|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Sawa
Gość
|
Wysłany:
Sob 20:16, 02 Gru 2006 |
|
jaki olej był by najlepszy do vx-a 800 |
|
|
|
|
|
|
piotr
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubuskie
|
Wysłany:
Sob 23:43, 02 Gru 2006 |
|
Zalecany jest 10W/40, ale ja używam 15W/40 (Castrol). Sprawdza się,
nie miałem żadnych problemów. Wybrałem wyższą klasę lepkości ze względu na dość spory przebieg mojej maszyny (114 tyś km). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
langer
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
|
Wysłany:
Sob 23:54, 02 Gru 2006 |
|
Rozumiem, że pytasz o olej silnikowy, tak?
Instrukcja mówi, że do silnika należy lać olej motocyklowy klasy SE lub SF o lepkości zgodnej z specyfikacją SAE 10W/40 w ilości od 2,4 l (wymiana samego oleju) do maxsymalnie 3,3 litra (przy całkowitej wymianie oleju wraz z filtrem i nalaniem do górnego dopuszczalnego poziomu).
Marka oleju ma tu mniejsze znaczenie, niekoniecznie musi być syntetyk (instrukcja na ten temat milczy).Ważne, by był przeznaczony do silników motocyklowych. Samochodowe oleje są dobre dla samochodów; motocykle mają mokre sprzęgło, dwukrotnie wyższe obroty i znacznie wyższą moc z jednego litra , wymagają więc innych olejów.
Ważna jest też lepkość oraz to, czy poziom oleju jest prawidłowy; zbyt niski poziom oleju jest zabójczy dla silnika, jego nadmiar może uszkodzić uszczelki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
..:maniek:..
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno
|
Wysłany:
Nie 18:23, 03 Gru 2006 |
|
>Ważne, by był przeznaczony do silników >motocyklowych. Samochodowe >oleje są dobre dla samochodów; motocykle mają mokre sprzęgło, >dwukrotnie wyższe obroty i znacznie wyższą moc z jednego litra , >wymagają więc innych olejów.
tak z ciekawosci spytam:gdzie w instrukcji/serwisowce pisze ze ma to byc olej MOTOCYKLOWY??
>zbyt niski >poziom oleju jest zabójczy dla silnika,
tu sie zgodze w 10000%
> jego nadmiar może >uszkodzić >uszczelki.[/quote]
a tu niezgodze sie wogole! zbyt duzy poziom oleju nie uszkodzi uszczelek!poprostu go nam wydmucha najpewniej przez odme do filtra powietrza i co najwyzej zapaskudzi wklad.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Iwansky
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka
|
Wysłany:
Czw 18:44, 07 Gru 2006 |
|
O jakiej odmie od filtra powietrza kolega mówi? bo niemam już VX-a ponad rok, ale widzę że czegoś nie pamiętam.
Dodam że zawysoki stan oleju w 99% przypadków powoduje rozszczelnienie simeringu na wale korbowym.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
..:maniek:..
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno
|
Wysłany:
Pią 9:53, 08 Gru 2006 |
|
>O jakiej odmie od filtra powietrza kolega mówi? bo niemam już VX-a ponad >rok, ale widzę że czegoś nie pamiętam.
witam..o zwyczajnej odmie czyli o "urzadzeniu" do odpowietrzania skrzyni korbowej! nie mam teraz vx-a obok siebie wiec dokalnie nie powiem o co chodzi ale z uwagi na charakter i cykl pracy KAZDEGO silnika 4T musi on byc wyposazony w odme! w praktyce odma to najczesciej jakas puszka z labiryntem przegrod w srodku(sluzacym do odseparowania par oleju) polaczona wezykiem z puszka filtra powietrza(w celu dopalania par oleju-ekologia)..jesli silnik jest OK(nie ma przedmuchow do skrzyni korbowej) i odma jest drozna , to wtedy nie ma prawa wywalic zadnej uszczelki bo w silniku poprostu nie zbiera sie cisnienie....i tyle... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Iwansky
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobyłka
|
Wysłany:
Pią 13:05, 08 Gru 2006 |
|
Oczywiście znam funkcje odmy, ale moje pytanie dotyczyło właśnie VX-a. Rozbierałem go pare razy na cznniki pierwsze i nie pamiętam o żadnej odmie. Pytam, bo może juz zawodzi mnie nienajmłodsza głowa...
