Autor |
Wiadomość |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Pon 14:13, 17 Maj 2010 |
|
Oczywiście przepraszam i Bogdana i czarnego pomyliłem się i jeszcze raz przepraszam. Od rana chodzę tak coś zakręcony i nic mi dzisiaj nie wychodzi. Miałem wyjść do miasta po zakupy ale chyba zostanę w domu bo mnie jeszcze coś rozjedzie. Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Pon 14:23, 17 Maj 2010 |
|
niezła impreza musiała być hyhy Tak czy siak dzięki za opowiedź, bo jakoś ostatnio cicho na forum |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 14:28, 17 Maj 2010 |
|
Ty czarny chyba nie wiesz co to cisza na forum!!! Nie tak dawno było tutaj o wiele spokojniej. mam nadzieję że dzięki wam pozostanie chociaż na takim poziomie jak jest ilość rozmów i zarazem rozwój forum. A wracając do tematu to zmieniać płyny i w drogę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
waffen99
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
|
Wysłany:
Wto 6:43, 18 Maj 2010 |
|
A ja mam swoją Suzi zalaną Motulem 15W50 pełny syntetyk i też nie narzekam bo nie bierze ani grama. Myślę że tak naprawdę najważniejszy jest stan techniczny silnika a to jakiej firmy olejem jest zalany to już jest mniej ważne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Sob 22:49, 22 Maj 2010 |
|
A więc jestem po pierwszym przeglądzie. Poprosiłem znajomego, który mi pomógł i dał parę cennych wskazówek. Okazało się wszystko całkiem proste, jednak o niektórych rzeczach się nie wie, także polecam pierwszy raz przegląd zrobić z kimś, kto już wie jak się to robi.
Teraz pytania:
1) co to kurcze jest i po co to to???? [link widoczny dla zalogowanych]
Rurka wychodząca z tyłu baku. U mnie ta rurka sobie po prostu zwisa pod motocyklem.
2) jak zleciał olej m tenże kolega na 5 sekund odpalił silnik, aby reszta oleju zleciała. Rzeczywiście zleciała, ale moje pytanie czy tak można robić, czy nie zaszkodzi się silnikowi w te 5 sekund.
3) Filtry powietrza miałem czyściutkie. Jak powinny być skierowane wloty? Z przodu jest na skos: przód-góra. Tylny na skos: góra-tył. Czy tak jest ok?
4) Filtr oleju dokręciliśmy ręcznie. Czy jest konieczne używanie jakiś super specjalnych kluczy? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czarny dnia Sob 22:51, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 1:37, 23 Maj 2010 |
|
ad 1 nie mam pojęcia co to za rurka gdyż u mnie jak ściągałem bak 2 czy 3 razy to były zawsze tylko 2 rurki i obie były prowadzone do kranika.
ad 2 olej spuszcza się na ciepłym silniku gdyż wtedy olej ma mniejszą lepkość i lepiej spływa. Jeśli silnik był ciepły to cieniutka warstwa filmu oleju powinna jeszcze sie znajdować na ściankach cylindra i innych elementach ale osobiście mimo to nie polecam odpalania silnika bez oleju. Jest to spowodowane też faktem iż np krzywki sterujące zaworami obracają się w oleju który znajduje się w zagłębieniu z którego nie zlatuje olej na dno miski. W momencie odpalenia krzywki wychlapią ten olej i będą ostro tarły podobnie jak wiele innych elementów chociażby pierścienie o cylinder i łożyska a tych jest wiele.
ad 3 przedni wlot (od przedniego cylindra)ku dołowi tylny wlot (od tylnego cylindra) ku tyłowi
ad 4 niektórzy twierdzą iż porządne ręczne dokręcenie filtra wystarczy lecz nie praktykowałem tego. Zawsze staram się dokręcić chociaż trochę filtr jakimś kluczem gdy już ręką nie idzie ale kluczem nie trzeba już mocno dociągać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
waffen99
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
|
Wysłany:
Nie 7:03, 23 Maj 2010 |
|
Ad.1. To najprawdopodobniej jest rurka odprowadzająca wode spod korka wlewu paliwa.
Ad.4. Ja zawsze dokręcam filtr oleju ręcznie zarówno w moto jak i w samochodzie.Najważniejsze jest pokrycie uszczelki niewielką ilością oleju np. palcem i mocne dokręcenie a wszystko jest w porządku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Nie 11:56, 23 Maj 2010 |
|
no tak właśnie zrobiliśmy.
To ja ustawienia wlotów filtra powietrza mam źle ustawione?
Edit: jeszcze jedno, na obudowie filtrów są takie strzałki. Po co one są i w która stronę powinny być ustawione? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czarny dnia Nie 12:56, 23 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Pon 17:15, 24 Maj 2010 |
|
Odnośnie tej rurki. Jest to odpowietrzenie zbiornika paliwa i nie tylko , zabezpiecza również Twój moto przed zapaleniem się w czasie wywrotki ( czego broń Boże nie życzę nikomu ) , dla togo jest również ważne jego drożność oraz takie go poprowadzenie żeby był jak najdalej od wydechu. To co zrobił twój kolega odpalając moto ( dotyczy wszystkich silników spalinowych ) bez oleju to po prostu jest największy błąd jaki można popełnić grzebiąc coś przy silnikach spalinowych. Mógłbym na ten temat napisać wiele stron ale nie w tym rzecz żeby Ciebie " czarny " zanudzać teorią na ten temat. Czy coś się mogło stać przy tak krótkim odpaleniu silnika bez oleju ? Najbardziej wrażliwym elementem w każdym silniku jest układ tłokowo-korbowy oraz w naszym przypadku dochodzi jeszcze układ rozrząd . Żeby zobaczyć zmiany ( zużycie, zarysowania, przytarcia oraz inne uszkodzenia tych elementów ) trzeba by było to o czym wspomniałem po prostu rozebrać i obejrzeć ( zweryfikować po kontem zużycia, uszkodzenia ). Pocieszające może być to , że ten silniczek jeszcze się obraca oraz to , że z niego nie wydobywają się niepokojące dżwięki , których wcześniej nie było. Końcówka filtra z tyłu o ile dobrze opisałeś ustawienie jest ok. Przednia końcówka ma być ustawiona od strony główki ramy prostopadle do płaszczyzny, na której moto stoi. Dokręcanie filtra oleju bardzo dobrze opisał kolega "waffen99 ". Nigdy kluczem nie dokręcamy ponieważ uszczelka lubi się wysunąć z gniazda, skręcić się oraz utrudni to nam w przyszłości odkręcenie , klucz służy tylko do odkręcania. Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Pon 19:38, 24 Maj 2010 |
|
Dzięki Stefan za ten wywód. Ogólnie tego się obawiałem i mam nadzieję, że nic się nie stało :/ Prośba jeszcze tylko o ten filtr z przodu. Nie do końca zrozumiałem jak to ma być ustawione, jeśli prostopadle do powierzchni na której moto stoi czyl ma być skierowany do góry, dobrze rozumiem? :/ (ale wtedy przecież woda może się dostawać do środka) I ponawiam pytanie o te strzałki na obudowie filtra. Co to i jak ma być? (szukałem w instrukcjach , ale nie znalazłem)
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czarny dnia Pon 19:45, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
bogdan-27
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany:
Pon 19:49, 24 Maj 2010 |
|
Witam wszystkich.W moim moto w tylnym filtrze wlot powietrza skierowany jest poziomo do tyłu, a w przednim prostopadle do dołu. Wszystko było ok, ale tylko do 4 tys. obrotów na 5 biegu. Pomiędzy 4 tys a 5 tys. obrotów motor nierówno pracował i szarpał. Wloty powietrza podzielone są na dwie połowy , więc w przednim filtrze zaślepiłem jedną połówkę i wszystko powróciło do normy - motor równo pracuje w całym zakresie obrotów. Dodam jeszcze, że to szarpanie i nierówna praca występowała tylko na 5 biegu. Powyżej 5 tys. obrotów motor dostaje potężnego kopa i agresywnie reaguje na dodanie gazu.I tu mam pytanie do STEFANA - jak według Ciebie powinien być skierowany wlot powietrza w przednim filtrze - prostopadle do dołu czy do góry?
Pozdrawiam, Bogdan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Pon 21:05, 24 Maj 2010 |
|
Jeszcze raz odnośnie ustawienia końcówki filtra powietrza od strony główki ramy. Końcówka filtra powietrza obraca się na filtrze o 360 stopni. Sam wlot powietrza można przyjąć ,że jest prostokątny i jest podzielony na dwie części symetrycznie jedna może być zaślepiona lub nie koniecznie. Jak w otwór po zdjęciu trójkątnej osłonki z lewej strony zbiornika paliwa spojrzysz to prostokąt wlotu powietrza dłuższym bokiem ma być ustawiony prostopadle do płaszczyzny , na której moto stoi i ten dłuższy bok ma być jak najbliżej główki ramy ( inne położenie końcówki filtra spowoduje mulenie , dławienie silnika przy maksymalnym odkręceniu manetki gazu ). Strzałka określa kierunek przepływu powietrza. Każdy okrągły papierowy filtr jest łączony na zakładkę i najczęściej chodzi o to żeby zakładka nie trafiała bezpośrednio w kierunek przepływu powietrza tylko była po przeciwnej stronie bezpośredniego przepływu powietrza. Nie wiem dość zrozumiale opisałem wasze wątpliwości jak by co to pytać. Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czarny
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany:
Pon 21:12, 24 Maj 2010 |
|
no dobra... muszę najpierw moto odebrać, rozebrać i jeszcze raz się przyjrzeć, bo aż się zakręciłem Ale ponowne wielkie dzięki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ropa2
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 83 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Janikowo
|
Wysłany:
Wto 11:40, 25 Maj 2010 |
|
hmmm.przydałaby sie fotografia....poglądowa.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 12:17, 25 Maj 2010 |
|
Najprostszymi słowy: przedni wlot pionowo skierowany w dół a tylny wlot w poziomie skierowany ku tyłowi motocykla. Prościej już zapisać się nie da |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|