Autor |
Wiadomość |
hmersky
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
|
Wysłany:
Czw 21:47, 21 Sie 2008 |
|
witam serdecznie !
jestem od paru dni posiadaczem vx800tki i jest to zarówno moj 1wszy motocykl i chciałem zadać kilka pytań zarówno z podstaw jak i nie
1. pytanko ogolnie motocyklowe - Czy normalne jest to ze biegi "słychać" gdy sie je wrzuca, czasami wskakują cichutko a czasami słychac leciutkie stuknięcie/ chrąpnięcie przy wrzucaniu
2. Jak jeździcie najczęściej ? ile obrotów na jakim biegu przy jakiej prędkości ? do jakiej prędkości jedziecie na 1nce a do jakiej na 2jce itp
na ilu obrotach najlepjej jechac zeby było optymalnie i ekonomicznie
3. Jak używacie ssania ? tylko jak jest zimny i potem wyłączacie czy cały czas macie leciutko je włączone ?
4. Tak ogolnie ile wam pali ? ile KM robicie na pełnym baku ?
z góry dzieki za odpowiedzi jak cos mi sie przypomni to dopisze
pozdro ! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hmersky dnia Czw 21:50, 21 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 8:56, 22 Sie 2008 |
|
hejka!
sam od niedawna jeżdżę VX'em i sporo pomogło mi przeczytanie wszystkich artykułów na tym forum (niedużo jest czytania tak naprawdę, ale treściwie), polecam więc to samo oprócz tego podzielę się tym co sam do tej pory zauważyłem..
Cytat: |
1. pytanko ogolnie motocyklowe - Czy normalne jest to ze biegi "słychać" gdy sie je wrzuca, czasami wskakują cichutko a czasami słychac leciutkie stuknięcie/ chrąpnięcie przy wrzucaniu |
gdzieś na forum było o tym wspomniane, u mnie to samo - wbicie jedynki to odgłos jakby silnik spadł na beton.. a jeśli to Twój pierwszy motocykl, to tymbardziej niczym się nie przejmuj, wszystkie biegi słychać
Cytat: |
2. Jak jeździcie najczęściej ? ile obrotów na jakim biegu przy jakiej prędkości ? do jakiej prędkości jedziecie na 1nce a do jakiej na 2jce itp
na ilu obrotach najlepjej jechac zeby było optymalnie i ekonomicznie |
osobiście przy spokojnej i ekonomicznej jeździe staram się stosować do instrukcji obsługi czyli:
(może oprócz piątki, nie wbijam jej raczej wcześniej jak przy 60km/h)
jeżdżąc bardziej dynamicznie nie patrzę na prędkość więc trudno dokładnie odpowiedzieć na pytanie, wydaje mi się że przy dynamicznej jeździe biegi zmieniam przy max ok. 7 tys. obrotów..
trzeba pamiętać (nieraz to było na forum wspomniane więc ważne) aby nie jeździć zbyt wolno na zbyt wysokim biegu - jeśli słychać "klekotanie" na zbyt niskich obrotach to należy zbić bieg na niższy. zauważyłem, że u mnie to minimum to jakieś 2 tys. obrotów - jeśli zwolnisz do takich obrotów to lepiej zbić bieg na nizszy
maksymalne prędkości na poszczególnych biegach przy 8500 rpm (km/h): (1) 76, (2) 104, (3) 140, (4) 170, (5) 201 - to dane z jakiejś strony o VX'ach, ale lepiej tych prędkości nie stosować, silnik V ma to do siebie że jest "zrównoważony" i chodzi zajebiście w prawie całym przedziale obrotów. poniżej masz wykres przedstawiający rozkład mocy do momentu obrotowego (wszakże jest to wykres 53-konnego silnika VX'a, jednak ten przykład pokazuje ładnie jak zrównoważony jest ten stosunek w całym prawie przedziale)
co do prędkości na drodze - optymalną prędkością jest 120, choć wczoraj wybrałem się na świeżo wyremontowaną drogę i bez żadnego wiatru spokojnie można było sunąć 160 całą drogę (mam małą szybkę).. jednak nawet przy drobnym wietrze lub nierównej drodze wygodniej jeździ się do 120..