Zapewniam cię jednak że sam fakt że odma jest zastosowana w silniku nie wyklucza wywalenia simeringu na wale. Maiełm taki problem w samochodzie. Poziom był za wysoki i doprowadziło to do przecieków na wale od strony skrzyni. Nie powiem ci z jakimi zjawiskami wiąże się ten problem, ale wielu mechaników potwierdza, że pomimo że odma w silniku jest zastosowana, to naleanie oleju ponad stan daje taki efekt.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
..:maniek:..
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno
|
Wysłany:
Pią 14:43, 08 Gru 2006 |
|
>Nie powiem ci z jakimi zjawiskami wiąże się ten problem, ale wielu >mechaników potwierdza, że pomimo że odma w silniku jest zastosowana, to >naleanie oleju ponad stan daje taki efekt.
no ja ci powiem szczerze ze nigdy sie nie spotkalem zeby przez zbyt wysoki poziom oleju wywalilo simering ;/ bo niby co ma jedno z drugim?jesli simer jest ok to uszczelni wal czy to bedzie pracowal jedynie w mgle olejowej czy w samym oleju....walek zmiany biegow tez jest uszczelniony simeringiem i na 100% jest ciagle zanurzony w oleju i jego jakos nie wywala? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marjan
Gość
|
Wysłany:
Wto 15:11, 19 Gru 2006 |
|
langer napisał: |
Rozumiem, że pytasz o olej silnikowy, tak?
Instrukcja mówi, że do silnika należy lać olej motocyklowy klasy SE lub SF o lepkości zgodnej z specyfikacją SAE 10W/40 w ilości od 2,4 l (wymiana samego oleju) do maxsymalnie 3,3 litra (przy całkowitej wymianie oleju wraz z filtrem i nalaniem do górnego dopuszczalnego poziomu).
Marka oleju ma tu mniejsze znaczenie, niekoniecznie musi być syntetyk (instrukcja na ten temat milczy).Ważne, by był przeznaczony do silników motocyklowych. Samochodowe oleje są dobre dla samochodów; motocykle mają mokre sprzęgło, dwukrotnie wyższe obroty i znacznie wyższą moc z jednego litra , wymagają więc innych olejów.
Ważna jest też lepkość oraz to, czy poziom oleju jest prawidłowy; zbyt niski poziom oleju jest zabójczy dla silnika, jego nadmiar może uszkodzić uszczelki. |
O ile z danymi ilościowymi się zgodzę, to na wypisywane przez Ciebie rzeczy w temacie "motocyklowości" oleju się nie zgodzę NIGDY.
Chyba, że jako olej motocyklowy uznasz olej _s_i_l_n_i_k_o_w_y_
o klasie SJ/SL Bo dopiero powyżej tej klasy sprzęgło zaczyna się ślizgać. No, chyba, że ma superturbohajperfomens dodatki z megateflonu. Klasa podana przez producenta w manualu jest spełniana z naddatkiem przez klasy wyższe. Zresztą ciężko kupić olej o klasie SF z 10w40
Oleje tej klasyfikacji spełniają wymagania wyższych klas, które weszły jak już VX był w produkcji.
Pisałem tu już o Motulu "motocyklowym", na którym sprzęgło się zaczęło ślizgać.
PZDR |
|
|
|
|
langer
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
|
Wysłany:
Wto 23:23, 19 Gru 2006 |
|
Dyskusję uważam za jałowa i bezcelową. VX jest MOTOCYKLEM, firmy petrochemiczne produkuja oleje przeznaczone specjalnie dla MOTOCYKLI, więc wniosek jest prosty- do VXa należy lać olej przeznaczony dla motocykli. Cena olejów dla samochodu i dla motocykla zasadniczo się nie różni ,oleje dla puszek i moto są dostępne, więc nie wiem po co wogóle rozważać taki dylemat , po co ta dyskusja. Samochodziarze nie zastanawiaja się , czy czasem nie zalać silnika samochodu olejem motocyklowym. Opony są (mówię o najprostszym podziele) zimowe i letnie, nikt nie dyskutuje, czy latem lepiej jeździć na gumach letnich, czy zimowych. Szampon jest do mycia włosów, piwo do picia. Można funkcje tych płynów zamienić, ale po co? . Piwo lej w gardło, szamponem polej włosy i wszystko będzie jak należy, ok? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marjan
Gość
|
Wysłany:
Czw 0:06, 21 Gru 2006 |
|
langer napisał: |
Dyskusję uważam za jałowa i bezcelową. VX jest MOTOCYKLEM, firmy petrochemiczne produkuja oleje przeznaczone specjalnie dla MOTOCYKLI, więc wniosek jest prosty- do VXa należy lać olej przeznaczony dla motocykli. Cena olejów dla samochodu i dla motocykla zasadniczo się nie różni ,oleje dla puszek i moto są dostępne, więc nie wiem po co wogóle rozważać taki dylemat , po co ta dyskusja. Samochodziarze nie zastanawiaja się , czy czasem nie zalać silnika samochodu olejem motocyklowym. Opony są (mówię o najprostszym podziele) zimowe i letnie, nikt nie dyskutuje, czy latem lepiej jeździć na gumach letnich, czy zimowych. Szampon jest do mycia włosów, piwo do picia. Można funkcje tych płynów zamienić, ale po co? . Piwo lej w gardło, szamponem polej włosy i wszystko będzie jak należy, ok? |
No, ale jeśli zwrócisz uwagę na finansowy aspekt sprawy - to już nie. Na oleju nie jest napisane, że jest on samochodowy, tylko silnikowy.
Ale skoro nie wierzysz - powtórzę. Po wlaniu Oleju półsyntetycznego firmy MOTUL 10w40 5100 sprzęgło zaczęło się ślizgać. Po wymianie tarcz i spręzyn chodzić będzie długo, ale na oleju silnikowym.
Już nigdy nie przepłacę za olej, który ma nalepkę z motocyklem. Czego i innym życzę.
PZDR |
|
|
|
|
..:maniek:..
Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 109 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jaworzno
|
Wysłany:
Czw 15:17, 21 Gru 2006 |
|
>Opony są zimowe i letnie, nikt nie dyskutuje, czy latem lepiej jeździć na >gumach letnich, czy zimowych.
troche zly przyklad...nawet niewprawny kierowca poczuje roznice w jezdzie na oponach zimowych/letnich wiec roznica JEST! jelsi zas chodzi o olej to ja osobiscie procz markietinigu roznic nie widze!
>Cena olejów dla samochodu i dla motocykla zasadniczo się nie różni ,
cena sie rozni to po pierwsze! po drugie i chyba wazniejsze to dostepnosc olejow...olej "samochodowy" kupic mozna wszedzie, "motocyklowy" juz nie bardzo... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
masacre
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 18:46, 27 Gru 2006 |
|
Witam wszystkich po długiej nieobecności spowodowanej nawijaniem kilometrów. Śmigam sezon na motulu 5100 10W40 , zalałem nim nowe sprzęgło LUCAS. Ani chwili przez 8 tyś km nie było poślizgu, a nie oszczędzałem maszynie na przyspieszeniach. Ślizganie mogło się u Ciebie pojawic w wyniku zmiany oleju. Różne marki stosują różne dodatki. Okłądziny "przyzwyczajają" się do oleju z dodatkami i mogą źle znosic zmianę warunków pracy. Dopowiem ,że zmieniłem tarcze sprzęgła bo się ślizgały. Po zmierzeniu tarcz wyszło że są NOWE ! potwirdziło się to co mówił poprzedni właściciel,że założył nowe sprzęgło. Nie pamiętał niestety jakim olejem zalał. Ja zalałem 5100 i zaczeło się ślizganie. NAjpierw niewielkie, potem ( ok. 500 km ) duże - uniemożliwiające normalną jazdę bez szaleństw. Wymieniejąc tarcze na nowe :\ chciałęm profilaktycznie wstawic mocniejsze sprężyny żeby nie okazało się że się znowu ślizga. Niestety nie zdobyłem mocniejszych i poprostu podłożyłem po 1mm podkładce pod te moje( przed podłożeniem pokdładek pomierzyłem je i wyszło że są NOWE). Teraz nic sie nie slizga, nasmarowanie linki sprzegla smarem do lancucha motocyklowego sprawilo ze wysprzeglanie jest lekkie i plynne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 18:36, 10 Lut 2007 |
|
|
|
|
Valdivx800
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław /Świdnica
|
Wysłany:
Wto 11:31, 22 Maj 2007 |
|
A ja wam powiem że mój VX strasznie wciąga olej i nim sie zorientowałem to miałem 1,5 na 2,4l wiec było kiepsko i co sie dowiedziałem Nigdy nie przechodzimy z GęSTRZEGO OLEJU NA RZADSZY to po pierwsze a po drugie wlewamy olej MINERALNY motocyklowy !! syntetyki są do ścigaczy nowej generacji ) Przy wymianie oleju i filtra bierzemy pod uwagę że filterek "wypije" nam 0,4l |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|