Autor |
Wiadomość |
azya
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
|
Wysłany:
Wto 18:14, 22 Cze 2010 |
|
Dis dałeś doskonały przykład z wodą i cukrem
Więc widzę że fizyka jest Ci nie obca
Zrób więc małe doświadczenie fizyczne:
Nalej czystej wody do strzykawki i podłącz barometr...
Niech nowa strzykawka będzie odwzorowaniem nowego cylindra i tłoka...
Przy "nowej strzykawce" [czyt. tłok/cylinder] ciśnienie czystej wody na wyjściu wyniesie załóżmy [10]
Robiąc mały otworek szpilką w tłoku strzykawki odwzorujemy zużycie silnika - bo część wody ujdzie po przez otwór tłoka strzykawki [tak samo jest w zużywającym się silniku] NIGDY NIE UZYSKAMY CIŚNIENIA o wartości [10]
ALE - dodając cukru do wody zwiększymy gęstość sprężanej cieczy i pomimo otworku w tłoczku uzyskamy znów ciśnienie na poziomie [10]
Więc moim skromnym zdaniem przejście z 10W40 półsyntetyk na 20W50 minerał [oczywiście z wymaganymi uszlachetniaczami - nie mówimy tu o starym SELEKTOLU] -jest zasadne i dzięki temu unikniemy przy większym przebiegu rozwałki głowicy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 21:37, 22 Cze 2010 |
|
Tylko że ty piszesz o kompresji nad tłokiem a olej nad tłokiem nigdy się nie znajdzie chyba że uszczelniacze zaworowe lub pierścienie są walnięte. Mimo to olej nie powinien znaleźć się w komorze spalania bo to mówi o fakcie iż silnik do remontu się szykuje i zmianą lepkości oleju tego nie zniwelujesz!!!
Wyższa lepkość to mniejsze ścinanie a co za tym idzie trochę dłużej warstwa oleju może pozostawać na cylindrze i tłoku ale za to jest większy opór.
A tak swoją drogą wątpie byś w strzykawce otrzymał 10 barów chyba że to jakaś ogromna tuba jest
Co do fizyki to bardziej mechanika płynów - na inżynierii procesów chemicznych obowiązkowy przedmiot. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
azya
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
|
Wysłany:
Śro 6:18, 23 Cze 2010 |
|
[10] to była wartość umowna A ciśnienie wzrośnie w całym układzie smarowania silnika, a nie tylko nad tłokiem
A co do dziedziny to i tak fizyka i nie ma się co sprzeczać bo zaraz zaczniemy dzielić na płyny nienewtonowskie i newtonowskie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Śro 7:52, 23 Cze 2010 |
|
nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.. czy z tego nie wynika czasem, że gęstszy olej lać dopiero jak zacznie "pobierać"? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
waffen99
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow
|
Wysłany:
Śro 8:13, 23 Cze 2010 |
|
Jak już zacznie "pobierać" to trzeba pomyśleć o remoncie.Taniej wyjdzie niż ciągłe dolewki.Przerabiałem to w GS'e. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez waffen99 dnia Śro 8:14, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Śro 9:19, 23 Cze 2010 |
|
ja nie w tym sensie chodziło mi o tą "dziurkę" tylko żartowałem.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
azya
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
|
Wysłany:
Śro 18:14, 23 Cze 2010 |
|
"Dziurkę" to robi korbowód przebijający karter |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Czw 8:25, 24 Cze 2010 |
|
miałem kiedyś podobną "dziurkę" w skrzyni biegów w syrenie - jak przy 40-tce wbiłem na chama jedynkę.. głowę bym mógł prawie przez tą "dziurkę" wsadzić
ale to temat o oleju.. no więc dziwnym trafem ujechałem jeszcze prawie kilometr zanim stanąłem i wtedy dopiero olej uszedł.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wojciech
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 37 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Książki Toruń
|
Wysłany:
Nie 12:52, 22 Sty 2012 |
|
Witam po długiej przerwie szanowne towarzystwo.Mam pytanie czy posiadacie wiedzę na temat oleju Bel Ray 10W40 ester syntetic blend produkcji amerykańskiej?Koledzy z aso Suzuki polecili mi go,kupiłem i mam zamiar zalać mojego sprzęta ale przed tym chciałem zasięgnąć opini.Pozdro |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 22:09, 22 Sty 2012 |
|
Olej ogólnie popularny ale nie u nas w kraju gdzie to motul "rządzi" Nie wiem co można o nim napisać bo nie użytkowałem ale skoro lepkość ta co trzeba i do motocykli to znaczy że będzie ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tomek40
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagań lubuskie
|
Wysłany:
Pon 15:09, 23 Sty 2012 |
|
Ja jezdze na oleju Motul 5100 ester 10w40 i wymieniam co 8 tys tyle kilometrów robie akurat tyle w sezonie. Uważam ze na oleju nie powinno sie oszczędzac , pracuje w nim sprzegło, skrzynia ... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 21:58, 23 Sty 2012 |
|
MOTUL 10W/40 ESTER 5000 też jest ok, swego czasu był tańszy niż 5100, teraz chyba już słabo dostępny.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|