Autor |
Wiadomość |
kajo
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice bolesławca
|
Wysłany:
Pon 10:25, 13 Kwi 2009 |
|
witam może mi ktoś powiedzieć jaka jest przyczyna skakania skazówki obrotomierza jak odpalam to jest wszystko dobrze ale podczas jazdy skazówka lata i nie pokazuje włąściwych obrotów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Czw 8:26, 16 Kwi 2009 |
|
Sprawdz "mase" akumulator-motocykl |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Czw 9:33, 16 Kwi 2009 |
|
może poluzowała się linka? mi ostatnio w drodze wykręciła się zupełnie linka od prędkościomierza |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Czw 21:59, 16 Kwi 2009 |
|
kolego ivf w tym poscie jest mowa o obrotomierzu ,a jak wiadomo nie napedza go linka ,ale moze pomoze komus to ze luzna linka moze byc przyczyna skakania wskazowki predkosciomierza |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 9:29, 17 Kwi 2009 |
|
hehehe, sorki w takim razie za wprowadzanie w błąd.. to jest właśnie moja laicka wiedza i próba pomocy.. w życiu bym nie wpadł na to, że zegar obok napędzany jest inaczej
zaraz z ciekawości zerknę w serwisówkę jak to rzeczywiście wygląda..
EDIT:
hmm.. niewiele w serwisówce na ten temat.. w zasadzie sam schemat.. z tego co wykumałem, obrotomierz napędzany jest elektrycznie, a nie mechanicznie.. widzę, że czeka mnie jeszcze wiele niespodzianek |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ivf dnia Pią 9:40, 17 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kajo
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice bolesławca
|
Wysłany:
Pią 18:17, 17 Kwi 2009 |
|
Hej sprawdziłem mase i jest ok. przewody też sprawdziłem jedynie co zostaje to coś z układem w obrotomierzu zostaje mi tylko dobry elektryk |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gumis
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. opolskie Kolonowskie
|
Wysłany:
Pią 21:03, 17 Kwi 2009 |
|
obrotomierz działa na zasadzie potencjometru, im wiekszy prad , tym wiekszy wychył, odchył w tym przypadku wskazówki.Jak sie nie myle to obrotomierz jest powiazany z cewka zapłonowa i tam tez mozesz polukac czy wszystko OK. Powodzenia i daj znac jak cos odkryjesz |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kajo
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice bolesławca
|
Wysłany:
Sob 9:15, 18 Kwi 2009 |
|
jedna sprawa mnie dziwi bo do 4 tys. obr. jest dobrze a powyżej świruje jeszcze zostaji mi sprubować podłączyć inny obrotomierz i będe wiedział czy cewka czy układ w zegarze ale to już nie teraz bo wybieram się do częstochowy i nie mana to czasu trzeba maszyne przygotować pozdrawiam i mam nadzieje że przyjedzie troche VX na zlot. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Slask, Gliwice
|
Wysłany:
Nie 19:30, 14 Lis 2010 |
|
witam...
panowie chcialbym nieco odswiezyc temat...
jako ze z elektryki nie jestem zbyt mocny, a do tej pory to tylko weteranami sie bawilem, stanowi to dla mnie nie lada problem ....
na forum tez nie znalazlem podobnego problemu...
a sprawa ma sie tak.... przy odpaleniu moto obrotomierz nie chodzi... po odkreceniu manetki do okolo 5tys wskazowka odskakuje od zera i chodzi poprawnie az do kolejnego dluzszego postoju.... pisze dluzszego, bo jak przystane gdzies na chwilke to problemu nie ma, ale jak postoje ponad godzinke, to juz wskazowka strajkuje.... tak sie zastanawiam co moze byc przyczyna... ma ktos z was jakies pomysly??
