Autor |
Wiadomość |
wiktor
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie
|
Wysłany:
Czw 20:39, 12 Kwi 2012 |
|
wolał bym to zrobić po najniższych kosztach bo na razie problemy z kasą (przez to między innymi mój udział w zlocie jest pod wielkim znakiem zapytania) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Czw 21:21, 12 Kwi 2012 |
|
Jak ma być najtaniej to wiertełko i oprawka do diody taka na wcisk plastikowa za kilkadziesiąt groszy. Trochę zabawy będzie by od wewnątrz wepchnąć ale da radę np na druciku jako elemencie prowadzącym. Do tego dioda o rozproszonym świetle, kabelki podpiąć pod instalację i zaizolować uszczelniając przewodem termokurczliwym. Zakładam że małe wiertła i wiertarkę masz, lutownicę z cyną też, i zapalniczkę. Reszta to oprawka ok 20-50gr zależnie od sklepu, dioda ok. 50-1,5zł zależnie od sklepu i przewód termokurczliwy ok 1zł no chyba ze wolisz taśmę izolacyjną do zabezpieczenia i masz ją w domu to koszt 0zł. Taniej już się chyba nie da tego zrobić.
Postojówka jest formalnością na przeglądzie bo i tak jak jeździsz to całkowicie przysłania ją światło żarówki. A w praktyce na postoju jeszcze nigdy w moto nie używałem jej w celach praktycznych jedynie poglądowych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szuwar
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 269 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konarzewo k/Poznania
|
Wysłany:
Pią 21:39, 13 Kwi 2012 |
|
Jeśli mogę coś zasugerować, to uważaj na odbłyśnik w czasie wiercenia, miewa tendencję do odpryskiwanie. Gdybyś mógł po wierceniu dojść do właściwej średnicy frezikiem na miniszlifierce pewnie byłoby idealnie. Sądzę, że diodę 10mm możesz wsadzić na wcisk nawet bez oprawki jeśli otwór będzie odpowiednio spasowany. Taniej się nie da:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wiktor
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie
|
Wysłany:
Sob 21:26, 14 Kwi 2012 |
|
w sobotę jadę na otwarcie sezonu także dopiero później się tym zajmę i będę się starał zrobić to jak najlepiej, bez większego uszczerbku na lampie
jeszcze jedno pytanie w którym miejscu montować żarówkę/diodę ?
myślałem żeby montować pod H4 ale na lampie którą ostatnio oglądałem była zamontowana patrząc z przodu na godzinie 16 od H4 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dis
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4411 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)
|
Wysłany:
Sob 22:11, 14 Kwi 2012 |
|
W oryginale jest na godzinie 18 pod h4 czyli dokładnie pod h4 w linii prostej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 23:12, 14 Kwi 2012 |
|
Hejka!
Oprawka jak najbardziej ok, z tym, że faktycznie wklejenie diody będzie o tyle lepszym rozwiązaniem, że odpada problem ewentualnego spalenia się żarówki.
W takim wypadku nie zapomnij o rezystorze włączonym w szereg z diodą. Myślę, że 1k/0,25W powinien być ok.
Pozdrawiam,
Griba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 11:17, 02 Cze 2014 |
|
Tak sobie czytam ten wątek, gdyż mam tylko otwór pod pozycyjne i nic więcej (nawet w kloszu nie mogę znaleźć luźnych kabli). Mam więc 2 pytania:
1) Jakiego kolory kabelki będą pod postojkę (ew. jak/w którym zwoju ich poszukać).
2) Jakie światło zamocować - myślałem o LEDzie, jednak nie wiem, czy trzeba będzie kupić nową oprawkę w motoryzacyjnym i do tego dopasować LEDa, czy też są na rynku jakieś gotowizny (wiem, że np na Alle jest wybór, jednak myślałem, że może ktoś pochwali się jakimś swoim rozwiązaniem). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 12:01, 02 Cze 2014 |
|
Hm, w zasadzie powinna być cała "wiązka" - dwa przewody z czarną kostką połączeniową. Przewody brązowy i czarno biały - zobacz [link widoczny dla zalogowanych].
Ciekawe, że tego nie masz. Jak nie znajdziesz odpowiednich przewodów to zasilanie pozycyjnych możesz wyprowadzić z wiązki od prawej manetki lub z podświetlenia zegarów. Przy czym wtedy nie będą działać przy pozycji stacyjki ustawionej na parking.
Gdybyś chciał, żeby tak działały to chyba najprościej byłoby znaleźć przewód pociągnięty z wiązki głównej idący do tylnej lampy. Trzeba by znaleźć przewód idący do tylnej pozycji i w niego się wpiąć gdzieś w lampie.
Możesz pod otwór w reflektorze dobrać diodę LED lub jakąś oprawkę na żarówkę W5W lub T4W (BA9S) (taką jak oryginał) - [link widoczny dla zalogowanych]. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 15:22, 02 Cze 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 10:38, 03 Cze 2014 |
|
griba - wielkie dzięki. Po raz kolejny przegrzebałem kable w lampie - tym razem szukając brązowego i czarno-białego i... znalazłem! Są nawet z kostką złączeniową. Były nieźle schowane przez któregoś z poprzednich właścicieli. Sprawdziłem nawet, czy dochodzi tam prąd po włączeniu świateł, czy tylko pozycyjnych - działa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zyjon
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 391 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 13:55, 21 Lis 2014 |
|
Dokupiłem kabelek z oprawką i wtyczką z GS 500 i wszystko gra. Mam już pozycyjne z przodu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
griba
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2619 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 19:48, 26 Lis 2014 |
|
Good job! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|