Cytat: |
3. Jak używacie ssania ? tylko jak jest zimny i potem wyłączacie czy cały czas macie leciutko je włączone ? |
ssanie załączam w zasadzie tylko przy pierwszym rozruchu każdego nowego dnia (choć przy ciepłych słonecznych dniach i to może nie być potrzebne, ale nie miałem okazji się o tym przekonać). załączam zgodnie z instrukcją na jakieś 30s na 2 tys. obrotów i to rzeczywiście wystarcza. w ciągu dnia, nawet jak postoi kilka godzin to pali bez problemu bez ssania
Cytat: |
4. Tak ogolnie ile wam pali ? ile KM robicie na pełnym baku ? |
raz mi wyszło 6 na 100, innym razem 5,5 i to jest chyba norma.. może po regulacjach udałoby się zejść niżej przy spokojnej ekonomicznej jeździe..
bak ma 19 litrów (z rezerwą) czyli max x = (19x100)/5,5 = 345km (przy spalaniu 6/100 wyszłoby 316), rezerwa ma 3 czy 4 litry więc bez obawy (dynamicznie i do rezerwy) da się chyba przejechać jakieś 250km..
miłej jazdy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hmersky
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
|
Wysłany:
Pią 9:57, 22 Sie 2008 |
|
dzieki wielkie za tak wyczerpującą odpowiedź !!!
pozdrawiam serdecznie !!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 11:54, 22 Sie 2008 |
|
hmersky napisał: |
dzieki wielkie za tak wyczerpującą odpowiedź !!! |
nudziło mi się akurat to chociaż sobie popisałem
wyciągnąłem furę z garażu i odpaliłem na ssaniu, jednak chyba jest wystarczająco ciepło bo wyłączyłem od razu ssanie i chodził. wg instrukcji wystarczy odpalać bez ssania z lekko odkręconą manetą.. to by się dziś sprawdziło.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hmersky
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
|
Wysłany:
Sob 14:38, 23 Sie 2008 |
|
poprzedni właściciel odradzał mi odpalanie na gazie nie wiem dlaczego i zawsze miał ustawione ssanie na 2tys obrotów, no ale z tego co własnie tez czytałem w instrukcji jest tak jak mowisz, moja bez ssania i bez gazu troszke przygasa ale jak leciutko odkrece manetke no to wporzo i jazda |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hmersky dnia Sob 14:39, 23 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
kuzynn
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany:
Sob 19:22, 23 Sie 2008 |
|
witam, od tygodnia posiadam VX 800 1990 rok 36 tys przebiegu , mialem klopot z dymieniem z 2 cylindra ale jak zmienilem swiece wszystko jest ok- nie zakladajcie ngk- sa czulsze na przelania- . co do odpalania zimnego silnika ssanie musi byc, pozniej juz bez problemu.
Mam pytanie, dlaczego 1 cylinder- ten z przodu, po zapaleniu zimnego silnika slabiej sie nagrzewa.
moze niedoczytalem na forum.
Ogólnie jestem zadowolony z maszynki, jest maly problem , mowia ze jest za duzy dlamnie mam 170 cm. Dzisiaj zrobilem trase z kolega na hondzie vt 600 ok 80 km , nie bylo problemow , jechalem 150 /h dalej sie balem , co do zakretow -prawda jest 1 zwalniamy nie chce skrecac przy wiekszych lukach . Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hmersky
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
|
Wysłany:
Pon 22:17, 25 Sie 2008 |
|
jeszcze mam 1 pytanko moze sie niektórym wydawać głupie
po długiej przejażdżce po wyłączeniu motoru w silniku pyka, syka, strzela, itp ;> to normalne co nie ? dlaczego tak sie dzieje ? co wydaje takie odgłosy ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
..:maniek:..
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno
|
Wysłany:
Wto 8:29, 26 Sie 2008 |
|
to normalne...odglosy takie wydaje glownie uklad wydechowy - slyszales o rozszerzalnosci cieplnej?? no to wlasnie to jest to |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hmersky
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
|
Wysłany:
Nie 22:06, 31 Sie 2008 |
|
kolejne pytanko
gdy robie redukcję i nie dodaję gazu czyli krótko mowiąc hamuje silnikiem, strzela z tłumika, tak jakby nie podobało mu sie spadanie na niskie obroty ? coż to moze byc ? poprzedni właściciel gadał ze musi sie przepalic paliwo z beznadziejnej stacji i denaturat który tam wlał by go odpalić po miesiącu stania ;> no ale sam nie wiem.... juz ponad 200km zrobiłem na innym paliwie i cały czas to samo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
..:maniek:..
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno
|
Wysłany:
Pon 7:06, 01 Wrz 2008 |
|
hmersky napisał: |
kolejne pytanko
gdy robie redukcję i nie dodaję gazu czyli krótko mowiąc hamuje silnikiem, strzela z tłumika, |
V-ki wyjatkowo latwo i ladnie szczelaja z tlumikow powodow moze byc kilka :
- przepalone tlumiki, lub wrecz przedziurawione na przelot przegrody
- zbyt bogata mieszanka
- wadliwa synchronizacja
jesli poza szczelaniem moto chodzi ladnie, rowno sie wkreca i spada z obrotow, jezdzi OK, to najprawdopodobniej masz tlumiki przedziurawione na przelot. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hmersky
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
|
Wysłany:
Pon 14:39, 01 Wrz 2008 |
|
co to znaczy przedziurawione na przelot ?
mam oryginalne tłumiki harley davidson i ma taki czoperkowaty sound no ale strzelać nie powinno chyba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
..:maniek:..
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno
|
Wysłany:
Pon 19:58, 01 Wrz 2008 |
|
hmersky napisał: |
co to znaczy przedziurawione na przelot ?
mam oryginalne tłumiki harley davidson i ma taki czoperkowaty sound no ale strzelać nie powinno chyba |
oryginalnie w tlumiku masz 1 lub kilka przegrod - takich w poprzek - sluza one glownie blokowaniu strzelania. w motocyklach uklad wydechowy jest krotki(w porownaniu z samochodami) i dlatego tam szczelanie dosc czesto wystepuje. jesli bys mial oryginalne tlumiki to na 100% mialbys przegrode ale czesto ludzie dziurawia tlumiki/przegrody wlasnie zeby poprawic sound - a wtedy wystepuje strzelanie - przy np. zjezdzie ze wzniesienia na zamknietej przepustnicy. w V2 dodatkowo jest to bardziej odczuwalne ze wzgledu na mala liczbe cylindrow, w silniku R4 nawet na przelotowym wydechu jesli wystapi strzelenie to zostanie ono zagluszone przez nalozenie wydechu z kolejnego cylindra...mniej wiecej tak to wyglada. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hmersky
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
|
Wysłany:
Pon 20:10, 01 Wrz 2008 |
|
dzieki za odp
pozdro ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
rebel68
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 42 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:51, 04 Wrz 2008 |
|
Mozesz spróbować zsynchronizować gażniki u mnie pomogło. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
hmersky
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
|
Wysłany:
Czw 20:17, 04 Wrz 2008 |
|
no tez myślałem o tej synchronizacjii no ale nie wiem czy w tym sezonie sie opłaca jeszcze, raczej to przeboleje (chyba nic sie nie stanie ) i na wiosne zrobie synchronizacje itp
btw. jaki koszt mniej wiecej synchronizacji ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|