Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 13:05, 09 Maj 2011 |
 |
Mam pytanie czy ktoś posiada może krzywe momentu obrotowego i mocy dla naszej maszyny? Oczywiście oprócz jednego wykresu zamieszczonego na forum. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś posiadał i mógł wstawić na forum.
Byłem na niedzieli z BP i skorzystałem z hamowni skąd wyszedłem całkiem zdołowany. Jak będę miał chwilkę więcej czasu zrobię zdjęcia wykresu i wstawię.
Wychodzi z nich że mam całkiem rozregulowane gaźniki (regulowałem i czyściłem w zeszłym roku w tym jeszcze nie) co mnie bardzo dziwi bo chodzi prawidłowo nie strzela, nie dławi no może faktycznie muszę pokombinować by powyżej 5500 obrotów było o wiele lepiej. 33 kuce przy około 5500 obrotów to jest moim zdaniem tragedia a przecież silnik mam po remoncie (górę) i wszystko tam jest spasowane jak należy. Czy aż tak gaźniki mogą wpływać na moc bo zwątpiłem. Moment obrotowy max 47Nm co także nie powala na kolana i jest dalekie od tego co powinno być. Nie mniej spokojnie wykręcam ponad 160 na godzinę i czuć że może więcej ale ja szybciej się trochę cykam bo podmuchy już są duże. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 14:53, 09 Maj 2011 |
 |
Witaj!
Mam doświadczenie jakieś z hamowaniem samochodów - wiesz dlaczego.
Może źle skalibrowali hamownie (czyli przełożenie) lub opory toczenia?
To nie zmienia wyglądu przebiegu ale wartości nominalne jak najbardziej.
Kalibrowali na prędkościomierz czy obrotomierz?
Wg mnie z takimi parametrami nie dałbyś rady normalnie do 160 km/h rozpędzać VX.
Z takimi parametrami to był VX dławiony do 25 KM (Niemcy) i on wg papierów ledwo ledwo do 150 km/h chyba się był wstanie rozpędzić.
Gaźniki raczej masz pewnie bardziej rozkręcone niż powinno być, lekki przelew nie obniży mocy.
A jaka wyszła maksymalna moc? Zamieścisz foto?
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 17:09, 09 Maj 2011 |
 |
Wykresy zamieszcze wieczorem bo teraz wychodze do roboty. Gaźniki mam wersji 61KM. Wykres na końcu bardzo poszarpany.
Przede mną był intruz 1,4 i mu wyszło 62KM czyli tyle ile powinno być bo one miały od 60-68KM Różne hayki i plastiki miały określaną moc na zbliżonym poziomie do tego co podaje fabryka. Wicej opiszę ok 21 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 20:17, 09 Maj 2011 |
 |
Jak koniec poszarpany to faktycznie jakby brak paliwa - pompa nie dawała rady?
Z tego co piszesz chłopaki od hamowni znali się na robocie.
Zamieść wykresy. AFR ze spalin przypadkiem też nie badali? Wiedziałbyś co z mieszanką.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 8:36, 10 Maj 2011 |
 |
Z wykresów dla maszyn wychodziły bardzo realne wyniki. Najmocniejsza wyszła BMW 207,5KM szczęka opada. Hayabusy stojące za nami dochodziły do 170- 190KM.
Spalin nie badali bo zbyt długo by to szło a osób było w kolejce cały czas sporo tak ponad 1h20min stania (W innych miastach podobno po 2 czy 3 maszyny tylko stały)
Tak wyglądałem przed hamowaniem jak jeszcze nie znałem wyników. (zdjęcie tylko w linku bo nie wyświetla z tegoż linku
[link widoczny dla zalogowanych]
A po zobaczeniu takiego wykresu złapałem sporego doła
krzywe mocy z oporami toczenia i bez nich, opory na samym dole niebieska linia. Wykres momentu mi się dość podoba. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Wto 8:43, 10 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 13:30, 10 Maj 2011 |
 |
DIS wysłałem Ci garść przemyśleń i informacji na mail.
Myślę, że VS51A (silnik S501) nie jest tu bez znaczenia.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Wto 19:39, 10 Maj 2011 |
 |
Dziękuję bardzo Griba przeczytałem i faktycznie jak mam silnik S501 to będzie 50 KM choć spróbuję dojść jak najwyżej. Niepokojące jest to haczenie po przekroczeniu 6000 obrotów nawet przy zdławionej wersji bo raczej powinno to być w miarę proste tzn gładkie krzywe.
Będę rozbierał mimo wszystko gaźniki i zobaczymy dokładniej co i jak. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
maciej792
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow
|
Wysłany:
Wto 20:10, 10 Maj 2011 |
 |
Chcialbym zapytac jaki jest koszt badania,chociaz w Tarnowie chyba nie ma mozliwosci |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 20:22, 10 Maj 2011 |
 |
Witam!
A napisz jeszcze jakie masz oznaczenia gaźników? Być może przepustnice zostały zmienione a dysze główne są ze zdławionego?
Jak rozbierzesz oba gaźniki to będziesz mógł odczytać i porównać z instrukcją.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
SuMo
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
|
Wysłany:
Nie 18:22, 05 Cze 2011 |
 |
Cześć
Przedwczoraj odebrałem motocykl od mechanika i dzisiaj postanowiłem go sprawdzić na hamowni (również na BP). Mam jednak sporo nagrzebane przy wydechach, więc nie wiem, czy mój wykres będzie w jakikolwiek sposób dla Ciebie przydatny.
Swoją drogą ten wykres, który uzyskałeś nie wydaje mi się realny. Pamiętam, że na rajdzie musiałem się momentami mocno pospinać aby Cie dogonić (wprawdzie nie jechaliśmy szybko ale chodzi mi "o odejście").
Poza tym pisaleś , że jesteś w stanie się rozpędzić do 160 km/h (a nawet więcej), co mocno przeczy temu wykresowi. Przecież według tego wykresu przy tej predkości miałbyś do dyspozycji mniej niż 30 KM (na silniku, na kole jeszcze mniej), a nie wydaje mi sie, aby przy masie VX"a i jego aerodynamice było to wystarczające.
Moim zdaniem wykres wygląda tak, jakby koleś nie odkręcił do końca manetki podczas hamowaia Twojego motocykla. Tłumaczyłoby to zarówno niższy moment, moc jak i fakt, że przy 5500 RPM moc zaczyna Ci spadać. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SuMo dnia Nie 18:56, 05 Cze 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 23:59, 05 Cze 2011 |
 |
Sumo a pokaż twój wykres bo skoro byłeś na BP to oni dają wykresy. Ciekaw jestem jak u Ciebie wyszedł.
Podregulowałem u siebie gaźniki przed wyjazdem do Kościanek i sprawdzałem na starej A2 dzień wcześniej i śmignąłem 175km/h bo więcej obok tirów już się bałem i sobie odpuściłem a poszedł by jeszcze trochę. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pon 0:01, 06 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
SuMo
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
|
Wysłany:
Pon 18:38, 06 Cze 2011 |
 |
Oto wykres z hamowni:
Hamowanie przeprowadzone na tłumikach z wkładkami tłumiącymi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 21:35, 06 Cze 2011 |
 |
Ja pierdziu różnica w przebiegu i wartościach kolosalna aż strach patrzeć na mój wykres. Chyba będę musiał zainwestować w hamownię z dostrajaniem by sprawdzić chociażby zaślepienie kolanek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4416 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Śro 0:07, 28 Mar 2012 |
 |
I już wiem co było przyczyną a dokładniej dwoma przyczynami. Po pierwsze miałem rozjazd w równomiernym otwieraniu się przepustnic (nie szły równo). Drugą chyba ważniejszą kwestią, którą dostrzegłem dopiero po zakupie pary gaźników i przekładaniu wszystkiego (robienie z 4 sztuk 2 idealnych a reszta na części zapasowe) było podmienienie przez poprzedniego właściciela membran z "przepustnicą" i iglicami. Nie zwróciłem na to uwagi podczas pierwszego czyszczenia bo gaźniki rozbierałem pojedynczo a teraz hurtowo 4 sztuki naraz. Iglice w gaźnikach mają inne oznaczenia i dodatkowo różne długości. Do tego membrany układane są w sposób charakterystyczny do danego korpusu (wypust) i tym samym wpływają na położenia "przepustnicy" a dokładniej jej obrót wokół osi iglicy i tym samym zmniejszenie przekroju gardzieli.
Dzisiaj wyregulowałem zawory (szczelinomierz z podziałką 0.01mm obowiązkowy żadnych o większej podziałce) a jutro bądź pojutrze zakładam gaźniki i robię synchro po czym będę mógł powiedzieć czy różnice są odczuwalne Choć po zimie zapewne jak zawsze będę czół że ciągnie ładnie i nie będę miał bezpośredniego odniesienia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Śro 9:02, 28 Mar 2012 |
 |
dis napisał: |
I już wiem co było przyczyną a dokładniej dwoma przyczynami. Po pierwsze miałem rozjazd w równomiernym otwieraniu się przepustnic (nie szły równo).. |
"Dis"
To bardzo ciekawe co napisałeś, nie uważasz ? .
Nasuwa się proste pytanie co używałeś do tej pory przy synchronizacji gaźników ?
Chyba trochę zardzewiał ten Twój wakuometr skoro synchronizacja Ci do tej pory wychodziła .
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|