FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wystrzały Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
twardy




Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Nie 17:55, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Na początek jako nowy użytkownik forum jak i VX-a Witam wszystkich. Kilka dni temu zakupiłem mój pierwszy prawdziwy motocykl, jest to VX z 91r, wygląda na zadbaną maszyne jednak ciekawi mnie jedna przypadłość jaka mi towarzyszy, po odpaleniu, gdy silnik jest jeszcze zimny towarzyszą mi dziwne wystrzały a po kilku km odgłosy przestają mi dokuczać. Może ktoś mi wytłumaczyć co się dzieje? Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 19:09, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Zmień na początek świece może gubi iskrę Smile

Edit/ Przy okazji Witamy w naszym Gronie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez david.1606 dnia Nie 19:10, 26 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
twardy




Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Nie 19:13, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Poprzedni właściciel twierdzi że zmienił świece w połowie zeszłego sezonu, i miał to udokumentowane, więc to raczej nie to


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 19:20, 26 Lut 2012 Powrót do góry

słuchaj mogę ci powiedzieć ze starczy ze zapalisz silnik 2 3 razy na 10 sekund i masz już świece do wy.. no wiadomo do czego. opisz może dokładniej te wystrzały, i jak nie chcesz kupować nowych to wykręć te połoz na kuchenkę gazową elektrodami na płomień wygrzej je z 5 minut poczekaj aż ostygną przeczochraj szczotka druciana wydmuchaj to co sie wypaliło (olej itp ) i sprawdź przerwę. świeca na kamień 18. sprawdź tez kabel pod siodłem masa przykręcona do ramy u mnie kiedyś się wyluzował i moto głupiało chwilami. dalej synchro i jeszcze raz synchro gaźników i linek ssania !!.u mnie jak zimny to chwilami strzela z jednego jak by nie łapał jak sie rozgrzeje chodzi normalnie.ale u mnie to wina świecy i słabej kompresji na 1 garze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
twardy




Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Nie 19:28, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Ok, dzięki. Bede próbował ze świecami a synchronizacje zrobie jak dopłynie troche gotówki bo wszystko wydałem na moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 20:07, 26 Lut 2012 Powrót do góry

ok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:30, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Witaj!

Być może jedno ssanie się słabiej otwiera. Sprawdź czy równo załapują oba cylindry po odpaleniu zimnego silnika przykładając dłonie do wydechów. Ten który strzela powinien wolniej się nagrzewać i wymaga podciągnięcia linki ssania.

Świece jeśli budzą Twoje wątpliwości to na początek przeczyść szczotką drucianą i powinno być ok.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:12, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Zgadzam się z kolegami a zwłaszcza z Gribą co do ssania. Zauważ czy prycha i strzela na ssaniu czy jak masz je wyłączone to także. Jeśli jedynie na ssaniu to wina linek ssania. Ewidentnie brakuje w nich jakiejś śruby do regulacji poza rozwidleniem. Miałem podobne objawy a po podciągnięciu linki okazało się, że jest ok.
co do synchro można to bardzo tanio i prosto zrobić samemu, potrzeba tylko wskoczyć do zoologicznego po jakieś 5m (najlepiej to 6) przewodu i 2 trójniki (zakładam że benę i olej masz). Kwestię jak przeprowadzić synchro znajdziesz na forum z filmikiem demonstracyjnym ze spotkania w ubiegłym roku z tym że inaczej mocuje się wakuometr, który w przypadku wspomnianego zakupu jest u-rurką w której płynem jest benzyna z niewielką domieszką oleju (nie na odwrót bo będzie za lepka ciecz).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 0:02, 27 Lut 2012 Powrót do góry

Dis ja w końcu zalałem U-rurkę ropą.niech pamięta o dławikach z igieł Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 1:07, 27 Lut 2012 Powrót do góry

W razie czego podciągnięcie robimy odciętą koszulką z przewodu elektrycznego coś 3x0,75 - pasuje jak ulał pod metalowe zakończenie linki wchodzące w kapturek z gumką od linki ssania wkręcony w gaźnik - dajemy tak ze 2-3 mm zależnie od potrzeby.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pumex




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:22, 27 Lut 2012 Powrót do góry

Panowie. Szukam schematu wakuometru rurkowego , kiedyś chyba widziałem na naszym forum. Czy może ktoś przypomnieć gdzie znajdę ten temat. Zbliża się sezon i koniecznie chciałbym przeprowadzić we własnym zakresie wszelkie regulacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 16:13, 27 Lut 2012 Powrót do góry

pumex napisał:
Panowie. Szukam schematu wakuometru rurkowego , kiedyś chyba widziałem na naszym forum. Czy może ktoś przypomnieć gdzie znajdę ten temat. Zbliża się sezon i koniecznie chciałbym przeprowadzić we własnym zakresie wszelkie regulacje.



Mam nadzieję , że tu coś sobie wybierzesz.


http://youtu.be/cpThGjODwMQ



Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
twardy




Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Pon 16:23, 27 Lut 2012 Powrót do góry

No i jak dziś sie okazało to Griba ma racje. wydech od przedniego cylindra po zapaleniu na ssaniu grzeje się dużo wolniej.. Teraz pozostaje kwestia regulacji linek, a potem będe przymierzał się do regulacji gaźników sposobem Disa wielkie dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 16:36, 27 Lut 2012 Powrót do góry

Możesz jeszcze zbudować zestaw z tanich wakuometrów takich jak np. tutaj > [link widoczny dla zalogowanych]

W razie problemów z synchronizacją pytaj.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pumex




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:47, 27 Lut 2012 Powrót do góry

Dzięki za info.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin