FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Luźna śruba mocująca silnik w ramie Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Wto 19:47, 07 Kwi 2015 Powrót do góry

Witam
Dzisiaj podczas przygotowywania VX do sezonu zauważyłem, że mam luźną jedną ze śrub trzymających silnik. To ta zaznaczona na schemacie czerwonym obrysem nr 24 (wymiary 10x170): [link widoczny dla zalogowanych] Niestety u mnie ta śruba nie wystaje poza obrys ramy, w związku z czym nie ma możliwości nakręcenia nakrętki, a dodatkowo nie można jej dokręcić. W związku z tym mam do Was pytanie czy ta śruba powinna wystawać poza ramę i być zabezpieczona nakrętką? Czy może w ramie jest gwint, w który wkręca się ww. śrubę,a u mnie jest prawdopodobnie uszkodzony? Proszę o zobaczenie jak to wygląda u Was i odpisania. Z góry dziękuję i pozdrawiam, Tadek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:03, 07 Kwi 2015 Powrót do góry

Hm, raczej powinna wystawać i mieć nakrętkę.

Czy to ta, która jest pod dźwignią hamulca nad dwoma śrubami łączącymi kołyskę z ramą? Jeśli tak, to na moim zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych] widać na niej nakrętkę.

Z tego co pamiętam to jak wyjmowałem silnik, to wszystkie mocowania były przelotowe, a w nich śruby lub szpilki zakończone nakrętkami.

Może nakrętka się odkręciła i śruba się wysunęła na lewą stronę?


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 21:07, 07 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 21:04, 07 Kwi 2015 Powrót do góry

Tadziu każda śruba mocująca silnik ma gwint wychodzący poza ramę. Jeśli u ciebie ta nie pasuje to może masz któreś podmienione bo one różnią się długością. Sprawdź czy inne nie wystają nadmiernie w porównaniu z resztą bo jeśli któraś wystaje to może jakiś as podmienił je przy zakładaniu.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Wto 21:53, 07 Kwi 2015 Powrót do góry

DZIĘKI Griba! i Dis!
Macie rację, że śruby powinny być przelotowe, wystawać poza obrys ramy i być zakończone nakrętką. Przed chwilą wróciłem z garażu z wyciągniętą szpilką. Okazało się po zmierzeniu, że do wymiaru nominalnego 170mm brakuje 8mm Wink a końcówka nosi ewidentne ślady "ukręcenia" Smile Widocznie poprzedni właściciel był "physical man" Wink Muszę sobie kupić lub dorobić nową szpilkę. Z tego dla mnie płynie taka lekcja, że nawet po 4 latach posiadania "sprzęta" kryje on niespodzianki i dopóki nie rozkręci się go i ponownie nie skręci samodzielnie w 100% nie można niczego być pewnym. Wstyd się przyznać ale powinienem to wyłapać dużo wcześniej. Jeszcze raz DZIĘKI WIELKIE GRIBA I DIS! Pozdrawiam, Tadek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 23:38, 07 Kwi 2015 Powrót do góry

Hej Skorat,
kupuj szpilkę lub odpowiednio długą śrubę z dobrej stali - myślę, że powinna być klasa 8.8.

Pewnie o tym wiesz, ale dodam, że można dostać nakrętki ze stali nierdzewnej zamknięte kopułką. Pod każdą nakrętkę warto dać podkładkę płaską a potem sprężystą - wtedy nie trzeba b. mocno dokręcać a nakrętki same się nie odkręcą. Wink

Można też dać nakrętkę z plastykowym pierścieniem - wtedy nie trzeba sprężystej - taki pierścień również zabezpiecza przed samoistnym odkręcaniem się nakrętki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 23:52, 07 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Śro 17:50, 08 Kwi 2015 Powrót do góry

Dzięki Griba
Właśnie tak myślałem, żeby zapodać śrubę i nakrętkę z nierdzewki, a jeżeli nie to śrubę klasową 8.8 lub nawet 10.9 i nakrętkę z "nierdzewki" z wkładką poliamidową. Wydaje mi się jeszcze, że oryginalne szpilki mają gwint drobnozwojny, a nie metryczny i nie wiem, czy takie śruby zdobędę. Jutro podjadę do sklepu ze śrubami to zobaczę co mi zaproponują Smile Pozdrawiam, Tadek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 22:45, 08 Kwi 2015 Powrót do góry

Jak nie dostaniesz drobnozwojowego może być i zwykły gwint tylko wtedy właśnie z nakrętką samochamowną by się nie odkręcała od drgań.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Nie 8:21, 12 Kwi 2015 Powrót do góry

Cześć
Zgodnie z przypuszczeniami Disa nie dostałem śruby klasowej z gwintem drobnozwojnym. Zastosowałem śrubę klasy 10.9 i zgodnie z sugestiami Griby i Disa zabezpieczyłem ją nakrętką z wkładką poliamidową zabezpieczającą przed odkręceniem. Przy okazji dałem do dotoczenia tulejkę dystansową między karterem a ramą, bo jedna była oryginalna, a druga to była jakaś obcięta rurka. Więc teraz wszystko powinno być ok. Nauczka dla mnie i wszystkich dokładnie posprawdzać wszystkie śruby i nakrętki po kupnie maszyny ale i w trakcie jej eksploatacji. Pozdrawiam, Tadek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:29, 12 Kwi 2015 Powrót do góry

Good job!

BTW - ja zupełnie zapomniałem, że jest tam tulejka. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin