FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 filtr stozkowy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
hubert1503




Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: coventry UK

PostWysłany: Śro 23:49, 09 Mar 2011 Powrót do góry

Witam mam pytanie czy ktos zakladal filtry stozkowe do vx? Jezeli tak to czy jest trodno to zrobic, czy jakies przerobki sa potrzebne i jak moto sie sprawuje z filterkami?
Dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 12:15, 10 Mar 2011 Powrót do góry

Z tyłu jest bardzo duża pucha airboxu więc z tyłu nie powinno być z tym problemu. Z przodu jest znacznie mniej miejsca lecz jak by odpowiedni rozmiar był dobrany to tez by dało radę. Są jednak 2 kwestie na które bym zwrócił uwagę przy takiej zmianie a mianowicie:
1 - oryginalne filtry są ze sobą połączone więc jak jeden jest bardziej zasyfiony to i tak ciągnie powietrze z drugiego a przy stożkach takiej opcji nie będzie.
2 - do tylnego filtra idzie przewód z cylindra, gdzie nadmiar oleju może zostać wypluty do filtra. W przypadku zmiany na stożki trzeba by taki przewód wyprowadzić do jakiegoś pojemnika bo pod moto to raczej ryzykowna rzecz gdyż olej może znaleźć się na oponie.

Po zmianie filtrów powietrza na stożki konieczna była by także regulacja gaźników gdyż dostawały by one więcej powietrza przez co mieszanka mogła by być zbyt uboga.

Swoją drogą zmiana filtrów na stożki w naszej maszynie raczej wiele nie da. Pomyśl lepiej o filtrach K&N też dają więcej powietrza a są prawie że wieczne jak się je dobrze konserwuje i raczej nie wymagają tyle kombinacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SuMo




Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Czw 20:40, 10 Mar 2011 Powrót do góry

Podepnę się pod temat.

Cytat:
Pomyśl lepiej o filtrach K&N też dają więcej powietrza a są prawie że wieczne jak się je dobrze konserwuje i raczej nie wymagają tyle kombinacji.


A widziałeś gdzieś filtry tej marki dedykowane do VX'a ? Mi nie udało się czegoś takiego znaleźć ale może pasuje jakiś od innego motocykla ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SuMo dnia Czw 20:40, 10 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 9:33, 11 Mar 2011 Powrót do góry

Przeglądając strony nie zwracałem zbyt dużo uwagi na filtry k&n, tak naprawdę chyba tylko raz czy dwa zajrzałem gdzieś czy mają lecz to na bank nie był cały asortyment. Możliwe że są a jeśli ich nie ma do VXa to na bank da radę od czegoś podobnego dopasować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
beatles




Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:40, 13 Mar 2011 Powrót do góry

Jest jeszcze jedno pytanie: po co zmieniać filtr na stożkowy? oryginał sprawuje się doskonale.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hubert1503




Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: coventry UK

PostWysłany: Nie 14:04, 13 Mar 2011 Powrót do góry

Z czystej ciekawosci, niegdy nie wiadomo a noz cos sie zmieni w moto i zacznie jezdzic jak nowy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 20:45, 13 Mar 2011 Powrót do góry

Jeśli chcesz aby moto jeździło jak nowe rozbierz go w zimie na składniki pierwsze a później wymień wszystko co zużyte bo same filtry to nic nie dadzą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hubert1503




Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: coventry UK

PostWysłany: Nie 22:20, 13 Mar 2011 Powrót do góry

Silnik mam wymieniony, z przebiegiem 6tys km takze nawet nie ma sensu go rozbierac, dlatego tez szukam wszelkich innych sposobow aby troszke poprawic jego prace i "przyspieszyc" go odrobine. Wiem ze jest wiele sposobow ale chcialbym zaczac od najprostszych tzn. filtry , swiece, przewody, mysle o zmianie dysz w gaznikach i wypolerowaniu kanalow dol i wyl plus jakies wydechy sportowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:13, 13 Mar 2011 Powrót do góry