dodam ze styki przeczyscilem, a stycznik rozruchu wymieniany na nowy w zeszlym sezonie... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 22:15, 14 Lis 2010 |
|
No nie wygląda na problem z elektryką tylko z blokowaniem się mechanicznym wskazówki. Jak wkręcasz na obroty wskazówka z większą siłą rusza i ma najtrudniejszy punkt za sobą czyli ruszenie. Jak by to była elektryka czyli coś na stykach to by było nieregularnie a w twoim przypadku jest regularnie po każdym dłuższym staniu. Może jakiś syf dostał się do zegara bądź wilgoć i pojawił się jakiś rdzawy nalot, który może blokować ruch wskazówki. Są to moje przypuszczenia ale może ktoś jeszcze coś podpowie. Problem tylko w tym że zegara raczej bez widocznej ingerencji w jego obudowę rozebrać się nie da. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Slask, Gliwice
|
Wysłany:
Wto 21:50, 16 Lis 2010 |
|
qrcze .. przyjzalem sie zegarom.... wyglada na zamkniety szczelnie i bez najmniejszych uszkodzen... troche szkoda mi go ot tak rozbierac... moze pokombinuje z podaniem napiecia z innego zrodla bezposrednio na styki coby sprawdzic sam obrotomierz... robil ktos juz tak? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 10:30, 17 Lis 2010 |
|
Z tego co mi się wydaje to jak podłączysz stałe napięcie będzie kicha. Jak się nie mylę to impulsy do obrotomierza lecą z cewek przy czym są to cały czas impulsy a nie napięcie stałe. obrotomierz zbiera ilość impulsów i przelicza na obroty wskazywane na obrotomierzu. Nie ryzykował bym z przykładaniem stałego napięcia. bo nie wiadomo jak zareaguje na to obrotomierz. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.[/b] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Śro 10:32, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
SuMo
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
|
Wysłany:
Śro 15:25, 17 Lis 2010 |
|
Większość obrotomierzy działa dokładnie w taki sposób jak opisał to dis.
Aby sprawdzić obrotomierz potrzebowałbyś oscyloskopu (do sprawdzenia jaka jest częstotliwość, amplituda i przebieg wysyłanych impulsów) oraz jakiegoś generatora sygnałów (często generatory "prostych" sygnałów takich jak sygnały prostokątne, piłokształtne czy sinusoidalne wbudowane są w oscyloskop).
Przed sprawdzeniem tych rzeczy stałego napięcia nie przykładaj, bo możesz po prostu zepsuć swój obrotomierz. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SuMo dnia Śro 16:04, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
tomek
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Slask, Gliwice
|
Wysłany:
Czw 18:34, 18 Lis 2010 |
|
dzieki za rady... w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak poszukac jakiego fachowca od elektroniki coby pomacal obrotomierz... jak namierze usterke to dam znac...
p.s.
dobrze ze nie jestem w goracej wodzie kapany |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wojciech
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 37 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Książki Toruń
|
Wysłany:
Nie 13:10, 12 Cze 2011 |
|
Witam wszystkich U mnie pojawił się problem takiej maści:Zmuszony byłem założyć alarm do swojej Suzi i byłem zadowolony z działania zabezpieczenia firmy Proxima z Torunia-mikroprocesorowy czujnik przechyłu,obrotu,podniesienia,załączenia stacyjki,odcięcie i podniesienia siedziska. Po dwóch tygodniach wybrałem się na przejażdżkę i jak bardzo rzadko wkręciłem 6tyś po czym wskazówka zaczęła skakać na 7-8tyś po czym zaczęło szarpać silnikiem jakby odcinało coś zapłon.Normalnie silnik chodzi super nie dymi,pali od kopa,norma to 5,9l i teraz nie wiem czy to wina alarmu,który w swojej funkcji ma też odcięcie czy może być coś z zapłonem.Niby wszystkie przewody w miarę możliwości sprawdziłem łącznie z masą i jest ok.więc pytanie o co chodzi???Pozdro Wojciech |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|