |
|
A jak rozłączyć wał od samego dyfra? Dziś zdemontowałem wał żeby dokopać się do przekładni kontowej. Wal ma wyczuwalny luz przy połączeniu z dyfrem. Podejrzewam że jest tam jakieś łożysko tylko jak się do niego dobrać? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|