W sensie przyspieszyć mas zna myśli prędkość maksymalną czy przyspieszenie? VX ma wystarczająco mocy i momentu obrotowego by pociągnąć trochę szybciej ale ograniczają go przełożenia. Jest kilka sposobów na podniesienie prędkości i obniżenie obrotów silnika: wymiana opony na taką o wyższym profilu (tylko 130/90 mają wyższy profil od obecnych co wejdą), zmiana przełożeń w skrzyni (sporo roboty i chyba nikt tego jeszcze nie robił) a także zmiana przełożenia końcowego, tzn. dyferencjału np. od VS1400 lecz wymaga to przeprowadzenia kilku przeróbek. Większej prędkości nie uzyskasz przez stożki i wydechy gdyż bez tego VX na 5 biegu dochodzi pod czerwone pole a dalej nie pójdziesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
beatles




Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:08, 14 Mar 2011 Powrót do góry

Skąd wiesz, że ten silnik ma przebieg 6000km? Jestem pewny, że stożki bez airboxu będą miały mniejszą sprawność wyłapywania syfu niż oryginały, więc na pewno coś się zmieni - żywotność silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 14:48, 15 Mar 2011 Powrót do góry

hubert1503 napisał:
Silnik mam wymieniony, z przebiegiem 6tys km takze nawet nie ma sensu go rozbierac, dlatego tez szukam wszelkich innych sposobow aby troszke poprawic jego prace i "przyspieszyc" go odrobine. Wiem ze jest wiele sposobow ale chcialbym zaczac od najprostszych tzn. filtry , swiece, przewody, mysle o zmianie dysz w gaznikach i wypolerowaniu kanalow dol i wyl plus jakies wydechy sportowe.


Hej ,ze swojego doświadczenia( i na pewno potwierdzą to koledzy ) wiem ze jeśli motor jest po regulacjach i wszystko chodzi jak powinno to niema sensu go ulepszać ,nie wiemy jak zareaguje wał czy korbowody na szybsze napełnianie cylindrów mieszanką poprzez wypolerowanie kanałów , jak dasz puste albo przelotowe wydechy to zawory dostaną tez po dupie.. Vx nie nadaje się za bardzo do tuningów silnika. kup może jakiś dedykowany zestaw jest tego trochę.jak nie daj boże zacznie ci się silnik sypać to zobaczysz jakiego syfu w silniku możne jakaś błahostka narobić. mnie same części i to nie nowe uczyniły około 1850zł. to prawie połowa tego co płaciłem za motor.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hubert1503




Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: coventry UK

PostWysłany: Wto 19:40, 15 Mar 2011 Powrót do góry

widze ze najlepszym sposobem aby nie przedobrzyc i nie zniszczyc silnika jest wrzucic dobre swiece i pare podstawowych rzeczy i korzystac z tego co daje nam fabryka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 20:26, 15 Mar 2011 Powrót do góry

Jasne ze tak Smile daj jakieś świece irydowe ,dobre przewody W.napięcia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SuMo




Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Czw 21:29, 17 Mar 2011 Powrót do góry

Sprawdziłem - K&N nie posiada w swojej ofercie dedykowanego filtru powietrza do VX'a (tzn. w ich katalogach nie ma takiego motocykla).

... ale na jednej z anglojęzycznych stron znalazłem informacje, że pasuje filtr powietrza od VZ800 Very Happy

Chyba się skuszę (jeśli cena nie będzie zaporowa).

Nie chodiz mi o wzrost mocy, ale raczej o lepsze brzmienie przy mocniejszym odkręcaniu manetki. Postaram się też kupić zestaw dysz Dynojeta.

Edit:
Znalazłem takie oznaczenia filtrów, które podobno podchodzą do VX'a:
RU-0160
SU0009
SU-5589

Zna ktoś możę dokładne wymiary oryginalnego filtra powietrza ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SuMo dnia Czw 21:41, 17 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Czw 22:16, 17 Mar 2011 Powrót do góry

daj znać jak będziesz znał ceny Smile jak ci zależny na wymiarach to mogę zaraz zejść i zmierzyć w garażu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin