FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Działanie sprzęgła a temperatura silnika, problem Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
McGyver




Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:16, 20 Wrz 2009 Powrót do góry

Witam wszystkich forumowiczów. Mój problem jak w temacie, po regulacji na ślimaku - jest OK, w miarę rozgrzewania silnika sprzęgło zaczyna źle funkcjonować - 1-bieg wchodzi z coraz większym trudem - stuki, trzaski w skrzyni biegów. Stąd pytanie, czy może to być uzależnione od temperatury i stopnia zużycia oleju? Dodatkowo pojawiają się wycieki oleju z obudowy ślimaka i to w sposób bardzo nieregularny; raz jest raz nie ma. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Jakieś sugestie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:15, 20 Wrz 2009 Powrót do góry

Jeśli jest wyciek to na pewno można pomyśleć o zmianie uszczelnienia bo na dłuższą metę jakikolwiek wyciek jest niekorzystny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr4




Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 19:19, 08 Paź 2009 Powrót do góry

Witam , ja mam podobny problem ale niestety nie wiem co jest.Zatem chętnie poczekam na opinię kogoś kto coś kuma w tym temacie.Tylko u mnie nie ma wycieku lecz im bardziej nagrzany silnik to pierwszy bieg zapina się coraz trudniej.Czekam z niecierpliwością na odp.Pozrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 8:40, 09 Paź 2009 Powrót do góry

Tak tylko teoretyzując. Im wyższa temperatura oleju tym niższa jego lepkość a co za tym idzie niby wszystko łatwiej powinno pracować ale może być problem z właściwym smarowaniem. Kiedy zmieniałeś olej i na jakiej lepkości.
Z drugiej strony spotkałem się już w kilku maszynach z czymś takim, że jak się silnik rozgrzeje to jest wrażenie że trudniej się biegi zmienia (większy opór czasem zgrzytek przy zmianie. Również w poprzedniej maszynie tak miałem a że silnik był rozpołowiony i mechanik mówił że w środku wszystko jest ładnie i ok to zapewne ttak bywa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr4




Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 20:09, 10 Paź 2009 Powrót do góry

Dzięki za podpowiedź,to może być wina oleju ponieważ zrobiłem troszkę kilometrów na nim,ale zaczekam z wymianą bo zawsze robię to na wiosnę i zobaczę.Jak na razie nie jest tak źle a że już powoli zakańczam sezon i już raczej nie wyjadę dalej, to tym bardziej zaczekam.Pewnie i tak nie wytrzymam i zrobię to w jakiś spokojny zimowy wieczór.Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
arturo




Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawy i pomorze

PostWysłany: Nie 21:27, 11 Paź 2009 Powrót do góry

dis napisał:
Tak tylko teoretyzując. Im wyższa temperatura oleju tym niższa jego lepkość a co za tym idzie niby wszystko łatwiej powinno pracować ale może być problem z właściwym smarowaniem. Kiedy zmieniałeś olej i na jakiej lepkości.
Z drugiej strony spotkałem się już w kilku maszynach z czymś takim, że jak się silnik rozgrzeje to jest wrażenie że trudniej się biegi zmienia (większy opór czasem zgrzytek przy zmianie. Również w poprzedniej maszynie tak miałem a że silnik był rozpołowiony i mechanik mówił że w środku wszystko jest ładnie i ok to zapewne ttak bywa.
mam właśnie taki przypadek,i to nasiliło się właśnie po zmianie oleju,mam wlane motula5100 10w-40 zalecany, za to nie wiem jaki był poprzednio ale było lepiej,mój przebieg to 49 000 Surprised


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arturo dnia Nie 21:30, 11 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:09, 11 Paź 2009 Powrót do góry

Czytając fora motocyklowe spotkałem się z podobnymi sytuacjami (chodzi o gorsze działanie po zmianie oleju na nowy). Przechodziło to po przejechaniu na nowym oleju pewnego dystansu tak jak by tarczki sprzęgła musiały się "przyzywczaić" do nowego oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gumis




Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie

PostWysłany: Pią 19:36, 06 Lis 2009 Powrót do góry

Piotr4 napisał:
Dzięki za podpowiedź,to może być wina oleju ponieważ zrobiłem troszkę kilometrów na nim,ale zaczekam z wymianą bo zawsze robię to na wiosnę i zobaczę.Jak na razie nie jest tak źle a że już powoli zakańczam sezon i już raczej nie wyjadę dalej, to tym bardziej zaczekam.Pewnie i tak nie wytrzymam i zrobię to w jakiś spokojny zimowy wieczór.Pozdrawiam

Olej wymieniaj zawsze po zakonczonym sezonie, nie czekaj do wiosny.Przepracowany olej posiada wiele szkodliwych i żrących substancji powstałych w czasie eksploatacji.Doprowadza to do korozji, utleniania i uszkadza uszczelki jak i oringi i simmeringi. Zalej na zimowy sen swieżym olejem i to bedzie najlepsze dla Twojego silnika.Jednak przedtem wymien tarcze i problem zniknie (chyba ,że zle wyregulowałes popychacz kosza sprzęgłowego)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gumis dnia Pią 19:37, 06 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Piotr4




Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 17:33, 08 Lis 2009 Powrót do góry

Witam,i od razu dzięki Gumis za dobrą radę.Faktycznie zapomniałem że przepracowany olej ma takie nie pożądane właściwości,od razu zmieniam,i wszystkim pozostałym też tak radzę.Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rebel68




Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:34, 17 Lis 2009 Powrót do góry

Witam wszystkich. U mnie jest podobny problem z biegami. czasami wchodzi jedyneczka z takim zgrzytem, że aż strach a czasami zapina się leciutko. I tak sobie pomyślałem, że "ten typ tak ma" więc przestałem się tym przejmować. Gumis ma rację, warto zmienić wszystko na zimę, a gdy tylko przygrzeje słoneczko marcowe wskakujesz i śmigasz już na swieżym oleju.Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin