FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Odnawianie VX przeze mnie :) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Czw 17:16, 27 Maj 2010 Powrót do góry

Jeśli to nie jest tajemnica " dis " to jaki jest temat Twojej pracy doktorskiej. Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 0:14, 28 Maj 2010 Powrót do góry

Kurcze no nigdy nie pamiętam słowo w słowo Smile bynajmniej nie z mechaniki gdyż robię na wydziale technologii chemicznej a dokładniej z inżynierii procesowej. Temat jak dobrze pamiętam to ; Efektywność suszenia materiałów kapilarno porowatych w warunkach niestacjonarnych. Mogłem gdzieś przekręcić któryś wyraz Smile

A co do moto w domu to żona powiedziała że koła z przodu już nie założę w domu i wygania mnie z maszyną na dwór Sad ale mam na to sposób nie będę zakładał przednich lag jak długo się da Smile tzn aż nie założę całej reszty


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pią 0:38, 28 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pią 7:27, 28 Maj 2010 Powrót do góry

Na prawdę podziwiam zaangażowanie i determinację takich osób jak Ty " dis " a ich bliskim ( przede wszystkim żonie ) cierpliwości i wyrozumiałości w dążeniach męża do celu życzę . Nie zapomnij w dokumentowaniu tego co robisz bo przyda się nie tylko tym co śledzą Twoje postępy w montażu ale również i Tobie. Drugiej takiej okazji długo nie będziesz miał . Jeszcze raz wielki szacunek i wytrwałości dla całej Twojej rodziny . Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Nie 20:19, 30 Maj 2010 Powrót do góry

Witam. Z wielkim zdziwieniem a jednocześnie podziwem przeczytałem o Twoim remoncie dokonywanym w pokoju praktycznie z dzieckiem i żoną. Nie mogę sobie wyobrazić aby u mnie mgła zaistnieć taka sytuacja. Moja szanowna małżonka tego by nie zdzierżyła.Tym bardziej ze szczerym szacunkiem życzę szybkiego zakończenia remontu i do zobaczenia na trasie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 20:39, 30 Maj 2010 Powrót do góry

Jak by motocykl nie był całkiem rozłożony i nie malowany to raczej w pokoju nie mógł bym go składać Smile Jak wcześniej pisałem żona już ma trochę tego dość bo jest mniej miejsca ale już niedługo chyba będę miał złożonego to trzeba będzie wystawić na dwór. Zadaszenie dla moto w planach i będzie wykonywane jak tylko złożę sprzęt lub równolegle ze składaniem maszyny. Niestety przerwa w składaniu maszyny będzie od 3-7 czerwca gdyż jest wyjazd na wesele do rodziny na wieś a tam wesela są długie Smile Chyba już ostatnie rzeczy do malowania zaniosę jutro tzn obudowę (metalową od góry) zegarów , łącznik lag=mocowanie błotnika, mocowanie klaksonu i mocowanie szybki którą kupiłem w zimie na moto bazarze w poznaniu (zdjęcie szybki wstawię później).
Poniżej prezentuję zdjęcie starych i jednego nowego tłoka (drugi nowy w szafie i nie chciało mi się do zdjęcia wyciągać). Wymienione zostają ze względu na zużycie (mniejsza od normy średnica tłoków) oraz ze względu na widoczne na jednym ze starych tłoków uszkodzenie powierzchni.

Image
Image


Dziś chciałem założyć tłoki ale silnik mam niestety na dworze (oczywiście odpowiednio zabezpieczony przed warunkami atmosferycznymi) i właśnie przez opady nie miałem jak tego wykonać na spokojnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 20:51, 30 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 10:58, 31 Maj 2010 Powrót do góry

To nie wielkie uszkodzenie tłoka . Musiało się coś dostać nad tłok a skoro tak było to komora spalania też ma ślad tej kolizji , no chyba , że walnęło w zawór wtedy nie będzie nic widać w komorze spalania. A tak już na marginesie wieżę , że na pewno wiesz po co są te strzałki na tłoku. Świetnie , że dokumentujesz montaż zdjęciami na pewno nam wszystkim w wielu sprawach mechaniki motocyklowej naszej Zuzanny pomogą na forum . Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 12:42, 31 Maj 2010 Powrót do góry

Tłok jest uszkodzony najprawdopodobniej ze względu na to iż nie da rady się odkręcić śruby w lewej pokrywie (rowek wytarty całkowicie i chyba zapieczona jeszcze) pod którą znajduje się śruba za pomocą której obraca się wał przy regulacji zaworów. Moje przypuszczenie że ktoś określał GMP wkładając jakiś twardy przedmiot przez otwór dla świecy i ten przedmiot się zaklinował a ktoś próbował dalej przekręcić wał. Wynikają te przypuszczenia stąd iż ślad jest tylko i wyłącznie na tłoku a nie ma najmniejszej rysy na cylindrze bądź głowicy. Ja podobnie regulowałem zawory ale z doświadczenia z wcześniejszych maszyn wiem że nie można wkładać nic twardego czyli najlepiej np miękką plastikową słomkę która pod odrobinę większą siłą się od razu odkształci i nic nie porysa nawet ot taki patent od ogara jak nie ma się możliwości obrotu wałem i wglądu przez okienko w pokrywie ( w ogarze nie było żadnych wizjerów i tak trzeba było określać GMP a w VX ściagałem pokrywę całą). Oczywiście śrubka o której mowa na początku zostanie usunięta i wymieniona na nową z całym dobrym rowkiem (w serwisie suzuki wołają za nią ponad 50zł więc będę szukał dobrej używki).
Strzałki miałem w starych obydwie ku przodowi silnika skierowane co odpowiada kierunkowi zaworów wylotowych (strzałki zawsze ku wylotowi). Wiem że każde oznaczenie na tłoku bądź cylindrze czemuś służy więc nie ignoruję takich detali a jak czegoś nie wiem to pytam bardziej doświadczonych mechaników bądź szukam informacji w skarbnicy wiedzy - internecie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pon 12:46, 31 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 15:46, 31 Maj 2010 Powrót do góry

Silnik też masz w proszku czy tylko zdjętą górę głowica, cylinder ?
Czy wymieniać również będziesz kompletny napęd rozrządu, czy tylko jego część ? Pytam się bo chodzi mi o koszty tych części o których wspomniałem. Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 18:49, 31 Maj 2010 Powrót do góry

Rozrząd jest w porządku i nie trzeba go ruszać bo napinacza jeszcze jest dosyć i nic nie dzwoni i nie stuka. Jeśli chodzi o malowanie silnika to zostaje tak jak jest gdyż do proszku trzeba by go rozpołowić i rozebrać do części pierwszych bo simmeringi oringi i inne elementy gumowe nie wytrzymały by chyba temperatury wypalania proszku a ryzykować nie będę skoro skrzynia jest dobra i sprawna. Jedyne co elementy będą czyszczone i ewentualnie przejade je papierem wodnym lekko by zmatowić powierzchniowo lakier i później przejadę polerką lakier powinien wyglądać jak nowy tylko nie wszędzie uda się dojść zapewne.



Dodatkowo oprócz modernizacji maszyny otrzymałem przedwczesny prezent urodzinowy (28 czerwca) do modernizacji warsztatu a dokładniej nowe dość ważne i przydatne narzędzie którym jest klucz dynamometryczny o bardzo dużej skali bo aż do 180Nm Shocked Shocked Shocked(przy takim momencie to praktycznie każdą śrubę w naszym motocyklu się urwie). Chciałem go zakupić gdyż brakowało mi tego w moim składzie narzędzi a nie mam zamiaru ukręcić śrub mocujących cylinder i głowicę. Jedyny minus to gabaryty jego i zakończenie na nasadkę. Klucz cholernie duży i swoje waży a ma dobre pół metra. Koniec na nasadki 1/2" a ja wszystkie nasadki mam 3/8" więc i tak czeka mnie kupno przejściówki.

Podsumowując: przyjemnie jest gdy robi się swój ukochany sprzęt a przy okazji rozrasta się warsztat Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pon 23:26, 31 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 23:45, 11 Cze 2010 Powrót do góry

Zakupy poczynione i teraz czas doboru i sprawdzania Razz
Poniżej zdjęcia świateł kontrolek dla których to żarówki zastąpiono diodami mocnymi punktowymi co będzie dawało lepszą widoczność wskaźników i niższe zużycie prądu przez nie. Przedstawione są diody , jako całość i efekt światła

Image
Image
Image


Jako pozycyjne natomiast także chcę zastosować diody i kupiłem sobie 4 szt w różnych kolorach

Image

Motocykl ma być utrzymany w tonacji czarno srebrno czerwonej i dlatego głównie myślałem o czerwonej postojówce ale zastanawiam się czy ktoś np nadjeżdżający nie weźmie jej za światło tylne Smile Inna kwestia to jej poblask podczas włączonych świateł mijania do których to planuję wsadzić jakąś żarówkę o barwie ok 6000K lub założyć układ HID o barwie minimum 6000K. Poniżej efekty świetlne dla poszczególnych diód :
niebieska
zielona
biała
czerwona

Image
Image
Image
Image

Jak myślicie którą najlepiej wybrać?? I swoją drogą jak mają się przepisy do kolorowych postojówek??

Do podświetlenia zegarów niestety zostało mi zastosować tradycyjne żarówki gdyż nie produkują diód takich jakie potrzebne są do podświetlenia obrotomierza a ja nie chcę by prędkościomierz i obrotomierz różniły się od siebie podświetleniem. Chciałem oba na czerwono podświetlone ale nawet żarówek czerwonych nie mają (do obrotomierza). Kolejne sprawozdania w weekend po poczynionych pracach przewidzianych na jutro i niedzielę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pią 23:49, 11 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
waffen99




Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow

PostWysłany: Sob 8:29, 12 Cze 2010 Powrót do góry

Biała,tylko biała!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Sob 10:44, 12 Cze 2010 Powrót do góry

No w doborze koloru świateł pozycyjnych za wielkiego wyboru w przepisach o ruchu drogowym niestety nie ma i trzeba się do tych przepisów dostosować. Natomiast jeśli chodzi o kolor podświetlenia zegarów i jak się nie mylę w w/ w przepisach jest pełna dowolność. Przyznaje , że podświetlenie naszych zegarów nie jest za ciekawe. Jest zbyt słabe i zegary w półmroku są mało czytelne. Ja z Canady przywiozłem sobie żaróweczki do podświetlenia zegarów o intensywnym świetle w kolorze niebieskim. Ładnie to wygląda na postoju ale w trakcie jazdy czytelność jest według mnie niedostateczna . Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Sob 11:10, 12 Cze 2010 Powrót do góry

" dis " czytając Twój post odnośnie planowanych prac na sobotę i niedzielę to jak dobrze zrozumiałem masz w planach składać silnik. Wierzę głęboko , że wielu z nas posiadaczy VX-sów może się porwać w przyszłości na wymianę łańcuszków rozrządu. Może składając i ustawiając rozrząd na fotkach pokazałbyś na co mają zwrócić szczególną uwagę przy ustawieniu rozrządu oraz napinacza łańcucha. Na pewno mając fotki z opisem kolejności montażu i znaki , które pozwalają prawidłowo ustawić rozrząd w dużej mierze ułatwią wszystkim zainteresowanym wymianę całego rozrządu lub jego części. Pozdrawiam i powodzenia Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 11:15, 12 Cze 2010 Powrót do góry

Ok będę robił zdjęcia na bieżąco by jak najwięcej i jak najlepiej przedstawić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Sob 13:33, 12 Cze 2010 Powrót do góry

tak tak tak Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin