Autor |
Wiadomość |
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 1:03, 11 Lut 2011 |
|
Tak się zastanawiałem i myślałem sobie. Jeżdżąc po zmroku i mając nawet żarówki philips night guide które dają rzekomo najwięcej światła wciąż droga wydaje mi się słabo oświetlona (mam czysty klosz).
Myślałem więc nad kilkoma rozwiązaniami.
1 wsadzenie żarników HID co wiązazło by się ze zmianą klosza na gładki by nie oślepiać innych
2 zmienić sam reflektor (zawsze podobały mi się podwójne lampy) lecz podwójne klosze mają niewielką średnicę w porównaniu z obecną lampą i myślę że dawały by słabsze światło a chciałbym aby obie lampy świeciły jednocześnie nawet na mijania co wiąże się z zastosowaniem żarówek H4. Można by też wstawić tam żarniki HID.
3 pomysł chyba najbardziej poroniony lecz zarazem dający najwięcej światła a mianowicie połączyć 2 lampy o dotychczasowym rozmiarze i dodatkowo tam władować żarniki HID.
Tak z ciekawości wziąłem więc photoshopa i bez specjalnych ceregieli i ustawiania mazania itp wkleiłem 2 lampy obok siebie (moto sprzed remontu) Co sądzicie o takim czymś?
Wydają mi się trochę za duże ale jak bym zmieniał lampy na takie z gładkim kloszem to może zamiast obecnego rozmiaru władował bym 2 trochę mniejsze o jakieś 2-3cm na średnicy i wtedy wyglądało by to trochę lepiej?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
SuMo
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
|
Wysłany:
Pią 2:54, 11 Lut 2011 |
|
Też się nad tym tematem zastanawiałem.
Co do dwóch oryginalnych lamp mam odczucia podobne do Ciebie - standardowe lampy są zdecydowanie za duże, aby stawiać 2 obok siebie.
Co do żarówek wyładowawczych - zdajesz sobie zapewne sprawę z konsekwencji. W razie (odpukać) jakiegoś wypadku i wykrycia takich żarówek w motocyklu stajesz się automatycznie winowajcą i żadne tłumaczenia tutaj nie pomogą. Tak wygląda sprawa w przypadku wrzucenia zestawu HID do standardowego reflektora (powód prosty - brak homologacji). Zmiana klosza z prawnego punktu widzenia nie załatwia tu sprawy.
Pozostaje jednak pytanie do rozważenia we własnym sumieniu - czy większe zagrożenie powstaje w sytuacji, gdy nie masz zapewnionej dostatecznej widoczności, czy wtedy gdy istnieje ryzyko oślepienia innych użytkowników drogi.
Co do "standardowych żarówek" pragnę dodać coś od siebie, bo trochę ich przetestowałem (wprawdzie w samochodzie, ale oprawka H4, więc taka sama jak w motocyklu). W związku z krótką żywotnością tych żarówek, miałem okazję przetestować (pisane z pamięci, więc mogą być błędy w nazwie):
-Philips VisionPlus +30%
-Philips Extreme Perormance +80%
-Tungsram Mega Light +90%
-Osram SilverLight
-Philips NightGuide
I muszę powiedzieć że te ostatnie żarówki, które masz na tle konkurencji wcale nie wypadały za dobrze. Najbardziej jestem zadowolony ze wspomnianych Tungsramów, bo świecą naprawdę jasno (co potwierdziły pomiary na stacji diagnostycznej) a do tego kosztują śmiesznie mało w porównaniu do konkurencji (ja zapłaciłem około 20 zł za 2 sztuki żarówek). Oczywiście efektu takiego jak w xenonie nie uzyskasz, a te procenty można uznać za chwyt marketingowy.
Możesz też się pobawić w elektryce. Sprawdź napięcie jakie masz na żarówce podczas świecenia i porównaj je z napięciem na akumulatorze. Jeśli różnica będzie zbyt duża - masz po drodze za duże straty. Wiele osób modyfikuje w motocyklach instalacje elektryczną, prowadzi dodatkowe przewody i montuje przekaźniki. Tymi sposobami niektórym udaje się podnieść napięcie nawet o 0,5-1,0V co ma duży wpływ na oświetlenie drogi (chociaż skraca żywotność żarówki).
Daj znać o postępach |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SuMo dnia Pią 2:56, 11 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 9:49, 11 Lut 2011 |
|
Wystarczy kupić lampę z gładkim szkłem na allegro
np taką
[link widoczny dla zalogowanych]
i wrzucić ksenon tylko nie wiem czy ten kabelek do tej przetwornicy nie będzie za krótki bo gdzieś trzeba ja upchnąć bo do lampy chyba się nie zmieści.
U mnie nie było by chyba problemu bo mam owiewkę Puiga i tam jest taka wolna przestrzeń nad lampą między zegarami a samą owiewką
A co do dwóch lamp w VX to raczej średni pomysł, no ale to kwestia gustu . |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 10:02, 11 Lut 2011 |
|
Innym sposobem na poprawienie widoczności w nocy są lightbary ale popsuły by one według meni linie motocykla.
Najlepszym rozwiązaniem, które ja biorę pod uwagę oprócz ksenonów są halogeny dalekosiężne do motocykli.
Można je przykręcić do gmoli albo gdziekolwiek
np
|
|
|
|
|
STEFAN
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo
|
Wysłany:
Pią 10:03, 11 Lut 2011 |
|
dis napisał: |
Tak się zastanawiałem i myślałem sobie. Jeżdżąc po zmroku i mając nawet żarówki philips night guide które dają rzekomo najwięcej światła wciąż droga wydaje mi się słabo oświetlona (mam czysty klosz).
Myślałem więc nad kilkoma rozwiązaniami.
1 wsadzenie żarników HID co wiązazło by się ze zmianą klosza na gładki by nie oślepiać innych
2 zmienić sam reflektor (zawsze podobały mi się podwójne lampy) lecz podwójne klosze mają niewielką średnicę w porównaniu z obecną lampą i myślę że dawały by słabsze światło a chciałbym aby obie lampy świeciły jednocześnie nawet na mijania co wiąże się z zastosowaniem żarówek H4. Można by też wstawić tam żarniki HID.
3 pomysł chyba najbardziej poroniony lecz zarazem dający najwięcej światła a mianowicie połączyć 2 lampy o dotychczasowym rozmiarze i dodatkowo tam władować żarniki HID.
Tak z ciekawości wziąłem więc photoshopa i bez specjalnych ceregieli i ustawiania mazania itp wkleiłem 2 lampy obok siebie (moto sprzed remontu) Co sądzicie o takim czymś?
Wydają mi się trochę za duże ale jak bym zmieniał lampy na takie z gładkim kloszem to może zamiast obecnego rozmiaru władował bym 2 trochę mniejsze o jakieś 2-3cm na średnicy i wtedy wyglądało by to trochę lepiej?
|
Moim skromnym zdaniem każda ingerencja w wygląd zewnętrzny naszego VX-sa to zawsze będzie VX plus coś tam.
Wydaje mi się "dis" , że między innymi dla tego go posiadamy bo najładniej wygląda tak jak natura go stworzyła.
Ale zgadzam się , że wygląd zewnętrzny to rzecz gustu .
Pozdrawiam Stefan |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 10:19, 11 Lut 2011 |
|
|
|
|
SuMo
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
|
Wysłany:
Pią 12:01, 11 Lut 2011 |
|
Jako, że zgłębiałem ten temat jakiś czas temu dosyć dokładnie, to coś przedstawię.
Cytat: |
Wystarczy kupić lampę z gładkim szkłem na allegro
np taką
[link widoczny dla zalogowanych]
i wrzucić ksenon |
Prawnie rzecz biorąc - nie wystarczy. Jasne, że taki reflektor po zamontowaniu xenonu nie będzie oślepiał tak mocno jak reflektor ze standardowym szkłem. Nadal jednak jest to rozwiązanie nielegalne, dlatego, że ten reflektor został przystosowany do żarówek HALOGENOWYCH i na nie uzyskał homologację (stąd oznaczenie H4). Lampy xenonowe halogenowe nie są. Nasi chińscy dalecy sąsiedzi (i nie tylko oni) zaczęli jednak produkować żarówki wyładowawcze w takich właśnie oprawkach, jednak jak dobrze się wczytacie zauważycie, że sami oznaczają to jako "żarniki w oprawkach H4" a nie żarówki H4.
Nikomu takiego rozwiązania nie zabraniam (swoją drogą uważam, że montowanie dodatkowych lightbarów oślepia bardziej niż pojedynczy xenon). Tak jak pisałem zgłębiłem temat jakiś czas temu i chciałem się tylko podzielić moimi spostrzeżeniami. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 13:41, 11 Lut 2011 |
|
Himit piszesz o dodatkowych światłach które prezentują na forum sztormiaka ale tam pokazują jak dają światła drogowe a ponieważ w większości jeździ się po trasach gdzie inni też są to częściej wykorzystuje się mijania i te chciałbym w głównej mierze wzmocnić bo drogowe wydaja mi się wystarczające. Jeśli chodzi o żarniki HID to wiem że nie dostanę raczej klosza do moto z homologacją na xenony ale jak jeżdżę to widzę że niektórzy sobie takie w puszkach wsadzą i nie zmienią klosza na gładki to razi jak cholera a ja chciałbym uniknąć rażenia innych.
Sumo co do żarówek nightguide one są o tyle dobre że lewą stronę mają bardziej żółtą przez co mniej rażą innych kierowców.
Jakiekolwiek modyfikacje jakie chciał bym robić miały by na celu lepszą widoczność drogi przeze mnie i nie oślepianie przy tym innych co staje się plagą na naszych drogach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wojciech
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 37 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Książki Toruń
|
Wysłany:
Pią 23:02, 11 Lut 2011 |
|
Witam panowie.Wtym temacie zgadzam sie w pełni ze Stefanem.Nie widziałem jeszcze żadnego poprawionego wizualnie VX-a,który byłby piekniejszy niż muskularny i dostojny oryginał i właśnie tylko ten okular wygląda extra w zespole naszego statku Jeśli słabo doświetla to może warto sprawdzić właśnie wspomnianą żarówkę lub odbłyśnik.Pozdrawiam Wojtek |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 0:29, 12 Lut 2011 |
|
Wojciech żarówka nowa, odbłyśnik taki jak powinien być czyli bez palm odprysków przebarwień itp. klosz czysty i światła średnio. Napięcie prawidłowe jest by nie było że to coś z prądem. Dlatego myślę. Mi wbrew pozorom podobają się światła starszego modelu speed trimple ale tam chyba są większe klosze niż oferują normalnie sprzedawcy w podwójnych lampach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 17:06, 12 Lut 2011 |
|
Kurcze to troche dziwne,że masz wszystko ok., a mimo wszystko nie bangla więc może faktycznie spróbuj z przetwornicą i załóż ksenony.pozdro Wojciech-aby do wiosny!!!! |
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 21:19, 13 Lut 2011 |
|
Witaj DIS!
Dla mnie ten reflektor świeci całkiem dobrze.
Dwa reflektory seria obok siebie wg mnie raczej bardzo słabo wyglądają, ale to kwestia gustu.
HID to chyba z poruszonych wyżej względów odpada.
Wydaje mi się, że wiele nie wyciśniesz z seryjnego reflektora, ale możesz kombinować z żarówkami dobrych producentów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do lightbar'ów to takie coś moim zdaniem wygląda godnie:
[link widoczny dla zalogowanych]
To GSX 1100 G, ale konstrukcja lampy prawie identyczna chyba. Tyle, że to nie rozwiązuje problemu świateł mijania. Chyba, że na lightbar'y dasz dwa reflektory H4 mijania/drogowe. Ale jak z przepisami, tzn. ile punktów mijania może mieć pojazd? Wydaje mi się, że maksymalnie dwa, wtedy te dodatkowe dajesz jako mijania, a na drogowych zapalasz wszystkie trzy (z serią). Byłoby dobrze sprawdzić, czy tak może być jeżeli chodzi o przepisy.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BOhu
Administrator
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola
|
Wysłany:
Pią 17:07, 01 Kwi 2011 |
|
Witam!
Poniżej foto koła przedniego, tylne zrobione tak samo, jak kto widzi, oceńcie sami,
pozdrawiam
Shrequ
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ivf
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie
|
Wysłany:
Pią 22:04, 01 Kwi 2011 |
|
ocenimy na motocyklu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Pią 22:24, 01 Kwi 2011 |
|
Źle nie wygląda a pasek naklejany czy malowany?? Wygląd samego koła to połowa sukcesu ważne jak komponuje się też z maszyną. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pią 22:25, 01 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|