FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Parę pytań nowego szcześliwego posiadacza VX800 :-) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
hmersky




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 21:47, 21 Sie 2008 Powrót do góry

witam serdecznie !

jestem od paru dni posiadaczem vx800tki i jest to zarówno moj 1wszy motocykl i chciałem zadać kilka pytań zarówno z podstaw jak i nie Smile

Arrow 1. pytanko ogolnie motocyklowe - Czy normalne jest to ze biegi "słychać" gdy sie je wrzuca, czasami wskakują cichutko a czasami słychac leciutkie stuknięcie/ chrąpnięcie przy wrzucaniu

Arrow 2. Jak jeździcie najczęściej ? ile obrotów na jakim biegu przy jakiej prędkości ? do jakiej prędkości jedziecie na 1nce a do jakiej na 2jce itp

na ilu obrotach najlepjej jechac zeby było optymalnie i ekonomicznie

Arrow 3. Jak używacie ssania ? tylko jak jest zimny i potem wyłączacie czy cały czas macie leciutko je włączone ?

Arrow 4. Tak ogolnie ile wam pali ? ile KM robicie na pełnym baku ?

z góry dzieki za odpowiedzi jak cos mi sie przypomni to dopisze Smile

pozdro !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hmersky dnia Czw 21:50, 21 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pią 8:56, 22 Sie 2008 Powrót do góry

hejka!
sam od niedawna jeżdżę VX'em i sporo pomogło mi przeczytanie wszystkich artykułów na tym forum (niedużo jest czytania tak naprawdę, ale treściwie), polecam więc to samo Wink oprócz tego podzielę się tym co sam do tej pory zauważyłem..

Cytat:
1. pytanko ogolnie motocyklowe - Czy normalne jest to ze biegi "słychać" gdy sie je wrzuca, czasami wskakują cichutko a czasami słychac leciutkie stuknięcie/ chrąpnięcie przy wrzucaniu

gdzieś na forum było o tym wspomniane, u mnie to samo - wbicie jedynki to odgłos jakby silnik spadł na beton.. a jeśli to Twój pierwszy motocykl, to tymbardziej niczym się nie przejmuj, wszystkie biegi słychać

Cytat:
2. Jak jeździcie najczęściej ? ile obrotów na jakim biegu przy jakiej prędkości ? do jakiej prędkości jedziecie na 1nce a do jakiej na 2jce itp

na ilu obrotach najlepjej jechac zeby było optymalnie i ekonomicznie

osobiście przy spokojnej i ekonomicznej jeździe staram się stosować do instrukcji obsługi czyli:
Image
(może oprócz piątki, nie wbijam jej raczej wcześniej jak przy 60km/h)

jeżdżąc bardziej dynamicznie nie patrzę na prędkość więc trudno dokładnie odpowiedzieć na pytanie, wydaje mi się że przy dynamicznej jeździe biegi zmieniam przy max ok. 7 tys. obrotów..

trzeba pamiętać (nieraz to było na forum wspomniane więc ważne) aby nie jeździć zbyt wolno na zbyt wysokim biegu - jeśli słychać "klekotanie" na zbyt niskich obrotach to należy zbić bieg na niższy. zauważyłem, że u mnie to minimum to jakieś 2 tys. obrotów - jeśli zwolnisz do takich obrotów to lepiej zbić bieg na nizszy

maksymalne prędkości na poszczególnych biegach przy 8500 rpm (km/h): (1) 76, (2) 104, (3) 140, (4) 170, (5) 201 - to dane z jakiejś strony o VX'ach, ale lepiej tych prędkości nie stosować, silnik V ma to do siebie że jest "zrównoważony" i chodzi zajebiście w prawie całym przedziale obrotów. poniżej masz wykres przedstawiający rozkład mocy do momentu obrotowego (wszakże jest to wykres 53-konnego silnika VX'a, jednak ten przykład pokazuje ładnie jak zrównoważony jest ten stosunek w całym prawie przedziale)

Image

co do prędkości na drodze - optymalną prędkością jest 120, choć wczoraj wybrałem się na świeżo wyremontowaną drogę i bez żadnego wiatru spokojnie można było sunąć 160 całą drogę (mam małą szybkę).. jednak nawet przy drobnym wietrze lub nierównej drodze wygodniej jeździ się do 120..

Cytat:
3. Jak używacie ssania ? tylko jak jest zimny i potem wyłączacie czy cały czas macie leciutko je włączone ?

ssanie załączam w zasadzie tylko przy pierwszym rozruchu każdego nowego dnia (choć przy ciepłych słonecznych dniach i to może nie być potrzebne, ale nie miałem okazji się o tym przekonać). załączam zgodnie z instrukcją na jakieś 30s na 2 tys. obrotów i to rzeczywiście wystarcza. w ciągu dnia, nawet jak postoi kilka godzin to pali bez problemu bez ssania

Cytat:
4. Tak ogolnie ile wam pali ? ile KM robicie na pełnym baku ?

raz mi wyszło 6 na 100, innym razem 5,5 i to jest chyba norma.. może po regulacjach udałoby się zejść niżej przy spokojnej ekonomicznej jeździe..
bak ma 19 litrów (z rezerwą) czyli max x = (19x100)/5,5 = 345km (przy spalaniu 6/100 wyszłoby 316), rezerwa ma 3 czy 4 litry więc bez obawy (dynamicznie i do rezerwy) da się chyba przejechać jakieś 250km..

miłej jazdy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hmersky




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 9:57, 22 Sie 2008 Powrót do góry

dzieki wielkie za tak wyczerpującą odpowiedź !!! Smile

pozdrawiam serdecznie !!! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Pią 11:54, 22 Sie 2008 Powrót do góry

hmersky napisał:
dzieki wielkie za tak wyczerpującą odpowiedź !!! Smile

nudziło mi się akurat to chociaż sobie popisałem Very Happy

wyciągnąłem furę z garażu i odpaliłem na ssaniu, jednak chyba jest wystarczająco ciepło bo wyłączyłem od razu ssanie i chodził. wg instrukcji wystarczy odpalać bez ssania z lekko odkręconą manetą.. to by się dziś sprawdziło..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hmersky




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 14:38, 23 Sie 2008 Powrót do góry

poprzedni właściciel odradzał mi odpalanie na gazie nie wiem dlaczego i zawsze miał ustawione ssanie na 2tys obrotów, no ale z tego co własnie tez czytałem w instrukcji jest tak jak mowisz, moja bez ssania i bez gazu troszke przygasa ale jak leciutko odkrece manetke no to wporzo i jazda Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hmersky dnia Sob 14:39, 23 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kuzynn




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Sob 19:22, 23 Sie 2008 Powrót do góry

witam, od tygodnia posiadam VX 800 1990 rok 36 tys przebiegu , mialem klopot z dymieniem z 2 cylindra ale jak zmienilem swiece wszystko jest ok- nie zakladajcie ngk- sa czulsze na przelania- . co do odpalania zimnego silnika ssanie musi byc, pozniej juz bez problemu.
Mam pytanie, dlaczego 1 cylinder- ten z przodu, po zapaleniu zimnego silnika slabiej sie nagrzewa.
moze niedoczytalem na forum.
Ogólnie jestem zadowolony z maszynki, jest maly problem , mowia ze jest za duzy dlamnie Wink mam 170 cm. Dzisiaj zrobilem trase z kolega na hondzie vt 600 ok 80 km , nie bylo problemow , jechalem 150 /h dalej sie balem , co do zakretow -prawda jest 1 zwalniamy Wink nie chce skrecac przy wiekszych lukach . Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hmersky




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 22:17, 25 Sie 2008 Powrót do góry

jeszcze mam 1 pytanko Wink moze sie niektórym wydawać głupie Razz

po długiej przejażdżce po wyłączeniu motoru w silniku pyka, syka, strzela, itp ;> to normalne co nie ? dlaczego tak sie dzieje ? co wydaje takie odgłosy ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Wto 8:29, 26 Sie 2008 Powrót do góry

to normalne...odglosy takie wydaje glownie uklad wydechowy - slyszales o rozszerzalnosci cieplnej?? no to wlasnie to jest to Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hmersky




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 22:06, 31 Sie 2008 Powrót do góry

kolejne pytanko Smile

gdy robie redukcję i nie dodaję gazu czyli krótko mowiąc hamuje silnikiem, strzela z tłumika, tak jakby nie podobało mu sie spadanie na niskie obroty ? coż to moze byc ? poprzedni właściciel gadał ze musi sie przepalic paliwo z beznadziejnej stacji i denaturat który tam wlał by go odpalić po miesiącu stania ;> no ale sam nie wiem.... juz ponad 200km zrobiłem na innym paliwie i cały czas to samo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Pon 7:06, 01 Wrz 2008 Powrót do góry

hmersky napisał:
kolejne pytanko Smile
gdy robie redukcję i nie dodaję gazu czyli krótko mowiąc hamuje silnikiem, strzela z tłumika,


V-ki wyjatkowo latwo i ladnie szczelaja z tlumikow Smile powodow moze byc kilka :
- przepalone tlumiki, lub wrecz przedziurawione na przelot przegrody
- zbyt bogata mieszanka
- wadliwa synchronizacja

jesli poza szczelaniem moto chodzi ladnie, rowno sie wkreca i spada z obrotow, jezdzi OK, to najprawdopodobniej masz tlumiki przedziurawione na przelot.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hmersky




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 14:39, 01 Wrz 2008 Powrót do góry

co to znaczy przedziurawione na przelot ?
mam oryginalne tłumiki harley davidson i ma taki czoperkowaty sound no ale strzelać nie powinno chyba Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
..:maniek:..




Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno

PostWysłany: Pon 19:58, 01 Wrz 2008 Powrót do góry

hmersky napisał:
co to znaczy przedziurawione na przelot ?
mam oryginalne tłumiki harley davidson i ma taki czoperkowaty sound no ale strzelać nie powinno chyba Razz


oryginalnie w tlumiku masz 1 lub kilka przegrod - takich w poprzek - sluza one glownie blokowaniu strzelania. w motocyklach uklad wydechowy jest krotki(w porownaniu z samochodami) i dlatego tam szczelanie dosc czesto wystepuje. jesli bys mial oryginalne tlumiki to na 100% mialbys przegrode ale czesto ludzie dziurawia tlumiki/przegrody wlasnie zeby poprawic sound - a wtedy wystepuje strzelanie - przy np. zjezdzie ze wzniesienia na zamknietej przepustnicy. w V2 dodatkowo jest to bardziej odczuwalne ze wzgledu na mala liczbe cylindrow, w silniku R4 nawet na przelotowym wydechu jesli wystapi strzelenie to zostanie ono zagluszone przez nalozenie wydechu z kolejnego cylindra...mniej wiecej tak to wyglada.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hmersky




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 20:10, 01 Wrz 2008 Powrót do góry

dzieki za odp Smile
pozdro !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rebel68




Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:51, 04 Wrz 2008 Powrót do góry

Mozesz spróbować zsynchronizować gażniki u mnie pomogło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hmersky




Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 20:17, 04 Wrz 2008 Powrót do góry

no tez myślałem o tej synchronizacjii no ale nie wiem czy w tym sezonie sie opłaca jeszcze, raczej to przeboleje (chyba nic sie nie stanie ) i na wiosne zrobie synchronizacje itp
btw. jaki koszt mniej wiecej synchronizacji ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin