FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Witam Waleńczów k/Częstochowy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Lukaszf290980




Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Waleńczów k/Częstochowy

PostWysłany: Nie 22:43, 15 Kwi 2018 Powrót do góry

Kupiłem VX z 1992r. Dzisiaj się dopiero przyłożyłem i zrobiłem 170km bez gaszenia. Wykryte usterki: pływa niemal po całej jezdni poniżej 80km/h aż ciarki przechodzą po plecach. Luzu na główce nie ma. Brak oleju w lagach. Jak jest zimny coś stuka ale jak się rozgrzeje to stuki zanikają. Przednia opona spękana ze starości. Wiecie koledzy gdzie w internecie można w miarę tanio kupić opony?
Pozdrawiam Wszystkich zapaleńców VX-ów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 23:41, 15 Kwi 2018 Powrót do góry

Witam i pozdrawiam. Ciśnienie w kołach ok? wyważone felgi? tarcze proste? moto nie jest po dzwonie (rama prosta?) przeszukaj forum w temacie opon. Ja osobiście kupuje shinko na allegro i jestem zadowolony. Jeśli chodzi o stuki, to może być wszystko a najprostsze to chyba luzy zaworowe. P.S. suzuki same stuki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Pon 7:06, 16 Kwi 2018 Powrót do góry

Cześć!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 10:49, 16 Kwi 2018 Powrót do góry

Cześć!

Zmień oponę, zalej olej w lagi i zobaczysz czy coś się zmieni.

Idea Co do opony to warto wpisać np. w [link widoczny dla zalogowanych] jej rozmiar i kierując się podpowiedziami portalu wybrać najtańszy sklep.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 15:34, 16 Kwi 2018 Powrót do góry

Witamy na forum. W kwestii noszenia moto, warto sprawdziś powyższe sugestie bo są najprostsze. Jeśli się nie poprawi o nich mam jeszcze inne propozycje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Marta




Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:06, 16 Kwi 2018 Powrót do góry

Cześć! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zyjon




Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 8:22, 17 Kwi 2018 Powrót do góry

Lukaszf290980 napisał:
jak się rozgrzeje to stuki zanikają

Życzę Ci by Twoje moto było w ciągłym stanie ciepłoty. Powodzenia w dopieszczaniu maszyny. Wink


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Lukaszf290980




Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Waleńczów k/Częstochowy

PostWysłany: Sob 7:20, 21 Kwi 2018 Powrót do góry

Witam ponownie Panowie. Dzięki za oddzew.
pływanie motocykla zdiagnozowane, wstępnie łożyska wahacza ale jeśli po zdemontowaniu okaże się, że to bieżnia zurzyta to będzie dupa. W przyszłym tygodniu będę robić. Olej wymieniłem na Castrola 10W40, oczywiście do motocykli. Staram się jak najwięcej kilometrów trzaskać żeby wyszły wszystkie usterki i zauważyłem następną bolączkę. Jak się olej zagrzeje to przy zmianie biegów pojawia się taki specyficzny odgłos jakbym na sucho biegi zmieniał. NAwet jak włączam 1 to pojawia się szarpnięcie, nie za mocne ale trochę to irytuje mnie i delikatny zgrzyt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
skorat




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ślask

PostWysłany: Sob 8:34, 21 Kwi 2018 Powrót do góry

Lukaszf290980 napisał:
Jak się olej zagrzeje to przy zmianie biegów pojawia się taki specyficzny odgłos jakbym na sucho biegi zmieniał. NAwet jak włączam 1 to pojawia się szarpnięcie, nie za mocne ale trochę to irytuje mnie i delikatny zgrzyt.

Mnie to wygląda na kończące się sprzęgło. Może wystarczy regulacja linki sprzęgła. Poza tym ja zauważyłem u siebie podobne objawy po zmianie oleju z Valvolline na zachwalanego przez wszystkich Motula. Więcej go nie wleje nawet do kosiarki!
P.S.
Motul to podobno najczęściej podrabiany oleum na universie Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 9:42, 21 Kwi 2018 Powrót do góry

Lukaszf290980 napisał:
Jak się olej zagrzeje to przy zmianie biegów pojawia się taki specyficzny odgłos jakbym na sucho biegi zmieniał. NAwet jak włączam 1 to pojawia się szarpnięcie, nie za mocne ale trochę to irytuje mnie i delikatny zgrzyt.

Generalnie jak włączasz 1 bieg w motocyklu to zazwyczaj zawsze będzie lekkie szarpnięcie, bo tryby w skrzyni muszą się ustawić względem siebie. Wrzuć 1, potem luz, i znów 1. Za drugim razem bieg powinien wejść gładko. Idea

Skorat napisał:
Może wystarczy regulacja linki sprzęgła.

Faktycznie, Skorat dobrze prawi. Być może trzeba zwiększyć naciąg linki sprzęgła. Gdyby był zbyt mały, to po wciśnięciu klamki tarcze sprzęgłowe nie odsuną się od siebie na tyle, żeby całkowicie odłączyć skrzynię od silnika. Dodatkowo, nowy, lepki olej (stary mógł być rozrzedzony) lepiej "klei" tarcze sprzęgłowe i stąd pogorszenie zmiany biegów. Ot taka teoria, ale warto sprawdzić klamkę... Luz między końcem osadzenia klamki a korpusem ma być około 4 mm o ile pamięć mnie nie myli...

Skorat napisał:
na zachwalanego przez wszystkich Motula. Więcej go nie wleje nawet do kosiarki!

Olej jak każdy inny. Leje MOTULA od zawsze do wszystkich naszych moto. Używam także w samochodzie. Nie zauważyłem żadnych problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Maniek




Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żary FZA

PostWysłany: Nie 10:36, 22 Kwi 2018 Powrót do góry

Witam z lubuskiego.
LwG


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lukaszf290980




Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Waleńczów k/Częstochowy

PostWysłany: Nie 21:07, 22 Kwi 2018 Powrót do góry

dzięki chłopaki za wszystkie porady. Ogólnie mam 38 lat i po 20 latach przerwy od motocykli musiałem coś kupić. Za łebka bawiłem się wsk-ami, jawami itp. Tak na niedzielę kupiłem sobie tego japońskiego już "dziadka" bo jeszcze w latach 90 mnie zachwycił. Tylko, że mi się chce częściej jeździć niż w niedzielę. Razz

Sorki, że tak przynudziłem trochę.
Jeszcze kwestia tej linki, może trochę śmieszna. W jakiej pozycji kierownicy regulujecie tą linkę bo przecież jak skręcicie kierownicą do oporu w lewo to przerwa między korpusem a klamką się zmniejsza do zera?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:52, 22 Kwi 2018 Powrót do góry

Linka ma mieć luz by w przypadku skręcenia kierownicy nie naciągać linki stąd najlepiej regulować na prostej kierownicy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hook13




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:53, 24 Kwi 2018 Powrót do góry

Na prostej kierownicy? A nie skręconej w stronę gdzie jest najmniejszy luz, aby po skręceniu kierownicą nie została za mocno naciągnięta?

Pytam się bo nie wiem czy dobrze myślę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 22:39, 26 Kwi 2018 Powrót do góry

Hook13 napisał:
Na prostej kierownicy? A nie skręconej w stronę gdzie jest najmniejszy luz, aby po skręceniu kierownicą nie została za mocno naciągnięta?

Pytam się bo nie wiem czy dobrze myślę.

Jeżeli chodzi o sprzęgło w książce serwisowej nie jest to określone, a na zdjęciach ciężko stwierdzić, czy kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost, czy w lewo.

Na moją logikę regulujesz w najczęściej występującej pozycji do jazdy, czyli z kołem na wprost. Ustawiając luz zalecany w książce serwisowej linka powinna prawidłowo działać w każdym położeniu kierownicy.

Jeśli tak nie jest to korygujesz luz dobierając jego wartość "eksperymentalnie". Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin