Autor |
Wiadomość |
Lukaszf290980
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Waleńczów k/Częstochowy
|
Wysłany:
Nie 22:43, 15 Kwi 2018 |
|
Kupiłem VX z 1992r. Dzisiaj się dopiero przyłożyłem i zrobiłem 170km bez gaszenia. Wykryte usterki: pływa niemal po całej jezdni poniżej 80km/h aż ciarki przechodzą po plecach. Luzu na główce nie ma. Brak oleju w lagach. Jak jest zimny coś stuka ale jak się rozgrzeje to stuki zanikają. Przednia opona spękana ze starości. Wiecie koledzy gdzie w internecie można w miarę tanio kupić opony?
Pozdrawiam Wszystkich zapaleńców VX-ów |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
góri
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie
|
Wysłany:
Nie 23:41, 15 Kwi 2018 |
|
Witam i pozdrawiam. Ciśnienie w kołach ok? wyważone felgi? tarcze proste? moto nie jest po dzwonie (rama prosta?) przeszukaj forum w temacie opon. Ja osobiście kupuje shinko na allegro i jestem zadowolony. Jeśli chodzi o stuki, to może być wszystko a najprostsze to chyba luzy zaworowe. P.S. suzuki same stuki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Pon 7:06, 16 Kwi 2018 |
|
Cześć! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 10:49, 16 Kwi 2018 |
|
Cześć!
Zmień oponę, zalej olej w lagi i zobaczysz czy coś się zmieni.
Co do opony to warto wpisać np. w [link widoczny dla zalogowanych] jej rozmiar i kierując się podpowiedziami portalu wybrać najtańszy sklep. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pon 15:34, 16 Kwi 2018 |
|
Witamy na forum. W kwestii noszenia moto, warto sprawdziś powyższe sugestie bo są najprostsze. Jeśli się nie poprawi o nich mam jeszcze inne propozycje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Marta
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 106 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 21:06, 16 Kwi 2018 |
|
Cześć! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 8:22, 17 Kwi 2018 |
|
Lukaszf290980 napisał: |
jak się rozgrzeje to stuki zanikają |
Życzę Ci by Twoje moto było w ciągłym stanie ciepłoty. Powodzenia w dopieszczaniu maszyny. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Lukaszf290980
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Waleńczów k/Częstochowy
|
Wysłany:
Sob 7:20, 21 Kwi 2018 |
|
Witam ponownie Panowie. Dzięki za oddzew.
pływanie motocykla zdiagnozowane, wstępnie łożyska wahacza ale jeśli po zdemontowaniu okaże się, że to bieżnia zurzyta to będzie dupa. W przyszłym tygodniu będę robić. Olej wymieniłem na Castrola 10W40, oczywiście do motocykli. Staram się jak najwięcej kilometrów trzaskać żeby wyszły wszystkie usterki i zauważyłem następną bolączkę. Jak się olej zagrzeje to przy zmianie biegów pojawia się taki specyficzny odgłos jakbym na sucho biegi zmieniał. NAwet jak włączam 1 to pojawia się szarpnięcie, nie za mocne ale trochę to irytuje mnie i delikatny zgrzyt. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
skorat
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask
|
Wysłany:
Sob 8:34, 21 Kwi 2018 |
|
Lukaszf290980 napisał: |
Jak się olej zagrzeje to przy zmianie biegów pojawia się taki specyficzny odgłos jakbym na sucho biegi zmieniał. NAwet jak włączam 1 to pojawia się szarpnięcie, nie za mocne ale trochę to irytuje mnie i delikatny zgrzyt. |
Mnie to wygląda na kończące się sprzęgło. Może wystarczy regulacja linki sprzęgła. Poza tym ja zauważyłem u siebie podobne objawy po zmianie oleju z Valvolline na zachwalanego przez wszystkich Motula. Więcej go nie wleje nawet do kosiarki!
P.S.
Motul to podobno najczęściej podrabiany oleum na universie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 9:42, 21 Kwi 2018 |
|
Lukaszf290980 napisał: |
Jak się olej zagrzeje to przy zmianie biegów pojawia się taki specyficzny odgłos jakbym na sucho biegi zmieniał. NAwet jak włączam 1 to pojawia się szarpnięcie, nie za mocne ale trochę to irytuje mnie i delikatny zgrzyt. |
Generalnie jak włączasz 1 bieg w motocyklu to zazwyczaj zawsze będzie lekkie szarpnięcie, bo tryby w skrzyni muszą się ustawić względem siebie. Wrzuć 1, potem luz, i znów 1. Za drugim razem bieg powinien wejść gładko.
Skorat napisał: |
Może wystarczy regulacja linki sprzęgła. |
Faktycznie, Skorat dobrze prawi. Być może trzeba zwiększyć naciąg linki sprzęgła. Gdyby był zbyt mały, to po wciśnięciu klamki tarcze sprzęgłowe nie odsuną się od siebie na tyle, żeby całkowicie odłączyć skrzynię od silnika. Dodatkowo, nowy, lepki olej (stary mógł być rozrzedzony) lepiej "klei" tarcze sprzęgłowe i stąd pogorszenie zmiany biegów. Ot taka teoria, ale warto sprawdzić klamkę... Luz między końcem osadzenia klamki a korpusem ma być około 4 mm o ile pamięć mnie nie myli...
Skorat napisał: |
na zachwalanego przez wszystkich Motula. Więcej go nie wleje nawet do kosiarki! |
Olej jak każdy inny. Leje MOTULA od zawsze do wszystkich naszych moto. Używam także w samochodzie. Nie zauważyłem żadnych problemów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Maniek
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żary FZA
|
Wysłany:
Nie 10:36, 22 Kwi 2018 |
|
Witam z lubuskiego.
LwG |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lukaszf290980
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Waleńczów k/Częstochowy
|
Wysłany:
Nie 21:07, 22 Kwi 2018 |
|
dzięki chłopaki za wszystkie porady. Ogólnie mam 38 lat i po 20 latach przerwy od motocykli musiałem coś kupić. Za łebka bawiłem się wsk-ami, jawami itp. Tak na niedzielę kupiłem sobie tego japońskiego już "dziadka" bo jeszcze w latach 90 mnie zachwycił. Tylko, że mi się chce częściej jeździć niż w niedzielę.
Sorki, że tak przynudziłem trochę.
Jeszcze kwestia tej linki, może trochę śmieszna. W jakiej pozycji kierownicy regulujecie tą linkę bo przecież jak skręcicie kierownicą do oporu w lewo to przerwa między korpusem a klamką się zmniejsza do zera?
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Nie 22:52, 22 Kwi 2018 |
|
Linka ma mieć luz by w przypadku skręcenia kierownicy nie naciągać linki stąd najlepiej regulować na prostej kierownicy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hook13
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 20:53, 24 Kwi 2018 |
|
Na prostej kierownicy? A nie skręconej w stronę gdzie jest najmniejszy luz, aby po skręceniu kierownicą nie została za mocno naciągnięta?
Pytam się bo nie wiem czy dobrze myślę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 22:39, 26 Kwi 2018 |
|
Hook13 napisał: |
Na prostej kierownicy? A nie skręconej w stronę gdzie jest najmniejszy luz, aby po skręceniu kierownicą nie została za mocno naciągnięta?
Pytam się bo nie wiem czy dobrze myślę. |
Jeżeli chodzi o sprzęgło w książce serwisowej nie jest to określone, a na zdjęciach ciężko stwierdzić, czy kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost, czy w lewo.
Na moją logikę regulujesz w najczęściej występującej pozycji do jazdy, czyli z kołem na wprost. Ustawiając luz zalecany w książce serwisowej linka powinna prawidłowo działać w każdym położeniu kierownicy.
Jeśli tak nie jest to korygujesz luz dobierając jego wartość "eksperymentalnie". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|